De snelste LFO

SpaceAgent202

Sinds 2001
Wat voor synthje heeft de snelste LFO?

Hier een voorbeeld van de Waldorf Pulse.

[offtopic]Ik heb ook nooit begrepen waarom er geen VCOs zijn die ver, echt ver boven het audiogehoor gaan. Natuurlijk zijn die er wel, maar niet in synths. In combinatie met ringmods, FM en dergelijke moet je daar toch nog best iets mee kunnen...[/offtopic]
Hoe definieer je een LFO? Doordat het op een synth LFO genoemd wordt?

Nou dat snap ik dus ook niet!
Het schijnt dat je op een gegeven moment het verschil niet meer hoort in snelheid van de LFOs waarmee je iets moduleert, maar een LFO die van 1 cycle per 16 maten gaat tot 30000Hz lijkt me zeer interessant! :D
Zeker omdat je ze dan meteen ook als audio oscillator kunt gebruiken..

Misschien is in de synthwereld de LFO aan zn naam gekomen omdat de LFO ongeveer TOT het audiogebied komt, en de gewone OSCs beginnen in de audiorange?

Origineel geplaatst door Roel
Nou dat snap ik dus ook niet!
Het schijnt dat je op een gegeven moment het verschil niet meer hoort in snelheid van de LFOs waarmee je iets moduleert, maar een LFO die van 1 cycle per 16 maten gaat tot 30000Hz lijkt me zeer interessant! :D
Zeker omdat je ze dan meteen ook als audio oscillator kunt gebruiken..

Misschien is in de synthwereld de LFO aan zn naam gekomen omdat de LFO ongeveer TOT het audiogebied komt, en de gewone OSCs beginnen in de audiorange?
zeg meneer Roel, wat vertelde ik nou net? ...je hebt nu idd zelf ook het antwoord gegeven... knap hoor... (lezen)

Origineel geplaatst door 6 trak
een LFO is onderdeel van FM waarbij de freq (meestal) gelimiteerd is tot max. 30hz...

ready.
Hou eens op met elke keer over FM te beginnen als het over LFOs gaat. ;)

Met een LFO kun je toch ook AM doen, of appregiators maken, vibrato of wat dan ook... Om steeds FM te noemen verwar je de boel onnodig.

Met een LFO KUN je FM doen, maar het hoeft niet. FF de afkortingen vertalen..

Met een laag frequentie oscillator kun je frequentie modulatie doen, maar het hoeft niet. Met een ADSR kun je ook FM doen..

Nu we het over lfo's hebben, is het misschien intressanter om te kijken welke synth de LANGZAAMSTE lfo heeft :P

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hou eens op met elke keer over FM te beginnen als het over LFOs gaat. ;)

Met een LFO kun je toch ook AM doen, of appregiators maken, vibrato of wat dan ook... Om steeds FM te noemen verwar je de boel onnodig.
omdat het een oscillator is... snap ie? ik heb het dus over de FREQUENCY ansich van die OSC die we LFO noemen...
...en heb het dus niet over de functie (modulatie) die er na komt, dat is de volgende stap... ;)

kijk, en in dat opzicht heb ik dan toch weer gelijk...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door maxdox
Nu we het over lfo's hebben, is het misschien intressanter om te kijken welke synth de LANGZAAMSTE lfo heeft :P
Een ding is zeker... Niet de Machine drum! Dat is de grootste tegenvaller van de MD. Ik wil LFOs met een bereik van 10 maten..

6trak ik ben het nog steeds NIET met je eens.. FM betekent niet: Iets met een bepaalde frequentie moduleren, maar FM betekent de frequentie moduleren.. Das iets anders. Maar goed, misschien moeten we dit maar in een live sessie uitvechten.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
6trak ik ben het nog steeds NIET met je eens.. FM betekent niet: Iets met een bepaalde frequentie moduleren, maar FM betekent de frequentie moduleren.. Das iets anders. Maar goed, misschien moeten we dit maar in een live sessie uitvechten.
hehe... :D ...ok laat dat M van F er maar of dan... het was meer een doorschuiver van mijn DX verhaal...
wat had je als live sessie in gedachten dan?

sorry... het is al vroeg...

nog een keer dan: een LFO is een niet direct hoorbare OSC die qua frequency (meestal) gelimiteerd is tot een max van 30hz...

tjee, wat een technisch verhaal, was dat de bedoeling?
ik vond de lfo op de spectral audio protone altijd wel leuk en snel. nog iets sneller en alle boutjes waren er waarschijnlijk uitgetrild.

nog een keer dan: een LFO is een niet direct hoorbare OSC die qua frequency (meestal) gelimiteerd is tot een max van 30hz...
hehe, zonder de term FM!! :) Ik zou op het niet direct hoorbare kunnen vallen.. Maar goed. Ik ben niet flauw.

Kom je een keertje in Eindhoven met mijn modulars klooien. Of kom ik bij jou. Volgens mij kunnen wij wel goed ouwehoeren samen in combinatie met synths. :)

denk het wel he... mischien ook wel een beetje de essentie van dit forum enzo... zou zo maar kunnen ;)

ooowwww vandaar dat het met een sampletje van een pulse-lfo begon.
maar eh.. als de techniek achter... de essentie van dit forum is, waarom nemen er dan zo weinig leden deel aan deze discussie, en zoveel aan andere discussies, met een heel andere inslag.

enneh.. sorry dan, dat ik even off topic ging met mijn opmerking over gewoon een snelle lfo.

Origineel geplaatst door Leo
maar eh.. als de techniek achter... de essentie van dit forum is, waarom nemen er dan zo weinig leden deel aan deze discussie, en zoveel aan andere discussies
tsja... kweenie... wij houden nou eenmaal van synthese in zijn diepste betekenis...
dat is nou eenmaal een naar trakje van 6 en JB... sorry voor het ongemak...

Origineel geplaatst door Leo
maar eh.. als de techniek achter... de essentie van dit forum is, waarom nemen er dan zo weinig leden deel aan deze discussie, en zoveel aan andere discussies, met een heel andere inslag.
De thread is ook nog geen dag oud.. dat scheelt natuurlijk ook wel ! :) Maar nu inderdaad weer terug naar de kern..

Ik vind de MacBeth M3x VCO (die je als LFO kunt gebruiken) eigenlijk super. Aangezien je die zonder aan een range knop te hoeven zitten van super laag naar super hoge frequentie kunt draaien. Die potmeters die je 5 (?) keer rond kunt draaien zijn geniaal!

tsja... kweenie... wij houden nou eenmaal van synthese in zijn diepste betekenis...
dat is nou eenmaal een naar trakje van 6 en JB... sorry voor het ongemak...

is geen ongemak, hou nou eens op met dat cynisme, het feit dat jij en jb ervan houden, maakt toch niet dat het meteen de essentie van het forum is, laat staan dat posts met een andere inslag niet zouden kunnen/ passen?!

het is altijd net of jij bij reacties op mijn posts wat meer naar de betrekking dan de inhoud kijkt, maar ik zal me wel vergissen.

Back