kwantiteit of kwaliteit (luxe probleem)

kwantiteit of kwaliteit (luxe probleem)

• Behringer MX 2442a

Stemmen: 7 36,8%
  • Mackie 1624 vlz pro

Stemmen: 8 42,1%
  • anders, namelijk

Stemmen: 4 21,1%

• Totaal aantal stemmers
    19
Ja ik heb inmiddels weer wat meer nagedacht en met mijn people who know some people gepraat, ofwel iemand die vroeger zelf mixers bouwde en die er eigenlijk best wel heul veel van weet puur technisch gezien... van modernde merken weet hij weer heel weinig tot eigenlijk niks, maar hij heeft beloofd me te ondersteunen in mn keuze...

En jaja nu neig ik weer meer naar de Mackie! :D Maar hij heeft me wel opmerkzaam gemaakt voor het volgende: Omdat ik techno, drum b bass, en wat live instrumenten wil gaat mixen (bot gezegd) heb ik eigenlijk niet zoon behoefte aan bikkel goeie mic preamps, als ik ooit nog wil gaan zingen kan ik een losse mic preamp kopen etc...

nou had ik daar nog nooit aan gedacht en veranderd dit dus wel enigsinds mn eis aan de mixer...
Is behringer zo goedkoop omdat de micpreamps bagger zijn of Mackie zo duur omdat er

16 new precision-engineered XDR(tm) Extended Dynamic Range premium studio-grade mic preamps with:
Ultra-wide 0-60dB gain range
130dB dynamic range, 24-bit digital ready
192kHz Bandwidth
+22dBu line input handling
Distortion under 0.0007% (20Hz-20kHz)

in zitten?

Of beinvloeden mic preamps de prijs niet zo heel erg en is het meer een overall build quality?

Dat had ik ooit ook gevraagd op het forum en er werd geantwoord dat preamps ook gewoon het geluid van de line-ins beinvloeden. Ik hoop dat dit klopt want wij dance muziek producers gebruiken de mic ingangen niet echt nee. :)

Die M12 heeft trouwens naast de 12 mono-ingangen ook 4 stereo-ingangen: 16 faders dus voor een totaal van 20 kanalen.

Ik zou voor goede Europese middenklasser gaan:
Allen & Heath MixWizard of Soundcraft Spirit M12.

E is trouwens net een nieuwe generatie MixWizards uit (WZ³)
dus als je een beetje kan onderhandelen kan je misschien nog
een 'oude' WZ² uit de stock kopen voor een prikje. :)

Sja, de eeuwige Behringer-discussie.. Goed, niet goed?

Ikzelf heb nergens last van om m'n Behringertje. Krakende schuifjes? Nog niet gemerkt. Heb 'm al een paar jaar.

Ik zie het zo:
-Behringer-mixers zijn zeker wel okee voor 't geld.
-Er zijn uiteraard betere mixers.
-Als je 2 (of meer) mixers naast elkaar gaat beluisteren zal je ongetwijfeld verschil horen.

Wat ik ermee wil zeggen?
Als je een Behringer (de grotere/duurdere) koopt en gewoon gebruikt en niet continu gaat vergelijken met andere mixers, heb je een fatsoenlijke mixer.

Beetje hetzelfde als een auto (ff een simpele vergelijking) Je hebt een SEAT Ibiza en je vergelijkt 'm met een Mercedes uit de 500-serie. Tuurlijk is zo'n Mercedes beter afgewerkt en zitten er duurdere dingen op, maar dat wil niet zeggen dat de SEAT een slechte wagen is. Daar kan je ook heel fatsoenlijk mee rijden.

Dus.

Succes met je keuze!

Origineel geplaatst door Zoidsity
Beetje hetzelfde als een auto (ff een simpele vergelijking) Je hebt een SEAT Ibiza en je vergelijkt 'm met een Mercedes uit de 500-serie. Tuurlijk is zo'n Mercedes beter afgewerkt en zitten er duurdere dingen op, maar dat wil niet zeggen dat de SEAT een slechte wagen is. Daar kan je ook heel fatsoenlijk mee rijden.

Dus.
pcies... en iemand met genoeg centjes voor een menger hoeft nog geen goede muziek te kunnen maken laat staan netjes geluiden te mixen...

we snappen elkaar helemaal wel weer he?

Back