WEER zin om te stoppen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door isnieZot
verkoop al je gear en ga met software werken. misschien vindt je nieuwe creatieve manieren
die voor jouw prettig zijn om muziek te maken. dan hoef je enkel maar een laptopje te hebbe
om wat muziek te maken.
Ik weet niet of dit nu een goede oplossing is..

Klinkt voor mij hetzelfde als:
"Ik heb geen zin meer in elke dag in de file te staan.. Dan doe je auto maar weg en koop een fiets!"

of andersom:

"Ik heb geen zin meer in elke dag zo ver te fietsen.. Dan doe je je fiets maar weg en koop een auto!"
Voorbepaalde afstanden werken deze bovenstaande opmerkingen..

Zo ook jouw opmerking.. Voor bepaalde manieren van werken, zou het zo kunnen zijn. Voor andere situaties niet.

dob heeft zelf al aangegeven dat ie iets goed doet of niet..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik weet niet of dit nu een goede oplossing is..

Klinkt voor mij hetzelfde als:
"Ik heb geen zin meer in elke dag in de file te staan.. Dan doe je auto maar weg en koop een fiets!"

of andersom:

"Ik heb geen zin meer in elke dag zo ver te fietsen.. Dan doe je je fiets maar weg en koop een auto!"
Voorbepaalde afstanden werken deze bovenstaande opmerkingen..

Zo ook jouw opmerking.. Voor bepaalde manieren van werken, zou het zo kunnen zijn. Voor andere situaties niet.

dob heeft zelf al aangegeven dat ie iets goed doet of niet..

Het is een beetje offtopic...

maar wat ik vrij grof vind, is wat je hier insinueert beste johny busca!!
Dus je kunt het enkel goed doen met hardware?
Amai mijn botten, dat gaan veel mensen graag horen :D

Neen, maar ik vind het ook geen goed idee dat dob al zijn spullen in een impulsieve bui zou
de deur uit kieperen, daar niet van.

En een evenwicht zoeken in de dingen kan soms wel wat vergen denk ik...

greetz

cloudy

Ik denk op dit moment een beetje hetzelfde als Dob, in zoverre iig dat ik ook de hele teringzooi misschien maar beter kan verkopen... Op een of andere manier heb ik er te weinig tijd meer voor en gaat mijn tijd nu meer in mijn studie (2 studies), mijn vriendin (zeur zeur), en - jawel - voetbal zitten (ik voetbal elke week zo'n 3 trainingen, 1 wedstrijd en 1 zaalvoetbalwedstrijd bij elkaar). Muziek heb ik nauwelijks tijd meer voor, laat staan geld. Platen kopen lukt financieel niet meer - je wil toch een beetje bijblijven wbt platen...

Dus ik zit te denken om een nieuwe comp te kopen en het wat meer software gebaseerd aan te pakken. Ik heb toch een nieuwe comp nodig voor mn studie, internet etc., en dan kan ik missch toch lekkerder muziek blijven maken met een kleine midi-setup erbij. Maar voor het grootstte gedeelte software-gebaseerd, heb je die hele opstart ellende niet (nl samples inladen, synths goed afstellen, de hele teringzooi...). Gewoon reason of renoise en een synth ofzo.

Misscien dat dat mijn problemen kan oplossen, en ook missch een tip voor Dob. Wat denken jullie ervan?

Origineel geplaatst door cloudman
maar wat ik vrij grof vind, is wat je hier insinueert beste johny busca!!
Dus je kunt het enkel goed doen met hardware?
Nee, ik zeg dat je niet perse hetzelfde ding kunt doen met of alleen software of alleen hardware.

Als je veel hardware gewend bent, dan hoeft het niet te zijn dat je hetzelfde kunt met veel software.
Andersom ook..

Als je een software koning bent en je krijgt ineens veel hardware, dan hoeft dat ook niets te zeggen.

Een combinatie is sowieso vaak het beste.

Wat ik wou zeggen is, dat dob misschien wel niet een persoon is, die met een simpel laptopje, zoals boven gesugereerd wordt, zijn ding kan doen.

@johnny: volledig mee eens, kan ik volledig inkomen.
Dat klopt helemaal. als je een handelswijze gewoon bent...

en wijzigen van manier van doen gaat aan gans dob's problemen ook niets verhelpen vrees ik.
Een rustpauze daarentegen misschien wel?

Koop een mpc met usb naar de computer en laat de rest (oa de linndrum) in de berging staan ( bij mij staan ze onder het bed). Heb je één bakje dat niet je kamer overheerst (dus je kan er in slapen :) ). Je kan dus weer op een normale manier vrouwen ontvangen en uw 'freak' zal normaal worden. Voor de rest moet je geen muziek maken als je niet voelt dat je echt goed creatief bent. Het heeft geen enkel nut te forceren, probeer gewoon happy te zijn en muziek niet alels te laten worden. Weet je hoe je soms creativiteit kan opwekken? Door iets tegen je zin te doen (de afwas ofzo).
Ook Redbull met een joint, maar goed daar doe je niet aan mee.
Voor de rest, stoppen met nadenken en gewoon doen. Be dirty. Buit je zwakste punt zo goed mogelijk uit.
....
...
..
.

Maar Dob, begrijp ik je nu goed en ben je fulltime met je muziek bezig? Of heb je nog een (misschien belangrijkere) baan enzo? Kijk als ik naar mij zelf kijk dan merk ik dat werk enzo nog steeds het belangrijkst is, puur omdat ik daarvan moet leven! De muziek is een leuke en vette hobby maar is voor erbij. Ik kan niet in jou situatie kijken maar ik denk wel dat het verstandig is om een redelijk goeie toekomst te stellen met een goeie baan/ambitie.

Ik denk dat van de mensen die van jongs af aan zich storten op DJ/producen er maar heeeeeel weinig daadwerkelijk 30 jaar later nog steeds dat doen.. Maw.. een gevaarlijke beslissing.. (opleiding is the key)

RV

Origineel geplaatst door sander
En wat mot je nu met een piano. Op een synth kan je toch ook lekker spelen.

Ik loop anders ook wel eens met het idee te spelen...

Op een echte piano kan ik immers urenlang creatief bezig zijn,
zonder het geluid ervan moe te worden.
Het blijft gewoon leuk.

Het lijkt me verder alsof ik met een piano meer voeling heb,
alsof het instrument zelf mij iets te vertellen heeft.
Er ontstaat zo'n enorme wereld van resonanties binnen zo'n kast,
echt iets waar ik helemaal kan induiken.

Bij goeie synth-patches heb ik dat ook wel,
(en zeker bij kosmische pads)
maar 't is voor mij niet van hetzelfde 'hartverwarmende' en meeslepende niveau.

Ik denk dat er wel meer zijn die er zo over denken. (?)

Origineel geplaatst door Arv
Maar Dob, begrijp ik je nu goed en ben je fulltime met je muziek bezig? Of heb je nog een (misschien belangrijkere) baan enzo? Kijk als ik naar mij zelf kijk dan merk ik dat werk enzo nog steeds het belangrijkst is, puur omdat ik daarvan moet leven! De muziek is een leuke en vette hobby maar is voor erbij. Ik kan niet in jou situatie kijken maar ik denk wel dat het verstandig is om een redelijk goeie toekomst te stellen met een goeie baan/ambitie.

Ik denk dat van de mensen die van jongs af aan zich storten op DJ/producen er maar heeeeeel weinig daadwerkelijk 30 jaar later nog steeds dat doen.. Maw.. een gevaarlijke beslissing.. (opleiding is the key)

RV

wijze woorden idd...zorg dat je je geld verdiend met iets anders ..er zijn maar ERG weinig mensen die echt fulltime met muziek bezig kunnen zijn.....dan is muziek echt je ontspanning/hobby daarnaast, en hoef je er ook geen verwachtingen aan te koppelen..

Mag ik dan voor een prikkie je synths kopen....:duivels:

Nee hoor...til er niet te zwaar aan. Ik raak ook altijd gefrustreerd als er maanden niets waardevols of bevredigends uit mijn handen komt. Maar dan plots lukt het weer! En dan ben ik weer blij.

Of ik luister naar oude tracks van mezelf en denk...nou das niet mis...heb IK dat gemaakt....

Het heeft volgens mij geen zak met welke gear je wel/niet gebruikt te maken. Tis een state of mind waar je vatbaar voor bent of niet.

Ik heb R ook wel eens aan gedacht om alles weg te doen en dan 1 workstation te kopen ofzo..
Maar ja, financieel is dat niet echt aantrekkelijk en de knoppen zul je dan snel gaan missen denk ik..
dus ja..:confused:

en ik denk dat als je al je gear weg gaat doen je na een tijdje plots zin gaat krijgen om
muziek te maken. je weet niet wat je hebt tot je het kwijt bent. doe gewoon ff een
tijdje niks. ik heb het ook al gehad.

Ik vind het niet echt correct te stellen dat Dob zijn toekomst moet zeker stellen met een vaste baan.
Zoals ik hem ken is hij geboren om muziek te maken en is er ook mee opgegroeid.
Het punt is gewoon dat ie geduld moet hebben en zich vooral niet druk begint te maken.
De weg om geld te verdienen puur met muziek is hard (je moet dingen opofferen en lang wachten) maar als je doorzet lukt het wel. Punt is wel dat je een evenwicht moet zien te vinden tussen het van je af zetten en ermee bezig zijn. Vele creatievelingen hebben daarnaast nog een (deeltijds) jobke, vaak gerelateerd aan hetgeen ze mee bezig zijn bv technieker, juist om niet constant met je hoofd bij je muziek te zijn. Ik denk dat Dob's jobke hem zodanig frustreert, dat zich dat ook thuis als ie muziek maakt beinvloedt.

Nick kan het af en toe zo mooi zeggen, he.

Maar ik weet niet of het waar is.
Ik ben geboren om te leven.... misschien om muziek te maken..... maar zeker niet om een duffe baan te hebben en de rest van m'n tijd op dit forum te hangen en binnen te zitten met knopjes in mijn hand als de zon buiten schijnt.... om vervolgens ook een keer idd. mijn ego te voeden al binnen zittende zo van "Heb ik dat gemaakt? Knap hoor!"

Ik heb er trouwens ALLE tijd voor, ik heb "de rest" eromheen gevouwen, ik ben het tegenbeeld van Fokov wat dat betreft; geen andere hobby's, geen vriendin, geen studies.....

Wel een baan dan, in de IT, maar dat is ZO AFGRIJSELIJK NUTTELOOS. Ik vind mijn baan echt een dieptepunt in mijn leven. Het verdient wel lekker, en daar is alles mee gezegd.
De mooiste vrouw van de 5 (op een bedrijf van 500 man) die je 1 keer in de 2 maanden zag voorbijlopen is nota bene ontslagen... het toppunt van mismanagement. Hoe blijf ik nou nog gemotiveerd overdag, in godsnaam?!

Ik vind mijn leven anno 2004 gewoon klote en ik heb al vanalles proberen te veranderen, maar het blijft klote. Toekomstvisie is kut en baan is kut en..... die hoere synthesizers! Trouwens piano's en synthesizers zijn appels en peren.... je houd van het een, en/of van het ander of van allebei, je kunt ze ook allebei eten, maar ga ze niet vergelijken.

Weet je? Soms kan een mens gewoon te veel zeiken.

Laat je gear in bergruimte, ga andere dingen doen... and clear your miind. Als je nu in die eindeloze (en m.i. zinloze) twijfels blijft hangen, schiet het niet op. Ik heb ook vorig jaar zo'n moment gehad, en hier op het forum gezet. Beste advies: even totale afstand nemen. Daarna merk je vanzelf wel of je verder wilt of niet. En misschien is het bezoek aan een psycholoog ook geen slecht idee voor je. Stel je doelen en ga daar aan werken.

Nou, hup!

thnx Shortwave....

Idd. lekker in de berging laten staan lijkt me het beste voor nu.... ff nieuwe doelen stellen... of eigenlijk heb ik die al lang gesteld (studie gaan doen naast de baan) maar zou dat wel haalbaar zijn?

Ben al bij de psycholoog geweest maar we zijn nog niet aan therapie ofzo begonnen.... wie weet gaat dat me goed helpen. Laten we het hopen.

Origineel geplaatst door dob
Idd. lekker in de berging laten staan lijkt me het beste voor nu.... ff nieuwe doelen stellen... of eigenlijk heb ik die al lang gesteld (studie gaan doen naast de baan) maar zou dat wel haalbaar zijn?

Tuurlijk is het haalbaar, als je het echt zelf wilt tenminste. Ga praten met een studie-adviseur, die heeft elke HBO en Universiteit op elke faculteit.

Diezelfde beslissing heb ik onlangs genomen. Mijn studie afmaken. Dat gaat ten koste van muziek maken. Dus mijn studio is nu een studeerkamer. Af en toe ter afleiding klooi ik met de synthjes enzo, maar verder... studeren. Kwestie van discipline. Daarnaast ook werken. Tja, dat moet gewoon. Dat moet iedereen.

Ga verder praten met die psych... dat helpt. Knopen doorhakken! Dat is de sleutel. En psych kan daarbij helpen: niet dat hij / zij die knoop voor jou doorhakt, maar wel dat hij / zij jou helpt die knoop zelf door te hakken.

(nogmaals) Nou, hup! :)

sjonge dob... zijn we een tweeling gescheiden bij de geboorte?

Op het moment heb ik ook van dit soort neigingen, maar dan iets minder heftig als de jouwe.
Ik denk dat het bij mij komt omdat ik in een jaar tijd 70 a 80 procent van mijn hele setup het verkocht en dr evenveel andere troep bij heb gekocht, waar ik trouwens geen spijt van heb.

Mijn muzikale draai vinden blijft lastig, omdat ik ergens tussen techno electro goa en ambient terechtkom.
Maar eigenlijk is het heel simpel, ik push mezelf naar steeds hogere doelen en nu loop ik dr echt tegenaan dat ik aandacht aan de mix zelf moet besteden (want dr zitten me hier een stelletje m**renn**kers op het forum wat dat betreft ;)).
En nu begint het gewoon echt pittig te worden af en toe, ook in combinatie met een baan waar je overdag toch wel je verstand bij moet hebben (systeembeheerder) en 's avonds dus geen zin of inspiratie hebt.

Vroeger, toen ik nog thuis woonde, ging ik dr wel eens met de auto van mijn ouders op uit.
Dan reed ik op een zaterdagmiddag in mijn eentje naar de eemshaven (een behoorlijk verlaten havengebied) en dan ging ik even lekker uitwaaien. Een uurtje op de dijk in het zonnetje en de frisse zeewind kan erg lekker zijn.
Tegenwoordig neem ik daar geen tijd meer voor want het is altijd druk druk druk.
Dan weer een feestje of familiebezoekjes, of dingen voorbereiden, of toch even bij vrienden op bezoek omdat je ze eigenlijk ook al wel lang niet hebt gezien etc etc.

Bottom line: neem tijd voor jezelf en waai eens uit. Ik weet niet waar je woont, maar effe bij schiphol vliegtuigjes kijken kan ook erg rustgevend werken (let wel effe op de windrichting).

Nu ik er over nadenk, het is voor mezelf ook wel weer eens tijd om een dag te verdwijnen en even los van alles te zijn.
Belangrijk: laat een eventuele gsm THUIS! Je hebt dr geen weet van hoe lekker vrij en onbezorgd ik me voel als ik het ding niet bij me heb.

-Robin-

Hmmja, moeilijk! Probeer je gedachten te verzetten; ga op vakantie, ofzo. Scheelt misschien?

Denk er af & toe ook wel eens over om alleen 't hoogstnodige te bewaren en de rest te houden..
Alleen varieren dan 2 gedachtes door m'n hoofd:

1) Ik HEB nog niet het hoognodige..
2) De zooi die ik niet nodig heb, zijn 'onverkoopbaar' dwz. ik krijg er ZO weinig voor terug dan, dat ik 't beter kan houden..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back