Moet je dit ding zien!

thijs_ganger

897878100026
02_3.jpg

Een chromatisch keyboard... meer info hier.

De japanse site gaat voornamelijk over het keyboard (denk ik). Welke synthesizer zou er aan ten grondslag liggen? Korg Z1?

Heb wel een keer "zoiets" in NL gezien: was een ..uhh.. liggende versie van een accordeon, ofzo..

Ziet er raar uit! En niks voor mij: ben te lui!

:D Ziet er uit als een Braille-synth!

zoeen heb ik ook wel eens op zijn Roland Juno's gezien.

T schijnt veel beter te zijn qua snelheid en bereik....maar nooit echt ingeburgerd.

最後に鍵盤以外の部分についても簡単に触れておこう。音源部はKORGのN1と同等のシンセサイザーで、GM対応、GS/XG配列の音色セットも持つ32パート・マ

Helaas kan ik de Japanse versie niet downloaden, maar het lijkt mij een chromatisch keyboard, zodat in iedere toonsoort volledig zuiver gespeeld kan worden. Zo op het eerste gezicht lijkt het me een '1/4' ligging, maar het kan ook een veel fijnere indeling zijn. Don Buchla maakte graag gebruik van deze vormen van keyboards en een bekende is het Janko-klavier, maar dan voor een piano.

Dit heeft echter niets te maken met het knoppen klavier van de accordeon, die duidelijk ontwikkeld was voor een hogere snelheid tijdens het spelen, maar ook gelijkzwevend was gestemd. Dat het een misser zou zijn klopt niet helemaal, want alle grote accordeonisten spelen ermee.

Welke synth engine ze gebruiken... Wie weet.
Mijn broer leest Japans, maar heeft geen internet :(

Er staat iets bij van Whole Tone, dus het kan ook wel een zeer speciale stemming zijn...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Er staat iets bij van Whole Tone, dus het kan ook wel een zeer speciale stemming zijn...
Neeeeeeee, je bent er over begonnen...
Je weet toch dat ik nu niet meer kan slapen.....
Das Wohltemperierte klavier: http://www.troostmuziek.nl/stemmen2.htm

Ik weet nog dat omiel zo'n chroma juno had.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
qua snelheid? vertel...

De speelhand hoeft voor bepaalde intervallen niet meer naar boven of beneden (op een piano links en rechts), maar veel meer naar voor en achter. De greep is kleiner en daardoor sneller te maken. Virtuosen op de accordeon, zoals Harry Moten en Mat Mathius konden er waanzinnig op racen! In het museum staat een orgel model, met linker en rechter hand.

Wout

De speelhand hoeft voor bepaalde intervallen niet meer naar boven of beneden (op een piano links en rechts), maar veel meer naar voor en achter. De greep is kleiner en daardoor sneller te maken. Virtuosen op de accordeon, zoals Harry Moten en Mat Mathius konden er waanzinnig op racen! In het museum staat een orgel model, met linker en rechter hand.

Wout
check!

Wow, een rooie racesynth :halleluja

Is dit nou een synth om hardcore gabber mee te maken?

Of een leuk stukje Photoshop?

Hallo. Je moet wel de linkjes volgen en verder kijken. Kijk bijvoorbeeld naar dit filmpje hier (quicktime). *D

Geen photoshop dus. Bovendien zijn er meer van dit soort anomalies in synthesizer land.

supercool filmpje!

grepen voor akkoorden zijn praktisch helemaal hetzelfde!

hoeveel kostie?!

Back