Thoraval
Ouwe rot
Zoals jullie in deze draad kunnen lezen ben ik echt serieus en niet persé verwend, ik moet er hard voor gaan werken maar toch zit ik met een luxe probleem: ik ga ineens veel verdienen en krijg de mogelijkheid een lening af te sluiten en aangezien ik al 2 jaar bezig ben met het bij elkaar verzamelen van muziek apparatuur (al dan niet electronisch) ben ik van plan in een keer een hoop nieuwe (misschien ook 2de hands alleen 2de hands ben ik nog erg onbekend mee en dus bang) apparatuur. Zo ook een mixer. Nu zit ik met een probleem wat betreft de mixer keuze: kwantiteit of kwaliteit.
Kwantiteit: behringer MX 2442-a [24 ch 4 bus] -> € 600
Kwaliteit: Mackie vlz 1642/1604 pro [16 ch ? bus] -> € 1200/1300 (weet bus ff nie)
Nou even los van de discussie of Mackie kwaliteit is of niet, ik wil weten wat voor mijn situatie volgens jullie de beste oplossing zal zijn: Mackie [mooi geluid + weining ch + hoge prijs] of Behringer [redelijk geluid + veel ch + lage prijs].
situatie:
Het is gewoon voor thuis gebruik. Kwa monitors worden het waarschijnlijk Alesis One MK2 en de stijlen die er gemaakt gaan worden zijn techno/drum n bass maar ook (vanwege mn niet electronische muziek-achtergrond) moeten live instrumenten (als mn Rhodes + Fender Strat) goed uit de verf komen.
Ook een probleem is hetvolgende: ik heb waarschijnlijk veel meer dan 16 channels "nodig" maar niet allemaal tegelijk dus als ik het slim weet te routen (waar ik nog geen ervaring mee heb, but I know some people who know some people who know how to...) kan ik mn 20+ monojacks wel kwijt
(hoop ik
) Ik kan dus kwa "ruimte" beter voor een behringer gaan alleen zoals zovelen heb ik zoiets van: beter goed en minder dan slecht en veel. Dus dan neig ik weer naar een Mackie. (een niet-behringer met meer dan 16ch wordt te duur...)
Omdat ik nog geen echte ervaring heb met mixers (ok ik weet de basics...) neig ik toch weer naar de Behringer. Routen, busses, subgroupes etc daar heb ik gewoon (nog) geen verstand van alleen ik ben zo fucking leergierig en ik wil het zelf allemaal gaan uitvissen
(heb komende tijd geen tijd voor een opleiding wat dit betreft vanwege de nieuwe baan) Maar ik heb zoveel dingen in mn hoofd die ik gewoon niet met bv reason voor elkaar kan krijgen, ik moet hardware, ik móet een behoorlijke mixer...
dus... even op een rijtje:
Stijl: techno, drum n bass, live instrumenten goed uit de verf
eisen: gewoon degelijk, niet super pro, niet amateuristisch slecht
maakt niet uit hoe ingewikkeld: ben leergierig
prijs: kan het allebei betalen
Ik vergeet waarschijnlijk een hoop te vermelden maar het is al zoon lang stuk en misschien is het ook wel doorgekauwd *behringer discussie* maar omdat ik geen ervaring heb wil ik mn keuze echt goed kunnen onderbouwen
tnx!
Kwantiteit: behringer MX 2442-a [24 ch 4 bus] -> € 600
Kwaliteit: Mackie vlz 1642/1604 pro [16 ch ? bus] -> € 1200/1300 (weet bus ff nie)
Nou even los van de discussie of Mackie kwaliteit is of niet, ik wil weten wat voor mijn situatie volgens jullie de beste oplossing zal zijn: Mackie [mooi geluid + weining ch + hoge prijs] of Behringer [redelijk geluid + veel ch + lage prijs].
situatie:
Het is gewoon voor thuis gebruik. Kwa monitors worden het waarschijnlijk Alesis One MK2 en de stijlen die er gemaakt gaan worden zijn techno/drum n bass maar ook (vanwege mn niet electronische muziek-achtergrond) moeten live instrumenten (als mn Rhodes + Fender Strat) goed uit de verf komen.
Ook een probleem is hetvolgende: ik heb waarschijnlijk veel meer dan 16 channels "nodig" maar niet allemaal tegelijk dus als ik het slim weet te routen (waar ik nog geen ervaring mee heb, but I know some people who know some people who know how to...) kan ik mn 20+ monojacks wel kwijt
(hoop ik
) Ik kan dus kwa "ruimte" beter voor een behringer gaan alleen zoals zovelen heb ik zoiets van: beter goed en minder dan slecht en veel. Dus dan neig ik weer naar een Mackie. (een niet-behringer met meer dan 16ch wordt te duur...) Omdat ik nog geen echte ervaring heb met mixers (ok ik weet de basics...) neig ik toch weer naar de Behringer. Routen, busses, subgroupes etc daar heb ik gewoon (nog) geen verstand van alleen ik ben zo fucking leergierig en ik wil het zelf allemaal gaan uitvissen
(heb komende tijd geen tijd voor een opleiding wat dit betreft vanwege de nieuwe baan) Maar ik heb zoveel dingen in mn hoofd die ik gewoon niet met bv reason voor elkaar kan krijgen, ik moet hardware, ik móet een behoorlijke mixer... dus... even op een rijtje:
Stijl: techno, drum n bass, live instrumenten goed uit de verf
eisen: gewoon degelijk, niet super pro, niet amateuristisch slecht
maakt niet uit hoe ingewikkeld: ben leergierig
prijs: kan het allebei betalen
Ik vergeet waarschijnlijk een hoop te vermelden maar het is al zoon lang stuk en misschien is het ook wel doorgekauwd *behringer discussie* maar omdat ik geen ervaring heb wil ik mn keuze echt goed kunnen onderbouwen

tnx!

)

)