logic gerucht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vergeet niet al de voordelen die Mac biedt ten opzichte van de PC he.
Het is niet voor niets dat veruit de meeste mensen die professioneel met muziek bezig zijn, alleen maar Mac gebruiken.
Dus 10 X liever Logic op Mac als op PC.

Ik begrijp dat het feit dat Mac iets duurder is als PC een hoop mensen afschrikt, maar dat is het wel dubbel waard uiteindelijk.

Zie het als een investering =)

Het ligt er ook aan idd wat je ermee doet, maar ik heb in mijn omgeving een hoop pentuimpjes 4 zien crashen tijdens het muziek maken.
En als dat tijdens een liveset gebeurt (ook gezien), dan wordt het akelig stil in de zaal =)

Maar id, als je een pc hebt, en alles werkt goed, je bent gewend aan de lastigere interface, en hij crashet nooit, dan is er geen probleem idd, en kan ik me voorstellen dat het de overstap niet waard is.

ok, je hebt gelijk idd...

Terug naar het Logic voor Windows gerucht =)

Ik heb er zelf nog niet zovel over gehoord, mar ik zou het marketingtechnisch van Emagic wel slim vinden om Logic toch weer voor Windows te maken.
Mede omdat er best mensen zijn die op een PC werken en die de interface van Logic gewoon fijner vinden als een ander programma.

keuzes keuzes...

=)

Re: Re: Re: logic

Re: Re: Re: logic

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Je kan toch gewoon tracks verslepen zoals drag and drop

Dit kan idd met midi tracks, audio tracks, group tracks, FX tracks enz.... Maar niet met VST tracks helaas. Ik bedoel dan de outputs van je VST instrumenten. Die kun je alleen verschuiven in je virtueele rack (F11) en dat is heelomslachtig. In logic kun je gewoon elke mixerkanaal gewoon verslepen.

[edit]
Ik moet mijn excuus aan bieden! Het kan idd wel :)
Bedacht me iets terwijl ik vorige keer echt heb lopen kloten en nu werkt het
[/edit]

Laatst gewijzigd:
Sorry iedereen, maar Logic voor de PC zit er niet meer in. Apple heeft een flink aantal jaren ontwikkeling in CoreAudio gestoken met als resultaat een audio laag die op dit moment z'n gelijke niet kent in de computer wereld. Logic is nu behoorlijk geoptimaliseerd voor deze laag en versie 7 van Logic met z'n nieuwe physical modelling en drum synths zal helemaal G5 en CoreAudio klaar zijn.

Net als dat veel mensen switchen van Adobe premier/Avid naar Final Cut Pro, heeft Apple trouwens erg veel succes met mensen laten switchen naar Logic en de G5 (we hebben het hier wel over professionele muzikanten en studio's). Net Als Pro-Tools is Logic een standaard in de pro wereld en de G5 is nu eenmaal een ongekend snelle computer - hier wat voorbeelden uit de Britse Computer Music van deze maand waarin een G5 2Ghz wordt vergeleken met een AMD 3200+:

Polyphony softsynths:
Absynth: G5 - 196 stemmen, AMD 63
Atmosphere: G5 - 352 stemmen, AMD 120

Verder werd er een aantal muziekstukken componeert met veel softsynths, zoals bijvoorbeeld een stuk trance met gesamplede drums, een B3 orgel en 10 analoge softsynths, met een zeer lage latency setting. Resultaat: De AMD ging stotteren en werd onbruikbaar en kreeg het niet voor elkaar om het stuk te spelen, de G5 echter kwam niet eens boven de 50%. Kortom geen flauwe test maar echte studio situaties die laten zien hoe goed de G5 werkelijk is, helemaal als je je bedenkt dat geen van de beschikbare software de G5 optimaal benut op dit moment.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat er voor Apple geen reden is om Logic weer voor de PC beschikbaar te maken - ten eerste is de CoreAudio functionaliteit niet beschikbaar en tweede loopt de G5 op dit moment voor op de PC qua snelheid en het eind is nog niet in zicht dankzij de genialiteit van IBM.

Het is verre van netjes hoe Logic is gestopt voor de PC en in mijn ogen ook geen slimme move, maar Apple heeft het geld waarschijnlijk niet om voor twee relatief kleine markten te ontwikkelen, zeker niet als je bekijkt hoeveel er op het PC (windows) platform aan software word gestolen.

Kortom, of je schaft een Mac aan met het qua prijs zeer interessante Logic Pro, of je gaat op zoek naar een alternatief voor de PC, dit alles in de wetenschap dat mocht je een professionelere kant op gaan je Logic uiteindelijk toch weer tegen komt!

Leuk gerucht maar Emagic schiet er weinig mee op als ze het daadwerkelijk zouden doen omdat qua verkopen Logic voor de pc slechts zo'n 5 a 10 procent bedroeg van Logic voor de MAC.

Volgens de statistieken werken dus minstens 9 van de 10 PC/Logic gebruikers met een gekraakte versie..............

slechte test hoor ..

die amd draait natuurlijk met een oude versie van logic ..
je kan dan nog beter cubase op pc testen met de g5

of gewoon de mipsen naast elkaar leggen ..

Origineel geplaatst door BasicSystem
Leuk gerucht maar Emagic schiet er weinig mee op als ze het daadwerkelijk zouden doen omdat qua verkopen Logic voor de pc slechts zo'n 5 a 10 procent bedroeg van Logic voor de MAC.

Volgens de statistieken werken dus minstens 9 van de 10 PC/Logic gebruikers met een gekraakte versie..............

dat komt omdat hackers bij pc WEL kunnen kraken ..
en emagic geen safe systeem voor pc kan bouwen ....

Origineel geplaatst door MadR
slechte test hoor ..

die amd draait natuurlijk met een oude versie van logic ..
je kan dan nog beter cubase op pc testen met de g5

Hoezo slechte test?? Waar baseer je dat op?? De sequence test werd als volgt gedaan: Op de Mac Logic en op de PC Sonar 3 producer edition en beiden speelden het zelfde stuk. Nu ga je me zeker vertellen dat Sonar 3 slecht draait op een AMD?

@MadR :: Wees maar trost op je kraken, mede daardoor is Logic niet meer op het pc platform en da's toch jammer. Software diefstal blijf ik toch een vreemde zaak vinden, maar goed, dat is de discussie niet.

Dual G5 tegenover Single AMD64?

Feit is dat de snelste consumenten processor momenteel de AMD64 is. Feit is ook dat CoreAudio een heel stuk slimmer inelkaar zit dan Win32+ASIO/MME/WDM en dat de architectuur van de Mac een stuk geschikter is voor real-time audio. Veel softsynths, en ook wat geld over? Neem dan een Mac. Budget? Met een PC voor 500 euro kom je ook al heeeeel ver.

En Logic voor de PC, ik zou er niet op rekenen. Geen zin in Cubase? Probeer Sonar eens. Mij bevalt het wel.

nogmaals ik heb van mopro een updatekaart gekregen waarin duidelijk staat ook voor windows

de test in computer music zal wel kloppen maar SONAR3 is er wel tot seq van het jaar verkozen
van emagic is er zelfs geen sprake
voor de prijs van een g5 incl scherm en een goede geluidskaart koop ik gewoon hardware
het verschil tussen een virt. synth en een echte is nog juist zo groot als bij bvb een flightsimulator en met een
echt vliegtuig vliegen dan nog maar te zwijgen over het inspelen
het duuste midiklavier verbonden met een virtuele rhodes klinkt gewoon belachelijk tov van een echte
als muziekant merk je het verschil direct
de space designer van emagic kost 449 pond dat is meer als hardware
geef mij maar hardware ipv playstation voor muziek

Bericht door een moderator:
Voor degene die het niets begrijpen, dit is een thread n.a.v. het gerucht dat Logic weer voor het windows platform beschikbaar komt. Geen pc. vs. mac discussie. Reageer dus ontopic.

Origineel geplaatst door macsterdam
Hoezo slechte test?? Waar baseer je dat op?? De sequence test werd als volgt gedaan: Op de Mac Logic en op de PC Sonar 3 producer edition en beiden speelden het zelfde stuk. Nu ga je me zeker vertellen dat Sonar 3 slecht draait op een AMD?

@MadR :: Wees maar trost op je kraken, mede daardoor is Logic niet meer op het pc platform en da's toch jammer. Software diefstal blijf ik toch een vreemde zaak vinden, maar goed, dat is de discussie niet.

NEE

als je echt een processor test wil doen om aan te tonen dat de g5 er een p4 of AMD uitrent moet je op allebei dezelfde software draaien ... (cubase SX bijv. )

daarom vind ik het een slechte test ..

en begrijp me goed ik heb niks tegen goede beveiligingen
ik zeg alleen dat ze op pc beter kunnen kraken .. that's all

Worst

Worst

Vroeger was ik absoluut Mac-adept. Gelukkig is die ziekte genezen.
Het zal me dus worst wezen of Logic nou op Mac blijft of nu ook weer op PC verder gaat.
Ik zie niet in wat je met de Logic op Mac meer of minder kunt dan op PC vice versa of weet ik wat nog. Geef me morgen terug die ouwe Notator op Atari en ik doe gewoon verder. Zo zit dat. En verder weten we ook dat er op de 10 gebruikers 7 PC's en 3 Mac's zijn. Je hoeft dus niet lang na te denken waarom Emagic eventueel terug voor PC zou kiezen. Ik werk met
Mac en PC, maar ik vind het wel grappig om te zien hoe OSX de mosterd bij XP heeft gehaald...
En verder draaien beide platformen retestrak, dus het geouwehoer over Mac contra PC en omgekeerd is niet langer aan mij besteed.

Origineel geplaatst door BVDS
de test in computer music zal wel kloppen maar SONAR3 is er wel tot seq van het jaar verkozen
van emagic is er zelfs geen sprake
het duuste midiklavier verbonden met een virtuele rhodes klinkt gewoon belachelijk tov van een echte
als muziekant merk je het verschil direct

Als je goed leest, heb ik het helemaal niet over de kwaliteit van de software (in dit geval Sonar), maar over de rekenkracht van de verschillende processors. Niets meer, niets minder.

Voor wat betreft virtuele synths, ik gebruik alleen synth waarvoor geen hardware variant bestaat (Zebra, Crystal, Mach V en binnenkort MX 4) dus je verhaal gaat voor wat mij betreft niet op.

Op terug te komen op de discussie, op basis van bovenstaande argumenten denk ik niet dat Logic terug komt op de pc. Ondanks dat ik een Mac fan ben vindt ik dat erg jammer, ik ben een groot fan van platform onafhankelijke software - zo zou ik Sonar en/of project 5 op wel graag op de Mac zien, maar alas, het is niet zo. Ik snap trouwens de beslissing van Apple best wel (marktaandeel vergroten op basis van unieke hard-/software), maar het kan volgens mij ook op een andere manier. Ondanks hevig zoeken, ben ik het gerucht nog nergens anders tegen gekomen.

Wat de mopro mededeling betreft, er wordt alleen aangegeven dat de sx-key blijft werken op de pc, er wordt geen melding gemaakt van logic 6.x update voor windows. Als dat zo was had het er wel anders gestaan!

Origineel geplaatst door MadR
NEE

als je echt een processor test wil doen om aan te tonen dat de g5 er een p4 of AMD uitrent moet je op allebei dezelfde software draaien ... (cubase SX bijv. )daarom vind ik het een slechte test .

De opzet van de test was een simpele. Neem een real-life situatie, in dit geval het componeren van een complex stuk muziek met veel softsynths en kijk hoever je kunt gaan op beide computers. Aangezien er voor Logic 6 geen PC variant is heeft men gekozen voor de sequencer die net verkozen was tot sequencer van het jaar en dus op de pc een goeie is. Dit is geen slecht uitgangspunt hoe je het ook went of keert.
Zelf het ik een hekel aan processor-test op basis van specificaties, het gaat er om wat je er in het echt mee kan doen en dat wil deze test weergeven.

Wat Cubase betreft, het is algemeen bekend dat de Mac versie dramatisch veel achter de PC versie aanhobbelt, zowel qua functionaliteit als qua stabiliteit. Steinberg is niet de meest vriendelijke Mac-ontwikkelaar, jammer, maar heel erg helaas. (daarom ben ik ook Digital Performer gebruiker :) )

En nu terug naar Logic.......

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back