Toch nog niet zover??

Origineel geplaatst door OnAcid
Mijn ouwe juno 60 klonk ook vet, todat je de chorus uitzet. Dan blijft er ook weinig van de klank over...

echt niet man. zonder chorus klint ie ook prima.

Smaak is ook nog een factor bij de soft- vs hardware discussie. Wat de 1 vet vindt klinken, noemt de ander weer dun, etc, etc.

Beide klinken gewoon prima. Ik maak alleen niet gebruik van softsynths, omdat ik m'n halve kamer vol heb staan met grote knoppenbakken. (zie m'n post onder vintage).

Effe rechtzetten dat ik nooit met vstis heb geprutst. Ik baseer me op Reaktor, FM7, pro52, simsynth, Reason, rebirth. Ze zijn stuk voor stuk prima stukjes software. Enkel mijn ondervinding met deze in vergelijking met het werken met hardware materiaal deed mij die persoonlijke conclusie trekken.
Het staat hier niet voor niets onder zinloze discussies, toch?

Eigenlijk is dit weer zo'n welles nietes draad waar je lekker tegen elkaar kan bakkleien wat wel niet werkt.

A. het is persoonsgebonden

B. het is appels en peren vergelijken

Hardware moet je als hardware gebruiken en software als software. Dit combineren levert de grootste verzameling mogelijkheden op. En meer is beter. :)

Origineel geplaatst door nick nova
Effe rechtzetten dat ik nooit met vstis heb geprutst. Ik baseer me op Reaktor, FM7, pro52, simsynth, Reason, rebirth. Ze zijn stuk voor stuk prima stukjes software. Enkel mijn ondervinding met deze in vergelijking met het werken met hardware materiaal deed mij die persoonlijke conclusie trekken.
Het staat hier niet voor niets onder zinloze discussies, toch?

Ok, dat geloof ik best, en ook dat er inderdaad nog wel wat dingen te verbeteren vallen aan het geluid van deze synths. Maar vergeet ook niet dat ReBirth nu toch al heel wat jaartjes oud is, en Reaktor en Reason natuurlijk qua prijs/mogelijkheden verhouding een absoluut bizarre verhouding hebben met de hardware (in het voordeel van de software dan).

Verder, zoals gezegd zijn dingen als de Nord Lead enzo ook gewoon software, dus eigenlijk gaat het hier meer om Native versus DSP, dan hardware versus software.
In dat opzicht heeft DSP gebaseerde software (zoals in VA synths en dingen als Pulsar) op het moment gewoon een betere klankkwaliteit dan de meeste Native toepassingen. Maar ik verwacht dat dit binnen een jaar of twee ook wat meer gelijk zal komen te lopen.

Back