WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 6 trak
...

dit is mischien wel de meest gedramitiseerde thread ooit...

6 trak pinkt ff walvis traan weg...

Drama = Film en bij Films hoort Muziek 8D ;)

He Dob,

Zie ik dat je al weer een beetje aan het twijfelen bent? Ben je een weegschaal ofzo.
Weet je wat misschien een goeie is: ga muziek maken SAMEN met iemand anders. Dat doe ik ook en je kunt elkaar prima stimuleren. Qua muziek maken dan he. ;-)

Origineel geplaatst door Traxopia
Zag deze thread gisteren pas (koste me 2 dagen om m door te lezen).

Misschien nog een tip:
Zoek een tweede hobby ofzo. Stel naast muziek nog een of meerdere andere doelen. Als het met de muziek dan ff niet lukt rich je je op iets anders. Als je dan weer met muziek bezig gaat kan je dat veel meer relativeren.

Op m'n werk doe ik ook niet echt wat ik wilde toen ik 2 jaar geleden aan het werk ging. M'n werk zorgde er echter wel voor dat ik geld genoeg heb om wat spulletjes te kopen. Toch weet ik me in te houden en geef niet al m'n geld uit aan muziek. Ik heb nog andere doelen zoals een eigen huisje bijv.
Ook ben ik dol op auto rijden, als ik dus ff een K*t bui heb ga ik gewoon een stukkie blazen. Van 't weekend moest ik ff in duitsland zijn. Als ik dan ff de top van m'n auto uitprobeer (bijna 200, dus niet eens zo snel) kan ik er weer dagen tegenaan. Daarom ben ik ook blij dat ik een eindje van m'n huis af werk. Een stoplicht sprintje tegen een andere auto onderweg geeft genoeg adrenaline om er weer ff tegen te kunnen.

Misschien klinkt dit burgerlijk (of asociaal :engel: ) maar het zorgt er wel voor de je je niet altijd volledig focusset op muziek en gear enzo. hierdoor kan je alles wat je doet meer relativeren denk ik. Althans voor mij werkt het wel zo.

Over dat wereld verbeteren enzo: Schijt hebben aan de wereld en vooral al niet willen verbeteren. Dat zorgt pas voor een hoop stress. Dat lukt toch niet. Ik heb n collega die zich geweldig druk kan maken om niets. Als ik dan achteloos zeg "lekker belangrijk" zou je dr s moeten zien :D. Echt geweldig! maar zij heeft altijd stress is is 3 dagen in de week ziek, terwijl ik een stuk relaxter door het leven ga.

Ok tot zover mijn zinloze bijdrage aan deze enrom interssante draad }:|

Ik weet niet of ze werkelijk zinloos is. Veel gaat inderdaad over "je dingen aan trekken, of er je voeten aan vegen"

of zoals men hier in west vlaanderen placht te poneren: "foert leren zeggen"
...

maar die theorie over "hsp" die prophet stelde, heeft hier wel iets mee te maken denk ik.

cloudy

:doei:

Ondanks de subsidiestop is het OJAC nog springlevend.

Padvinders zijn we!
Op naar den Jamboree (4 juli GMDH)!!!

ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Sander02
Heb de thread aandachtig doorgelezen, en ik heb dan misschien niets bijgedragen aan deze thread, maar ik wil toch een ieder bedanken voor de wijze en mooie woorden richting Dob. Aangezien ik letterlijk - en nog meer mensen heb ik gezien - in dezelfde situatie zit. Misschien is het ook wel de leeftijd (al is het alleen al omdat diegene die iets herkende in jou beklacht over zaken rond onze leeftijd 24-28 zitten) een beetje zo'n "alles of niets, en wel nu!" gevoel.

Maar je hebt wel degelijk een goed punt ter discussie gesteld :) al komt het af en toe wel een beetje depri op me over. (ontroostbaar bijna) terwijl daar wellicht geen reden toe is (of was als je later terug zou kijken)

Een lichtpuntje misschien, je weet in ieder geval heel goed wat je niet wil, dat scheelt al... :erm:

Het alles of niets gevoel, wat je misschien ook wel uit kan leggen als eht nu of nooit gevoel...
Midden 20 zit je op de leeftijd dat alles en iedereen om je heen (in mijn geval dan) gaat samenwonen, kids krijgen, trouwen, en meer van dat soort enge dingen. Het 30ste levensjaar hangt bij velen als een zwaard van damocles boven het hoofd. Nu of nooit, ik ben nu nog jong, als ik 30 ben wordt alles anders en kan het misschien niet meer.

eigenlijk heb ik hier maar 1 antwoord op "Ik zie wel".
Wat moet je anders? Iedereen klooit maar wat aan in zijn leven. Je kunt wel plannen maken, maar meestal moet je improviseren om die te realiseren. Wat een domme keuze leek, blijkt nu voor mij een goeie geweest te zijn bijvoorbeeld.
Wat ik bedoel is kappen met de havo in de 4e, daarna 4 jaar MBO telematica plus nog een 1 jarige cursus netwerkbeheer.
Als ik na MBO naar HBO was gegaan was ik in 2003 's zomers van school gekomen. Ik wilde sowieso de ICT in, maar van de zomer zat de ICT markt echt in een diep dal. Wat had ik dan gehad? Een hoop shit, omdat ik niet aan de bak gekomen was waarschijnlijk (misschien ook wel, maar de kansen waren niet zo groot).

'k Ben nu al bijna 4 jaar systeembeheerder en ondanks dat het soms sleurwerk is, ben ik erg tevreden over hoe het allemaal gelopen is. Tevreden zijn, denk daar eens over na. Soms wil je teveel en vlieg je te hoog.

-C-

Heee de draad leeft nog :D

Dit is idd. een nu-of-nooit fase van mijn leven.
Ik vermoed dat het denkwerk wat ik nu verricht en de keuzes die ik daar uit afgeleid ga nemen de rest van m'n leven erg blijvend zullen tekenen. En doordat ik die druk/verantwoordelijkheid voel... maak ik wat gekke bokkesprongen momenteel.
(nieuw zelfinzicht komt tijdens het typen :))

Tevreden zijn met wat je hebt. Da's het hele punt. Me concentreren op wat ik WEL heb, en niet op wat ik niet heb. Eigenlijk heb ik niks te klagen....
Maar ja je vergelijkt jezelf van nature met cultuur-, generatie- en sexegenoten. En in mijn omgeving hebben die toch al wel regelmatig een opleiding af, een vaste vriendin, trouwplannen, kinderplannen, kopen ze de eerste mooie auto en een tof huis met hulp van dito salaris.... volgens het boekje zeg maar ff.
Terwijl ik dus geen opleiding heb afgemaakt, single ben al weet ik hoe lang, en een flatje huur.
Dan denk ik toch wel vaker "waarom doe ik dat niet anders? Waarom moet ik weer afwijken? Wordt ik ooit volwassen? Zou ik niet anders levend gelukkiger zijn?"

M'n psycholoog kijkt altijd op van de dingen die ik wil.... ik had ingevuld dat ik "evenwichtiger" wilde worden. Hij vertaalde dat meteen als "Dus je wilt saai worden?" Met een knipoog.
Want kijkend naar wat ik WEL heb.... ik heb nogal wat toffe jaren van feesten, drinken, dansen, uitgaan, muziek maken, blowen, opportunistisch denken, etc. achter de rug.... die ik ook voor geen goud gemist zou willen hebben.

Als ik volgens het boekje geleeft had tot nu toe had ik waarschijnlijk met dezelfde twijfel geleeft zo van "jeumig, nou heb ik wel 'n diploma, een huis, een goeie baan en een vaste vriendin, maar wel m'n pubertijd verklooid met keihard blokken en saai wat binnen zitten...."

Die boekjes-lui denken in tegendeel tot ik trouwens praktisch nergens wat dieper over na... maarja hoe die vork causaal in den steel steekt is ook maar de vraag.... misschien kunnen ze dat allemaal zomaar OMDAT ze nooit echt over iets nadenken en gewoon doen? Dus dan zou zo'n leven voor mij anno 2004 ZEKER niet weggelegd zijn?)

Misschien komt het ook wel omdat ik schorpioen ben met ascendant schorpioen. Altijd de neiging op randjes te wandelen, omdat ik anders het gevoel heb dat ik niet leef. Ik zou helemaal knettergek worden als alles veilig en geregeld was. Maar ik maak het wel TE bond met die randjes.

Op het moment wil ik gewoon lekker live gaan spelen. Hard werken aan mijn nieuwe liveset en op die manier wat door de benelux + duitsland cruisen.
Ik wil niet oud worden en dan spijt hebben van alle dingen die ik NIET gedaan heb.

-C-

Origineel geplaatst door dob
Dit is idd. een nu-of-nooit fase van mijn leven.
Ik vermoed dat het denkwerk wat ik nu verricht en de keuzes die ik daar uit afgeleid ga nemen de rest van m'n leven erg blijvend zullen tekenen. En doordat ik die druk/verantwoordelijkheid voel... maak ik wat gekke bokkesprongen momenteel.
(nieuw zelfinzicht komt tijdens het typen :))

Klinkt reëel => daarom is het belangrijk beslissingen te nemen en niet te blijven denken totdat je compleet vast komt te zitten in je eigen denkkringetje, dat je intussen zo zat bent geworden dat alles tegen begint staan omdat je altijd bij alles in diezelfde gedachten terugvalt. En of je dan voor verandering kiest (wat helpt bij het "snap out of it"-idee) of voor tevreden zijn met wat je hebt - zo lang als je je keuzes 100% kunt verdedigen op het moment dat je ze maakt kun je er nooit spijt van krijgen. Later bedenken dat je toen die wereldreis (ter voorbeeld) had moeten maken terwijl je toen helemaal niet van vakanties hield en dat praktisch of financieel onmogelijk was is belachelijk natuurlijk.

Daarom denk ik dat het heel verstandig is weer te gaan studeren en de muziek even wat weg te schuiven. Als het ontzettend tegenvalt is dat een ervaring erbij en kun je jezelf nooit verwijten het niet gedaan te hebben. Valt het mee, dan is het voordeel nog groter. :okdan:

Tevreden zijn met wat je hebt. Da's het hele punt. Me concentreren op wat ik WEL heb, en niet op wat ik niet heb. Eigenlijk heb ik niks te klagen....
Maar ja je vergelijkt jezelf van nature met cultuur-, generatie- en sexegenoten. En in mijn omgeving hebben die toch al wel regelmatig een opleiding af, een vaste vriendin, trouwplannen, kinderplannen, kopen ze de eerste mooie auto en een tof huis met hulp van dito salaris.... volgens het boekje zeg maar ff.
Terwijl ik dus geen opleiding heb afgemaakt, single ben al weet ik hoe lang, en een flatje huur.
Dan denk ik toch wel vaker "waarom doe ik dat niet anders? Waarom moet ik weer afwijken? Wordt ik ooit volwassen? Zou ik niet anders levend gelukkiger zijn?"

Tsja... Ben je vrouwen tegengekomen met wie je de rest van je leven had willen delen? Ben jij iemand die in de kroeg zomaar even een meisje oppikt om uit te proberen? Had je je 'wilde' leven willen missen vanwege een vriendin die geen zin had in een stonede/zatte vriend die altijd weg was?

Je kunt nooit iemand anders zijn dan je bent en was. Het is moeilijk, maar dat is wel iets om je bij neer te leggen (kan ik ook niet, maar ik probeer het me zo veel mogelijk te beseffen). Maar wat je wel kunt: in de toekomst degene zijn die je wil zijn. En daar ben je nou mee bezig, door keuzes te maken. :okdan:

...en dat alles wat mij betreft zonder drugs, meditatie en sterrenbeelden, maar dat terzijde... ;)

Origineel geplaatst door C738
Ik wil niet oud worden en dan spijt hebben van alle dingen die ik NIET gedaan heb.

Juste. :)

Weerzin om te stoppen.

Weerzin om te stoppen.

Sukses en vooral doorgaan met stoppen.

Ik ben er ook vanaf gekomen ik voel me een stuk beter nu,

ISPdeRuiter

Hey ISP, het lijkt wel of we het over hero of crack hebben ofzoiets man....
"Ik ben er ook vanaf gekomen ik voel me een stuk beter nu", hahaha!

Wat ik wil doen is een klein bevredigend setupje houden (mpc60/linndrum/pianet/wat fx) zodat ik m'n house-ei wel nog kwijt kan. Ik MOET af en toe een harde groovy beat maken, wat bier drinken en door de kamer springen voor het uitgaan; ik geloof niet dat ik dat kan of wil missen. Ben sowieso van dat concept verdwaald geraakt.... dat het gewoon erom gaat dat je lol hebt en door de kamer gaat springen van gekkigheid. En na het uitgaan nog ff verder werken met de koptelefoon.... waarom zou ik OOIT die romantiek laten varen?

En daarnaast van baan verwisselen; kreeg toevallig vorige week een uitnodiging voor een gesprek. Ik MOET weg bij m'n huidige werkgever. Dat is ook een GROOT hekel punt momenteel. Ik HAAT m'n huidige werkgever, werkomstandigheden.... collega's zijn het enige kleine lichtpunt daarzo.
Het mooie in de IT is momenteel dat mensen die een baan hebben eigenlijk voor gaan op mensen die op de bank zitten. ("die zullen wel niet voor niks op de bank zitten")
Daar gaat deze jongen mooi ff van profiteren!

Verder.... opleiding... ik weet niet, eerst in die kop van mij alles op een rijtje krijgen. Misschien krijg ik bij een eventuele nieuwe werkgever wel genoeg gelegenheid mezelf te ontplooien en tot leven te komen!
Dan wellicht psychologie afmaken. Wie weet.

Nu of nooit.... jah..... och het is weer lente dame en heren.... vanavond uit.... vanmiddag kwam ik een leuke meid tegen in de AH die ik ken van het uitgaan... we hadden wat wederzijdse energie going on.... als ik die vanavond tegenkom ga ik erachteraan :mega:
Zo. En nu ga ik m'n.... hahaha... er staat niet meer zoveel.... nouja ik ga m'n effecten aan zetten en de drumdoos en de synth die al verkocht is :D

and dob is back on track :okdan:

ben al een tijdje aan het inkrimpen wat gear betreft om precies de zelfde redenen wil gewoon weer lol hebben met muziek en dat heilige moeten maar even laten voor wat het is

succes met je nieuwe baan maak er wat van

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back