Clavia Micro Modular G2

Resonance

Turn up the reso!
Een Micro Modular G2 lijkt me wel cool :D
Enige kans dat dit eraan komt ?

Voor zover mij bekend is de G2 engine het G2 equivalent van de micromodular.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Voor zover mij bekend is de G2 engine het G2 equivalent van de micromodular.

groet

Tom

nou nee, niet bepaald. De G2 engine staat gelijk aan de Nord Rack (modular) zoals de G2 met toetsen aan de Nord modular.

Er is dus niet gedacht aan een micro wat ik eigenlijk wel een beetje raar vind :( dus trek die knip maar open

maarrr, en dat is ff goed nieuws voor mij dan, er is eindelijk na een paar jaar ofzo een nieuwe update van de OS voor m'n Nord elektro!! :okdan: ze zijn ons nog niet vergeten.. al dacht ik dat wel even. Nu nog nieuwe sounds en dan ben ik helemaal tevreden :erm:

De G2 'lijn' is nog vol op in ontikkeling, dus er is nog van alles mogelijk. Op dit moment is nieuwe hardware niet de prioriteit; de OSX versie van de software is dat wel.

Dat ze de Electro nooit vergeten, is wel logisch. Samen met de NordLead 2 is dat één van de klappers.

In ieder gaval, een synth als de Nord Modular Classic Micro hoef je niet te verwachten. Dit zal in de totale lijn te veel beperkingen hebben. Eigenlijk was de Micro Slot C of Slot D van de Modular: één DSP met drie knoppen (In PanelSplit mode). Maar software matig kon het kleintje evenveel, alleen met minder stemmen.
Een G2 Micro zal NOOIT de performances kunnen laden en past daarmee niet in het systeem...

Trouwens, de Engine is niet het Rack, want dat is de Nord Modular Classic zonder het toetsenbord. De Engine is een nieuwe gedachte, gericht op het studiowerk.

Maar die jongens van Clavia hebben een heleboel leuke ideetjes :)

Wout

En toch vind ik dat ze ook een stripped down G2 moeten maken MET knoppen 8~

Vind de G2 Engine namelijk nog steeds veel en veel te duur...je hoort me niet zeggen dat hij niet goed zal klinken maar er is nu geen echt instapmodel meer wat ook echt uitnodigt (met alle respect voor de Clavia producten en Design)
Ik ben er zelf ook niet echt happig op om een 1 unit 19'inch rack aan te schaffen voor 899 € (hehe heb ook de poen niet hoor)
Nee dan blijf ik nog wel ff bij m'n Nord Modular Rack (oude versie BIJNA Vintage !!!:duivels: )

Maar een G2 Rack met knoppen wordt dan wel duurder dan een Engine!
Het financiële voordeel van de NM Micro zat in het maar hebben van één DSP. En daarover heb ik het al gehad.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Maar een G2 Rack met knoppen wordt dan wel duurder dan een Engine!
Het financiële voordeel van de NM Micro zat in het maar hebben van één DSP. En daarover heb ik het al gehad.

Wout

Sjit :D

Origineel geplaatst door Kevin
Sjit :D

Wacht maar rustig een jaartje :)
En je NM Rack is inderdaad al bijna vintage. Helaas zal de Micro meer vintage worden dan de andere twee.

Wout

Back