WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Thnx Robin....

Het begint hier meer een sociaal forum te worden ;)
Ik woon in Sittard, dus voor uitwaaien ben je hier op de hoogste heuvel ofzo toegewezen....

Misschien is inderdaad dat auto'tje doen, om te beginnen, een goeie nieuwe impuls. Maar feit is gewoon dat ik toch redelijk zwartgallig ben over de wereld anno 2004 en waar we naartoe gaan. Politiek maatschappelijk. Ik bedoel zet 's de TV aan voor de grap, ik zie alleen maar ellende en verkeerde beinvloeding. Laatst was ik op een forum, en daar was een mevrouw die had zoiets van dat ze haar kinderen bewust GTST liet kijken om sociale omgangsvormen te leren :confused:
Dat vind ik echt ziek zoiets.
Nja, misschien zien jullie dat niet, maar.... daarom wil ik ook psychologie gaan afmaken en empirisch BEWIJZEN dat het commerciele materialistische systeem zwaar ziekmakend werkt. Dat we met z'n allen de materiele en geldlat veel te hoog hebben liggen..... dat moeders sociale omgangsvormen moeten voordoen, en niet uit de TV moeten laten komen... maar ja die zijn tegenwoordig te moe door het werken de hele dag omdat die materielat zo hoog ligt. Laatst was er ook een vrouw die vond het niet leuk dat kinderen wellicht maar 4 dagen naar school hoefden, want ze "had de kinderen in het weekend al, al dan zou ze ze ook nog op vrijdag hebben!"

Het enige wat die ad hoc politiek doet hier in Nederland (en lijkt wel in het hele Westen) is proberen de gevolgen "op te lossen" door b.v. overal camera's te hangen en als er iemand een steen door het raam gooit te zeggen "ja, we hadden die steen ook beter moeten opruimen". (toen met die treinen en bouwmaterialen)
AAAARRHGGGHHHH!
Je moet je afvragen waarom iemand uberhaupt die trein wil mollesteren, de oorzaak, want als ie het WIL maakt het niet uit HOE hij het gaat doen, hij doet het toch, daar valt niet tegen "op te lossen". En hoe vaak blijkt niet een crimimeel een vervelende jeugd gehad te hebben?
Dingen aanpakken bij de bron; de opvoeding van de volgende generaties.... dat is ZO belangrijk.
Laatst zat ik in de trein, zegt een pubermeisje "kut, voor niks een kaartje gekocht, weer niet gecontrolleerd". Ik kan daar echt kwaad om worden. Je koopt niet het kaartje om geen boete te krijgen..... maar die indruk krijgt wel onze jeugd. Ik durf te wedden dan het merendeel van onze 16 jarigen op de vraag "waarom koop je een kaartje" zegt "omdat ik anders een boete krijg". Dus over 10 jaar, ff overtrokken om het verhaal kracht bij te zetten, denken onze 16 jarigen "waar geen camera staat mag je iemand vermoorden" en zal de politiek zeggen als er weer iemand vermoord is "jah, er stond ook geen camera!"

Nouja ik kan er wel over door blijven zeuren op forums, maar ik heb het idee dat ik pas gehoord wordt als er een titel voor m'n naam staat. Dus het lijkt me wel zinvol om die te gaan halen.

En daarnaast..... ff terug komende op muziek dan..... ik heb ook het idee dat ik niet veel van talent heb, weet je. Een vriend van mij belde zopas nog op, die moet op steeds grotere feesten draaien, ontmoet altijd te gekke lui overal en mooie vrouwen die voor 'm vallen, een guru en held in het vak/de scene is nu zijn promotie aan het doen; alles loopt gesmeerd als ik naar zijn muziek-bezigheden kijk, weet je wel. Hij is een connectie-machine van nature. En echt ontzettend goed als DJ. Gewoon ECHT een zwaar talent, wat mij betreft nou al de grootste van Nederland. Ik had van de week met rennen zijn mixtape op en ik heb stukken GEDANST ipv gerend, en ik heb veel verder en sneller gerend als normaal... en kwam totaal energiek en verfrist thuis.
Magic music :D

En dan kijk ik naar mijn "carriere" zo ver..... hmmmmzzz? Okay ik ben toen ik 8 was begonnen, maar.....ik zit door mijn hobby de hele dag binnen en van mijn platen zijn er.... nouja ik heb geen precieze cijfers, maar we hebben 500 v.d. eerste geperst en 500 van de 2e en er zijn er geloof ik 26 verkocht van de 2e.... en 100 zijn er van de eerste verkocht aan een distributeur.... dus daarvan hebben we geen cijfers.....
Ach muziek! Wat kan een mens zich voor de gek houden.
Tijd om psycholoog te worden.

wat kan je toch ongeloofelijk mekkeren dob :)

je hebt talent de dingen die jij doet kosten mij maanden van ploeteren om het na te kunnen doen en dan nog twijfel ik of ik ooit zo ver zal komen als jij

over politiek wil ik liever niet beginnen anders is deze trhead zo dicht
verkoop alles en ga een jaar door afrika of zuid amerika of azie trekken en kijk hoe de mensen daar leven ervaar uit eerste hand met hoe weinig ze in leven moeten blijven en toch nog kans zien uit hele kleine dingen plezier / geluk te halen

en denk niet dat als je op t.v. iets ziet dat het het zelfde is als in werkelijkheid

durf te leven en laat je niet uitwonen

Origineel geplaatst door d.b.1
wat kan je toch ongeloofelijk mekkeren dob :)

je hebt talent de dingen die jij doet kosten mij maanden van ploeteren om het na te kunnen doen en dan nog twijfel ik of ik ooit zo ver zal komen als jij
dat is mischien belangrijk from your point of view, maar neemt niet weg dat dat de doorslag voor dob zal moeten zijn nutuulk...

Inderdaad, de steeds hogere geldlat... Eigenlijk een soort van norm voor veel mensen.

Wat jaartjes geleden woonde ik nog thuis en hadden mijn ouders een 2 onder 1 kap woning in zo'n nieuwbouw plan, met van die 'waterpartijen' en sierlijke wegen met veel van die flauwe bochten (waar ik met mijn kadett soms met 90 per uur 's nachts doorheen ragde).
Als ik in die buurt rondkeek zag ik alleen maar mensen die zich kapot werkten en leenden, en waarvoor?
Voor die leuke 2e auto (polootje, seatje, hondaatje) van een paar jaartjes oud en die mooie grote stationcar waarin ze met de hele familie leuk op pad konden.
Zachtgele en zachtoranje klinkers in de oprit, natuurlijk met een of ander motiefje. Een door een tuinbedrijf aangelegd tuintje met grof grint dr in en van die water pilaren. Echt ik zag dr alleen maar mensen tegen elkaar opboksen.
Nu flip ik hem ook snel op dat soort dingen moet ik wel toevoegen.

Laatst zat ik in mijn stamkroeg, en had ik het met de eigenaar over dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel meer te wensen over had. Ik bedoel, 'k heb woonruimte, een vervoermiddel (krakkemikkig maar het rijdt) en ook mijn bescheiden 'studio', wat ik eigenlijk geen studio wil noemen omdat het maar een stuk of 6 apparaatjes zijn.
Ik kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk wel tevreden ben.

Maar dob, kijk eens naar wat je hebt, en niet in materiele zin, maar je gezondheid, familie, vrienden noem maar op. Als ik dat allemaal zie, wat interesseert het me dan nog dat ik een audi of bmw zou moeten rijden?!

Ergens heb ik veel respect voor die mensen die zo hard werken om zo'n materialistisch leventje te leiden.
Het juiste huis, de juiste outfit, je kids goed in de kleren. Op vakantie, net even verder als je buren, en het liefst ook nog een week langer dan hun.
Als ik daar naar kijk, denk ik ineens aan die wizard of oz film van vroeger, die funky disco versie bedoel ik.
In die film waren allemaal mensen in een grote zaal, en telkens hoorde je de stem van de wizard.
"De nieuwe kleur is rood" "De nieuwe kleur is groen" en door de verlichting kleurde iedereen mee.
Zo zie ik dit hele gebeuren wat ik hier in mijn post schets.

Goed... teveel doorgedraafd misschien...

-Robin-

Origineel geplaatst door dob
Nick kan het af en toe zo mooi zeggen, he.

Wel een baan dan, in de IT, maar dat is ZO AFGRIJSELIJK NUTTELOOS. Ik vind mijn baan echt een dieptepunt in mijn leven. Het verdient wel lekker, en daar is alles mee gezegd.
De mooiste vrouw van de 5 (op een bedrijf van 500 man) die je 1 keer in de 2 maanden zag voorbijlopen is nota bene ontslagen... het toppunt van mismanagement. Hoe blijf ik nou nog gemotiveerd overdag, in godsnaam?!

hhahaaaha foto plaatsen !!!!!!! het toppunt van mismanagement hahaa das een goeie !!!

mijn advies: verkoop synths die je toch niet gebruikt, want t ljkt alsof je erin verzuipt net als ik.
behoud alleen de echt leuke apparaten misschien komt de zin en creativiteit dan weer terug.

doe leuk werk, let nie op t geld, ga bv buitenwerk doen op een boerderij of zo en koop ipv een auto een motor.

Dob,

sorry dat ik me hierin meng maar:
even een paar puntjes...

..... ff terug komende op muziek dan..... ik heb ook het idee dat ik niet veel van talent heb
sowhat! als je er maar plezier in hebt whatever je ook doet.
Het lijkt nu net of je talent MOET hebben, waarom?
Omdat een ander beter is dan jou?
Dat je vindt dat je geen talent hebt maakt je nog geen mislukkeling.

Nouja ik kan er wel over door blijven zeuren op forums, maar ik heb het idee dat ik pas gehoord wordt als er een titel voor m'n naam staat.
Ongeacht welke rang of stand, respect voor een ander gaat het om, niet alleen prestatie's.
Je hebt wel een lage eigendunk hoor.
En als je die graad hebt, ben je dan MEER dan een ongeschoold iemand?(vraag ik me af)

heeft dit nog met muziek ,synths etc te maken ?????????

Ik weet het ook niet....

Als ik het puur voor de lol doe dan.... ik bedoel met een Bart Smit keyboard kun je vast ook een hele hoop lol hebben!
En geld verdienen ermee zou ik niet als doel willen hebben, daar wordt het zo onpuur van allemaal.

Als ik wat doe dan reageren er ook nog vaker wel mensen van labels enzo... en mensen waarvan ik denk dat ze wel wat te zeggen hebben vinden het dan goed. Dat is de zeik.
Anders had ik het al lang laten varen denk ik. En nou wordt ik de hele tijd in mijn doorgaan ermee gestimuleerd terwijl ik het zelf al niet meer zie zitten.
Ik ben nu 26, misschien is het de leeftijd.... ik zie mezelf gewoon niet tot m'n 64ste of langer in de baan die ik nu heb en DAT toekomstbeeld veranderen (met opleiding) heeft de hoogste prioriteit. Ik heb koppie koppie en.... het zou toch zonde zijn het niet te gebruiken?

Ik zit echt precies op dat zelfde punt als vorige zomer.
Nouja.... er staat nog een pianet aan te komen... als test of "piano" me bevalt uberhaupt. Ik krijg ook wel de schijt van de rommel elke keer trouwens.... die kabels, en dit en dat wat je allemaal nodig hebt.... een piano zet je gewoon neer, en that's it. Ziet nog mooi uit als meubel ook nog.
Neem ik lekker les, kom ik ook nog 's ergens.

Liefde en een zwak voor muziek da's inderdaad aangeboren, dat blijft.... maar de invulling daarvan.... Ik weet niet of het nuttig mijn leven te vullen met het mezelf door de hel te slepen om aan mijn hoge standaarden te voldoen... om uiteindelijk een beetje bekend te worden.... om m'n ego te voeden.... wat op zich een rare bezigheid is, want om gelukkig te worden of zijn heb je je ego niet nodig....
Het leven heeft toch meer in zich. Ik kan wel wat leuke truukjes, en ik heb wel gevoel voor muziek, maar.... mjin leven is nu zo gefocussed op dat ene element genaamd muziek....
dat ik de rest compleet verwaarloos.
DUS is het gewoon niet leuk meer zo!

Zodra ik met muziek aan de gang ga wordt het mijn drug, mijn uitvlucht, mijn hoer, mijn kater, mijn pijn, mijn hemel, mijn droom, mijn alles.....
Het is gewoon niet gezond en totaal uit balans, ik laat ALLES ervoor wijken.
En op een gegeven moment sta je dan bekend als "freak". Ik weet niet of ik dat nog wel zo leuk vind. Ik speel toch ook maar een duf stereotyp rolletje.

Nouja....
Om een hoop gezever droog te maken; het staat in de berging... en ik heb toch onderhand veel gemodde en specifieke zooi die niemand direct wil overnemen, dus het zal er nog wel ff staan ook... en een aantal items houd ik natuurlijk denk ik altijd wel als herinnering. Maar op zich sta ik mezelf de laatste tijd toch al zo min mogelijk emotionele binding aan materie toe, dus wie weet verkoop ik wel alles.
Want ik ben uiteindelijk meer een denker dan een muziekant.
Denk ik :D

Sommige dingen die je zegt kan ik me vinden.tja... maar goed,ik zou je als tip geven,koop alleen nog een sampler en een va tje bijv een nordleadje. Koop ergens een leuk klein tafeltje en zet daar je spulletjes op met evt een pcje of een laptopje. Zet het ergens neer in je huis en koop daarnaast ook niks meer bij,hier heb je tenslotte genoeg aan,lekker een minimale setup.

Als je zin hebt in muziek maken,of dat je je even lekker wil laten gaan,kun je er lekker muziek gaan maken. Als je geen zin hebt staat het ook niet in de weg. Ik denk toch als je alles verkoopt en er komen weer momenten dat je gewoon muziek wilt maken,je toch wel weer wat zou willen hebben.

Mijn tip,een lekkere minimale setup. Zet alles op een klein tafeltje zonder veel rotzooi erom heen zet er een lees lampje bij en ga gewoon muziek maken,wanneer je er zin in hebt.

Nouja Robin, ik ben gewoon niet blij met de wereld zoals ie is; en ik wil niet meer vluchten ervoor (muziek) maar hem veranderen. Aan de andere kant... da's ook weer zo'n idealistische nooit haalbare lat die ik mezelf maar weer neerleg waar ik weer nooit overheen ga springen.

Ik weet ook niet wat met mij is.... durf te leven, ja. Misschien is dat wel het probleem?

Och en over 'n weekje ofzo staat alles er weer hoor, ik ken mezelf.
Ik kan helemaal niet zonder de drugs en verslaving die muziek heet.... de vlucht. Maarja, vluchten is een reactie he.... wat is de trigger daarvan.... en kan ik die niet beter aanpakken?

Maar leuk zijn deze buien niet, kan ik je vertellen. Ik denk veel te veel na totdat ik feitelijk NIKS meer weet.
Ik ga maar 's een biertje pakken denk ik, dat helpt ook altijd goed weer gewoon in basics te denken ;)

ik heb min of meer last van hetzelfde...ik wil dat hobbygevoel terug dat ik met fasttracker nog had!

ik ga nou lekker met software op m'n notebook werken en dan ga ik kijken welke hardware overbodig gaat worden, in principe zou ik t liefst alleen een notebook, nord rack en mixer neerzetten ofzo...lekker compact, gezellig en leuk :P

Tja... Ik denk toch gewoon dat je moet gaan doen wat je hart je ingeeft en als jij toch weer het gevoel hebt dat je wilt gaan studeren,gewoon verder gaan studeren. Daarnaast kun je altijd nog in je vrije tijd wat muziek gaan maken. Belangrijkste is gewoon dat jij je goed voelt oevr de dingen die je doet. En dat je later geen spijt krijgt,dat je niet verder bent wezen studeren...maar daarnaast ben je nooit te oud om te leren,en zie je zelfs veertigers nog weleens aan een nieuwe studie beginnen. Sommige dingen die jij aangeeft,daar kan ik me erg goed in vinden en heb ook vaak die gedachte gehad. Maar het gaat er toch gewoon om dat je gelukkig bent,en als jij wilt studeren ga lekker studeren en besteed daarnaast wat tijd aan je muziek.

Ik denk tcoh dat je als eerste je muziek vanaf nu gewoon als hobby moet zien en als vrije tijds besteding,ik denk dat je dan ook veel relaxter muziek kunt maken!

Stel op de eerste plaats gewoon je studie en ga verder studeren,of zoek een andere baan. Zet gewoon wat belangrijke punten op papier en vraag aan jezelf wat je het belangrijkste vind,en waar je veel waarde aan hecht en wat je uiteindelijk het meest oplevert. Het is niet verkeerd om ook eens vooruit te kijken.

wat is volgens jouw gewoon het belangrijkste,en nogmaals een studie levert meer op dan muziek. En zou zeker verder gaan studeren,het is alleen maar een investering in jezelf. En ik denk dat wanneer je je muziek als ontspanning en hobby gaat zien,je veel verder komt qua muziek. Omdat ik het gevoel heb dat je dan met veel meer plezier muziek maakt.

Ik weet het verder ook nie echt meer,maar stel gewoom prioriteiten en vraag jezelf af wat de beste investering is voor de toekomst. Ik zou gewoon vet gaan studeren en me verder nergens meer druk om maken. Die auto,dat andere huis een vriendin komt later vanzelf wel.

En volgens mij komt dat wel geod,als je afgestudeert bent als psycholoog,en anders zoek je een leuke baan. Als je een goede jongen bent vallen de meeste dingen vanzelf wel op hun plaats.

Origineel geplaatst door musiqmaniax

Dat je vindt dat je geen talent hebt maakt je nog geen mislukkeling.

Nee okay, maar het is wel een reden om andere prioriteiten te stellen en te stoppen met dromen. Toch.

Ongeacht welke rang of stand, respect voor een ander gaat het om, niet alleen prestatie's.

Okay goed.... maar voordat ze wereldwijd het beleid gaan veranderen hebben ze graag empirisch gestoelde onderzoeksresultaten van gediplomeerde instanties als fundament daarvan, ik heb het ook niet verzonnen.
Dit heeft niks met rangen, standen of respect te maken van mijn kant uit. IK hecht niet bijzonder veel waarde aan een diploma, mijn omgeving doet dat... en om eerlijk te zijn vind ik vaak "gediplomeerden" behoorlijke oogkleppen ophebben en lichtelijk wereldvreemd.... maar ik wil die trent doorbreken ;)

Je hebt wel een lage eigendunk hoor.
[/B]

Klopt.
(Geen diploma, he ;))
Nouja.... soms wel, en vandaag is soms.

En als je die graad hebt, ben je dan MEER dan een ongeschoold iemand?(vraag ik me af)
[/B]

In deze maatschappij wel. let's face it. Je krijgt bijvoorbeeld al meer betaald puur vanwege dat papier al doe je hetzelfde werk, hoe duidelijk kan het materialistische Westen je duidelijk maken wie meer waard is dan de ander?
(In mijn ogen niet, overigens)

heeft dit nog met muziek ,synths etc te maken ?????????
[/B]

Ontzettend. Voor mij toch.

En over kleine setup.....
ik HAD al een kleinere setup.... maar daar kom ik niet mee uit de voeten, zoals ik al schreef doe ik graag iets goed of iets niet.

Beste dob,

je worstelt precies wel met echt fundamentele existentiële vragen zo lijkt me.
Ik zelf wordt er ook regelmatig mee geteisterd, en zo blijkt toch redelijk wat mensen hier.
Maar goed, van mij is dat misschien normaal, filosoof zijnde :D

Soms maakt een "graad" niet veel uit, spijtig maar waar...
nu, dat studeren idee is echt een schitterend idee!
De geest wil ook wat. Studies kunnen echt inspirerend zijn, niet op muziekvlak dan, maar
wel voor jezelf, voor je ontplooiing, voor je eigenwaarde, voor vanalles!
(plus, daar lopen waarschijnlijk veel meer vrouwen rond, zeker een pluspunt :D )

denken en twijfelen is ook mijn grootste valkuil bij momenten. Maar soms moet je beslissingen nemen,
voor je eigen goed, ook al zijn die beslissingen vrij pijnlijk bij momenten.

Dus los van dromen en talenten, moet je misschien eens lichtjes vanuit een andere hoek of context
de dingen beschouwen en denken: hoe maak ik mijn leven iets dragelijker? aangenamer? of toch
meer in de richting van waar ik ooit hoopte dat het zou gaan.

Een rotjob lijkt soms uizichtloos en je kan vrezen dat je daarnaast niet meer aan de bak geraakt.
Het is inderdaad niet de beste tijd om te gaan solliciteren, maar als je er écht ongelukkig bent,
dan zou ik toch maar eens het een en ander overwegen...
Niets is immers zo veel waard en even slecht te omschrijven als geluk.
Zelfs Kant kon het niet als hij probeerde, en die mens deed ook iets grondig goed of totaal niet.

woops, filosofische kant aan het opgaan.
anyway, nefast voor geluk is té grote eisen stellen van jezelf en de lat té hoog leggen en vervolgens
gefrustreerd geraken als je niet in de buurt komt van je doelen.
Soms moet de lat wat lager.
Iets wat je waarschijnlijk zal moeten doen, maar slechts met moeite zal kunnen.

Je studies kunnen je werk heel sterk bepalen. En onderschat niet hoe lang een mens moet werken:
steeds langer deze tijden. Je kan dan maar beter naar iets (realistisch) op zoek gaan dat je wat leuk vind,
want het zal nog vrij lang een zeer belangrijk deel van je leven gaan uitmaken...

ik ga eens ophouden, want mijn uitleg is veel te lang aan het worden en ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen
of je hier werkelijk iets aan hebt, zelfs al ze echt goed bedoeld en gemeend.

succes met de zelfreflexie zou ik zeggen!

:okdan:

greetz

cloudy

Nee okay, maar het is wel een reden om andere prioriteiten te stellen en te stoppen met dromen. Toch.

Okay goed.... maar voordat ze wereldwijd het beleid gaan veranderen hebben ze graag empirisch gestoelde onderzoeksresultaten van gediplomeerde instanties als fundament daarvan, ik heb het ook niet verzonnen.
Dit heeft niks met rangen, standen of respect te maken van mijn kant uit. IK hecht niet bijzonder veel waarde aan een diploma, mijn omgeving doet dat... en om eerlijk te zijn vind ik vaak "gediplomeerden" behoorlijke oogkleppen ophebben en lichtelijk wereldvreemd.... maar ik wil die trent doorbreken ;)

Klopt.
(Geen diploma, he ;))
Nouja.... soms wel, en vandaag is soms.

In deze maatschappij wel. let's face it. Je krijgt bijvoorbeeld al meer betaald puur vanwege dat papier al doe je hetzelfde werk, hoe duidelijk kan het materialistische Westen je duidelijk maken wie meer waard is dan de ander?
(In mijn ogen niet, overigens)

Ontzettend. Voor mij toch.

Pak je spullen zou ik zeggen en ga een wereldreis maken:mexico: Ga een jaar in het buitenland werken desnoods in afrika of een onderontwikkelt land. Mischien kom je wel terug met een hele andere kijk(weet het wel zeker). Of laat je een jaar in een boedha klooster opsluiten..weet ik veel.

Thnx Robin....

Het begint hier meer een sociaal forum te worden ;)
Ik woon in Sittard, dus voor uitwaaien ben je hier op de hoogste heuvel ofzo toegewezen....

Misschien is inderdaad dat auto'tje doen, om te beginnen, een goeie nieuwe impuls. Maar feit is gewoon dat ik toch redelijk zwartgallig ben over de wereld anno 2004 en waar we naartoe gaan. Politiek maatschappelijk. Ik bedoel zet 's de TV aan voor de grap, ik zie alleen maar ellende en verkeerde beinvloeding. Laatst was ik op een forum, en daar was een mevrouw die had zoiets van dat ze haar kinderen bewust GTST liet kijken om sociale omgangsvormen te leren :confused:
Dat vind ik echt ziek zoiets.
Nja, misschien zien jullie dat niet, maar.... daarom wil ik ook psychologie gaan afmaken en empirisch BEWIJZEN dat het commerciele materialistische systeem zwaar ziekmakend werkt. Dat we met z'n allen de materiele en geldlat veel te hoog hebben liggen..... dat moeders sociale omgangsvormen moeten voordoen, en niet uit de TV moeten laten komen... maar ja die zijn tegenwoordig te moe door het werken de hele dag omdat die materielat zo hoog ligt. Laatst was er ook een vrouw die vond het niet leuk dat kinderen wellicht maar 4 dagen naar school hoefden, want ze "had de kinderen in het weekend al, al dan zou ze ze ook nog op vrijdag hebben!"

Het enige wat die ad hoc politiek doet hier in Nederland (en lijkt wel in het hele Westen) is proberen de gevolgen "op te lossen" door b.v. overal camera's te hangen en als er iemand een steen door het raam gooit te zeggen "ja, we hadden die steen ook beter moeten opruimen". (toen met die treinen en bouwmaterialen)
AAAARRHGGGHHHH!
Je moet je afvragen waarom iemand uberhaupt die trein wil mollesteren, de oorzaak, want als ie het WIL maakt het niet uit HOE hij het gaat doen, hij doet het toch, daar valt niet tegen "op te lossen". En hoe vaak blijkt niet een crimimeel een vervelende jeugd gehad te hebben?
Dingen aanpakken bij de bron; de opvoeding van de volgende generaties.... dat is ZO belangrijk.
Laatst zat ik in de trein, zegt een pubermeisje "kut, voor niks een kaartje gekocht, weer niet gecontrolleerd". Ik kan daar echt kwaad om worden. Je koopt niet het kaartje om geen boete te krijgen..... maar die indruk krijgt wel onze jeugd. Ik durf te wedden dan het merendeel van onze 16 jarigen op de vraag "waarom koop je een kaartje" zegt "omdat ik anders een boete krijg". Dus over 10 jaar, ff overtrokken om het verhaal kracht bij te zetten, denken onze 16 jarigen "waar geen camera staat mag je iemand vermoorden" en zal de politiek zeggen als er weer iemand vermoord is "jah, er stond ook geen camera!"

Nouja ik kan er wel over door blijven zeuren op forums, maar ik heb het idee dat ik pas gehoord wordt als er een titel voor m'n naam staat. Dus het lijkt me wel zinvol om die te gaan halen.

En daarnaast..... ff terug komende op muziek dan..... ik heb ook het idee dat ik niet veel van talent heb, weet je. Een vriend van mij belde zopas nog op, die moet op steeds grotere feesten draaien, ontmoet altijd te gekke lui overal en mooie vrouwen die voor 'm vallen, een guru en held in het vak/de scene is nu zijn promotie aan het doen; alles loopt gesmeerd als ik naar zijn muziek-bezigheden kijk, weet je wel. Hij is een connectie-machine van nature. En echt ontzettend goed als DJ. Gewoon ECHT een zwaar talent, wat mij betreft nou al de grootste van Nederland. Ik had van de week met rennen zijn mixtape op en ik heb stukken GEDANST ipv gerend, en ik heb veel verder en sneller gerend als normaal... en kwam totaal energiek en verfrist thuis.
Magic music :D

En dan kijk ik naar mijn "carriere" zo ver..... hmmmmzzz? Okay ik ben toen ik 8 was begonnen, maar.....ik zit door mijn hobby de hele dag binnen en van mijn platen zijn er.... nouja ik heb geen precieze cijfers, maar we hebben 500 v.d. eerste geperst en 500 van de 2e en er zijn er geloof ik 26 verkocht van de 2e.... en 100 zijn er van de eerste verkocht aan een distributeur.... dus daarvan hebben we geen cijfers.....
Ach muziek! Wat kan een mens zich voor de gek houden.
Tijd om psycholoog te worden.

En wat je zegt over een titel voor je naam. De meesten hier in de maatschappij die hebben het maar gewoon te slikken en als jij het gevoel wilt hebben wat te willen toevoegen,ga dan op een basisschool werken of het onderwijs in. Of ga nog harder studeren en ga de politiek in.

Ik denk dat elk normaal mens weinig kan toevoegen in de maatschappij op de manier die jij bedoelt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back