Roland JV 1010

Coup

Nieuwkomer
Mensen,

Ik beschik over de soundmodule van Roland, de JV 1010. Nu heb ik begrepen dat er edit mogelijkheden zijn om de geluiden nog vetter te maken, maar dat die m.b.v. een pc dient te gebeuren. Zijn er mensen die weten hoe dat exact werkt? Gaat dat via een USB kabel of zo?
Holla!!!

Tsja, daarvoor is het een synth hè: mogelijkheden om het geluid te editen (wist je dat al toen je 'm kocht?). ;)

In ieder geval: het moet ook kunnen via de module, maar dat werkt niet ideaal. Via je computer zal het moeten via midi (dus: midikabels van je module naar je synth aanleggen => geen probleem, gewoon even de electricien laten komen, kost bijna niks). En dan het goede programma gebruiken. Erg handig: Sounddiver. (geen freeware, maar bij Roland (tegenwoordig) meestal een gratis extra bij een synth)

Zijn er mensen die weten hoe dat exact werkt

Er word een cd-rom met het "emagic sounddiver" programma meegeleverd. Met dit programma kun je alle parameters van de 1010 editen. De communicatie loopt trouwens gewoon via de midi poort.

:doei:

Op de Roland site staat zelfs een manual hoe je de JV1010 via software kan editten (installatie e.d.)
Ik wilde er gisteren net mee aan de slag...waar het niet dat ik het bijgeleverde CDtje met sounddiver kwijt ben =(

Bedankt voor de tip! Ga er zeker even naar kijken.

Mocht iemand nog een recente versie van sounddiver te koop hebben dan hoor ik het ook graag :)
Maargoed da's offtopic allemaal.
Thanx!

Back