mp3-enquête/onderzoek

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ik wel ... ruis vind ik alleen mooi als het door de maker zo bedoeld is..

tja, dan spreek je jezelf wel hard tegen in deze thread...dan moet je dus echt niet vinyl gaan luisteren, dat is zo gekleurd als de pest, ga dan in eerste instantie voor DVD-A of SACD, of anders een gewone CD ... die komen al een stuk beter bij de mastertapes in de buurt dan wat je van vinyl hoort..dat kan ik je garanderen

Origineel geplaatst door r.5
Dit geeft me toch een raar gevoel. Toen de CD uitkwam was werd hij eerst bewierrookt
als het beste medium en vervolgs werd hij totaal afgekraakt omdat digitaal toch nog
teveel trapjes zou bevatten en krakend vinyl zou toch veel beter klinken.
(Hoeveel DJ denken dit trouwens nu nog altijd!?!)

En nu komen ze ineens met MP3 af en geen haan die ernaar kraait... :confused:

ja dat is erg grappig, toen er alleen nog maar vinyl was hoorde je elke DJ klagen over dat het kraakte, kraste, zwaar was, ruis had etc.etc. er waren zelfs DJ's die met tape-recorders draaiden omdat dat beter klonk...en toen kwam de CD en was vinyl ineens superspeciaal en geweldig geworden....de menselijke geest blijft ondoorgrondelijk ;)

Inderdaad, dat bedoel ik nu net... De kwaliteit van de CD was niet goed genoeg maar MP3 is de max!

Inderdaad, dat bedoel ik nu net... De kwaliteit van de CD was niet goed genoeg maar MP3 is de max!

volgens mij heb ik (hier) nog nooit iemand horen beweren dat MP3 "de max" is!?!?

Origineel geplaatst door olafmol
tja, dan spreek je jezelf wel hard tegen in deze thread...dan moet je dus echt niet vinyl gaan luisteren, dat is zo gekleurd als de pest, ga dan in eerste instantie voor DVD-A of SACD, of anders een gewone CD ... die komen al een stuk beter bij de mastertapes in de buurt dan wat je van vinyl hoort..dat kan ik je garanderen

erm.. waar spreek ik mezelf dan tegen?.. ik ben een digifreak hoor en luister nooit platen... en ik ben het eens met wat je hierboven zegt. In feite, is dat precies wat ik probeer te zeggen..:)

maar wat ik me nu toch afvraag is dat Harrison Ford, in zijn jonge jaren, op je Avatar..:confused:

Laatst gewijzigd:

ja dat is zeer raar. Maar pas als het over (zeg) 5 jaar nog steeds op 128 gecodeerd wordt en op het web gezet (ik neem aan dat dan webspace en bandbreedte 3- 5 x zo groot is en men rustig plek heeft voor 256 kps) dan is dat nog veel raarder..

Dat bij tests mp3's er beter uit komen dan wav's of cd's zou best een kunnen komen door de afwezigheid van frequenties boven de 16KHz. Minder aliasing en dergelijken en veel simpeler te converteren voor de DAC. Maar dat is dan alleen bij goedkope converters.

Origineel geplaatst door Ytse
Dat bij tests mp3's er beter uit komen dan wav's of cd's zou best een kunnen komen door de afwezigheid van frequenties boven de 16KHz. Minder aliasing en dergelijken en veel simpeler te converteren voor de DAC. Maar dat is dan alleen bij goedkope converters.

die testen zijn allesbehalve met goedkope converters gedaan

Origineel geplaatst door Ytse
Ik heb oko tests gezien die bij mensen thuis werden uitgevoerd. Misschien dat je een van die bedoelde.

Heb je nog links naar testresultaten?

dit was een wetenschappelijk opgezette test, door een duits hifi tijdschrift..heb de link zo snel niet bij de hand maar is meerdere malen eerder hier op het forum gepost, oa door mijzelf ;)

Back