Track>>summertime

Origineel geplaatst door hansbakker
ik heb em al vaker langs zien komen en heb de tekst geen enkele keer gelezen...hij boeit niet...
sowieso, wasmiddelen willen niet echt aandacht trekken bij mij :gaap:

Ja maar je weet wel direkt over welke reclame ik het heb. Toch enig effect bereikt. Dus toch geniaal.
Er is een vergelijking te trekken met muziek. Je moet eruit springen door niet al te "complex", en voor de luisteraar "simpel" overkomend en eigen stijl.
Dan zullen mensen echt wel iets hebben van "Hey dat is een track van Hans"

de reden dat ik onderaan zet dat ik student SD ben heb ik gedaan omdat er misschien wat medestudenten ook op het forum zitten, en mensen die interresse in de opleiding hebben weten dan dat ze me kunnen aanspreken voor informatie.

maar goed, DIT IS GEEN HKU THREAD JONGENS...

ik kan er enigzins langs zitten, maar volgens mij spreek je jezelf in deze 2 zinnen toch een beetje tegen......

Als je in iedere post gelegenheid biedt om te reageren op jou studie aan de hku, maak je van jezelf toch wel een aardig hku-uithangbord in je posts. Niet dat ik verder iets tegen die opleiding heb, ik heb respect voor iedere vorm van educatie. (hoewel een dergelijke opleiding voor mij niet zou werken om door catalunya genoemde redenen......nl vorming...)

Origineel geplaatst door Catalunya
Als persoonlijke handtekening (onderschrift bij elke post van Hans) staat "Student Sound Design en Compositie"
Ik zou dit er zelf niet bijgezet hebben, want dit maakt de luisteraar kritischer. "Vraag me wel af wat de redenen zijn dit (in elke post dus) te vermelden?

Ik zie "kunst" als "simpelheid". Niet alles uit de kast hoeven halen om toch het beoogde effect te creeeren. Neem een kunstenaar die zijn hele schilderij volpropt en denkt dat het dan automatisch een "beter" en "mooier" schilderij wordt.
Hiermee wil ik niet zeggen dat muziek die vol zit met elementen dan ook minder van kwaliteit is.

Hebben jullie de nieuwe "Test Ariel" reclame gezien. Gewoon een lap tekst met gifgroene achtergrond wat omhoog scrolt. Zo simpel. Geniaal gevonden gewoon. De kijker kijkt geboeid en leest alle tekst. Beoogde effect bereikt.

Kijk ik zie het zo: Creativiteit kun je niet leren. Je hebt het of je hebt het niet. Wanneer iemand een HKU doet wil dat dus niet zeggen dat je automatisch een betere muzikant wordt. Je leert misschien hooguit bij om het creatieve proces iets te versnellen. Ik wil eigenlijk niet teveel geschoold worden, want dan wordt je teveel beinvloed en dit laat je creativiteit niet de vrije loop. Iedereen wordt wel op 1 of andere manier beinvloed door zijn omgeving. Iemand die klassiek heeft gestudeerd, die is behoorlijk gevormd. Heb wel eens vernomen dat sommigen dat juist als beperking zien, omdat ze veelal in dezelfde richting uitkomen.

Dit is in het geval van de HKU zeker niet het geval. Ten eerste wordt je geen creativiteit aangeleerd, als je dat niet hebt, wordt je niet eens aangenomen. Er wordt je alleen geleerd hoe je je creativiteit kunt uitwerken. Niets is irritanter als je een idee maar je kunt het niet naar wens uitvoeren.
Ten tweede is de HKU de laatste die je in een bepaalde richting wil duwen, sterker nog, ze willen juist dat je om je heen leert kijken. Als jij de opleiding opkomt met het idee dat je klassiek, of dance of rock of wat voor richting opwil, dwingen ze je juist om ook opdrachten te doen in andere richting. Het laatste wat ze daar dus doen is je beperken.:kimono:

Origineel geplaatst door eruk
Er wordt je alleen geleerd hoe je je creativiteit kunt uitwerken. Niets is irritanter als je een idee maar je kunt het niet naar wens uitvoeren.Het laatste wat ze daar dus doen is je beperken.:kimono:

sorry hoor, maar alleen JIJZELF kan je eigen creativiteit uitwerken op bv je apparatuur of instrumenten..., daar heb je geen Hogeschool voor nodig...

WAT doe je daar dan eigenlijk concreet ?? Dat vraag ik me al jaren af!

:o:

Ten eerste wordt je geen creativiteit aangeleerd, als je dat niet hebt, wordt je niet eens aangenomen. Er wordt je alleen geleerd hoe je je creativiteit kunt uitwerken. Niets is irritanter als je een idee maar je kunt het niet naar wens uitvoeren.

Nee, die gasten willen gewoon leerlingen natuurlijk, want ze moeten inkomsten garanderen. En ik vraag me af wie dan wel niet kan bepalen of iemand creatief is of niet. Volgens mij is dat geheel afhankelijk van jezelf. En die personen, die dan wel niet bepalen of iemand dan wel niet creatief is, zijn ook gevormd door ervaring, herkenning en persoonlijke smaak.

Ten tweede is de HKU de laatste die je in een bepaalde richting wil duwen, sterker nog, ze willen juist dat je om je heen leert kijken. Als jij de opleiding opkomt met het idee dat je klassiek, of dance of rock of wat voor richting opwil, dwingen ze je juist om ook opdrachten te doen in andere richting. Het laatste wat ze daar dus doen is je beperken.:kimono:
Maar jij weet toch al waar je kwaliteiten zitten?

Origineel geplaatst door Danny
My God ... ik heb nog nooit 83 reakties gehad op één van m'n tracks 8o) ... Hoe doet die Hans dat toch *D

;)

2-trance ging hem voor. tja, waar zit hem dat nou in. Ik kreeg gemiddeld 3 reakties op mijn muziek. Misschien toch maar HKU gaan doen. Of ik ben toch niet zo creatief als ik altijd dacht:D

Origineel geplaatst door Catalunya
2-trance ging hem voor. tja, waar zit hem dat nou in. Ik kreeg gemiddeld 3 reakties op mijn muziek. Misschien toch maar HKU gaan doen. Of ik ben toch niet zo creatief als ik altijd dacht:D

Goed ... ik ga mee (als ik daar ten minste binnen geraak 8o) )... ik ben niet tevreden met een maximum aantal replies van 23 :duivels:

:doei: ;)

Origineel geplaatst door Bass
sorry hoor, maar alleen JIJZELF kan je eigen creativiteit uitwerken op bv je apparatuur of instrumenten..., daar heb je geen Hogeschool voor nodig...

WAT doe je daar dan eigenlijk concreet ?? Dat vraag ik me al jaren af!

:o:

Ga eens naar een open dag ;)

Je hebt twee eindtermen waar je in afstudeert. Je begint met een brede basis als Muziektheorethische vaardigheden (oa solfege en stijlkenmerken van muziekstromingen), ethnomusicologie, productie (ook een eindterm) enz enz...

vanaf de helft van het tweede jaar ga je blokken van 8 weken doen, hierin doe je twee projecten. In mijn geval dus Sounddesign en Compositie. Iedere week kom je bij elkaar en becritiseer je elkaars werk, daarna geeft de docent kritiek. Zo leer je zelf gerichte kritiek gegeven en kan je dingen beter omschrijven. Eén blok was bijvoorbeeld voor sounddesign een een stationcall pakket maken voor het tv-station Open Kanaal Utrecht, en een viertal spotjes maken voor een autorijschool. Voor compositie is het, afhankelijk van wat je wil, bijvoorbeeld Componeren voor een korte film, een eigen draai geven aan een nummer van Toni Mitchelll of voor een strijkkwartet schrijven.

deze blokken worden 2x per jaar afgewisseld door projectweken van 3 weken. Hierin mag je doen wat je wilt, zelf een opdracht opzetten, plannen, uitvoeren enz.

Op de helft van het derde jaar ga je stagelopen. Dit is vrij kort: 10-16 weken. Je regelt alles zelf, je keuze staat vrij, als het maar te maken heeft met een van de afstudeertermen. Daarna schrijf je een artikel dat met je andere afstudeerterm te maken heeft, met als doelgroep jaargenoten. In het vierde jaar doe je of EMMA (european media master of arts/Master of Art) of BaT (Bachelor of Art)

dat is ruwweg wat ik doe en ga doen.,..

Klinkt goed hoor...

Maar ik hoop dat je geen valse hoop krijgt na deze studie...
Want of en welk werk je krijgt in deze richting is nog maar de vraag..

Veel mensen verkiezen het om liever een baan te hebben en met dat geld je hobby (muziek) te bekostigen boven een opleiding doen die zelf wel leuk is maar totaal geen garantie is voor een baan...

spreek uit ervaring hoor (Media Academie), neem het maar niet TE persoonlijk op :)

:engel:

ik neem het zeker niet persoonlijk op...als ik me hier al druk over ga maken ;)

maar goed, je doet natuurlijk wel een boel contacten op tijdens je studie, en vooral tijdens de stage. Heel veel jongens blijven ook hangen bij hun stageplaats. Vaak eerst als freelancer, na de studie in vaste dienst oid.

ik vond dat nou niet echt een erg uitlokkende post hoor.. :confused:

2 feitjes (want muzikaliteit is niet te meten)

zo'n 8 procent wordt toegelaten op de HKU
95% komt in het werkveld terecht op de plek waar diegene wil
(dit laatste zegt natuurlijk veel over de student)

Zegt je directeur dat??
Ik heb ook ergens gehoord dat die heeft gezegd dat het niveau op de hku hoger ligt dan in Engeland. Tja...

Van 1 vd docenten hoorde ik dat je op de hku kunt afstuderen zonder dat je wat hebt geleerd.
Ook heb ik gehoord dat leraren gewoonweg niet op komen dagen op de les, ze veel opdrachten geven aan hun leerlingen die werkelijk nergens op slaan.
Makkelijk geld verdienen blijkbaar.

Ook weet ik dat werkelijk iedereen op de hku kan komen.
Ook al kun je niks wordt je toch aangenomen over het algemeen.
Van die 95% blijft denk ik maar 1% van over.

En nog even over die muzakjes die op je site staan.
Lijkt toch ook wel een beetje op het dingetje wat je nu hebt gemaakt.
Ik hoor niet echt een verschil. Wel dat het barst vd cliche's.

Ik heb er geen moeite mee hoor, begrijp me niet verkeerd want ik hoor wel slechtere dingen.
Het zit goed in elkaar wat mij betreft maar persoonlijk houd ik toch van iets wat meer originaliteit in zich heeft.
Het blijft een kwestie van smaak.

Zet hem op Hans.

Niet praten over dingen waar je maar wat over gehoord heb... Hoe je het ook wend of keert, de HKU heeft een goede naam en dat is vast niet voor niks... Je leert er vast wel iets, hoe ben je er anders 4jaar zoet mee...
Laat ieder lekker zn ding doen, zijn we allemaal weer blij :engel:
Ik zeg einde discussie en laten we lekker :biertje: drinken

Origineel geplaatst door stoot
Zegt je directeur dat??
Ik heb ook ergens gehoord dat die heeft gezegd dat het niveau op de hku hoger ligt dan in Engeland. Tja...

Van 1 vd docenten hoorde ik dat je op de hku kunt afstuderen zonder dat je wat hebt geleerd.
Ook heb ik gehoord dat leraren gewoonweg niet op komen dagen op de les, ze veel opdrachten geven aan hun leerlingen die werkelijk nergens op slaan.
Makkelijk geld verdienen blijkbaar.

Ook weet ik dat werkelijk iedereen op de hku kan komen.
Ook al kun je niks wordt je toch aangenomen over het algemeen.
Van die 95% blijft denk ik maar 1% van over.

En nog even over die muzakjes die op je site staan.
Lijkt toch ook wel een beetje op het dingetje wat je nu hebt gemaakt.
Ik hoor niet echt een verschil. Wel dat het barst vd cliche's.

Ik heb er geen moeite mee hoor, begrijp me niet verkeerd want ik hoor wel slechtere dingen.
Het zit goed in elkaar wat mij betreft maar persoonlijk houd ik toch van iets wat meer originaliteit in zich heeft.
Het blijft een kwestie van smaak.

Zet hem op Hans.

1. het niveau ligt idd hoger dan in Engeland, aangezien wij 42 weken draaien en zij 32..daardoor kunnen wij ook masterdegree's behalen.

ik weet niet hoe je er bijkomt dat werkelijk iedereen op de hku zou kunnen komen, tis tenslotte een DRIEDELIGE TOELATINGSRONDE...mafkees

"over de muzakjes op je site"??????? over WELKE stukken heb je het dan? treed dan in detail, dit is gezwets in de ruimte. Bovendien; ik ben puur toegepast bezig, en weet je wat het fijne van cliché's is? ZE WERKEN, daarom zijn het cliché's! :stupid

erg makkelijk kritiek geven zo..

Origineel geplaatst door stoot

Ik ben toch wel heel erg benieuwd welke leraar dat is...issie sowieso wel van de afdeling M&T?:frons:

Back