Klein keyboardje

Disco Stu

Stamgast
heey allemaal,

Ik heb mijn nog niet voorgesteld, maar dat ga ik deze week nogal doen.

Ik heb alleen een klein vraagje. Ik ben nu al tijden opzoek naar een klein keyboard (2/3 octaafs) met geluiden. Ben een beetje opzoek geweest naar een zo'n klein keyboard met synth mogelijkheden.

Enkele keuzes

* K-station
* Nord Modular
* Korg MS2000 (iets te groot keyboard)

verder kan ik even snel niks meer bedenken.

Maar zou het handig zijn om zulke kleine (ook in polyphony etc) keyboards aan te schaffen? Of is het handiger om een klein masterkeyboard te kopen en dan verder de rackmount spullen kopen? Meestal omdat deze versie niet "gecrippled" zijn.

groeten

steven

tja....ik denk dat het sterk afhankelijk is van wat voor soort muziek je gaat maken en wat je er precies mee wilt doen. Een klein master keyboardje en een lossen module lijkt me ietwat onhandig omdat de ruimte die je inneemt dan nog redelijk groot is. Een nord modular zou mij het meeste aanspreken, maar da's persoonlijk. Hij is lekker klein, de knoppen zijn te programmeren, dus je kunt per patch bepalen welke knop wat controlled. En de modular is modulair, je kunt er dus eigenlijk alle soorten sounds mee maken die je wilt. Ook zijn er ontzettend veel patches en clones te downloaden heb ik begrepen (ik ben zelf nog niet zo thuis in synthese dus voor mij is dat handig) Maar nogmaals, het is geheel afhankelijk van je smaak en wat je ermee wilt. Dus als je iets specifieker wilt zijn kunnen we je misschien beter helpen

Prophecy

Prophecy

Misschien moet je eens uitkijken naar een Korg Prophecy?

Heb de mijne onlangs verkocht =(

Hou er wel rekening mee dat het een monosynth is, maar wel een hele goeie en hij is ook 'klein' (in omvang, niet in kwaliteit) en is tevens ook een goeie controller om bv softsynths aan te sturen.

Een Waldorf Micro Q is ook een 'klein' synthje

hee,

nou ik ben bezig om een beetje hiphop/beats/drum&bass. Maar ik heb een paar goede geluiden nodig. Ik ga een beetje in de richting van reprazent.

Mijn budget....tja.....ik ben zo'n persoon die als hij wat koopt het gelijk goed doet.....dus budget is geen probleem.

groeten

steven

Origineel geplaatst door Disco Stu
hee,
Mijn budget....tja.....ik ben zo'n persoon die als hij wat koopt het gelijk goed doet.....dus budget is geen probleem.

Als het budget niet de bepalende factor is dan zou ik zelf, uit jouw lijstje, gaan voor de Nord Modular. Zit je toch zeker al goed wat geluiden betreft.

Misschien kan je overwegen om softsynths te gebruiken met een 'eenvoudig' keyboardje? Is ook een optie natuurlijk maar minder 'makkelijk' om bv live te gaan. Bij de Nord Modular kan je zelfs zonder de computer aan de slag.

nou ik ben juist van plan om zo min mogelijk een computer te gebruiken. Zit namelijk al vaak genoeg achter zo'n ding en dan ook nog muziek erachter maken dan zit ik er 24 uur per dag.....bah

oi

De nieuwe Access Virus Indigo XL lijkt me dan wel een aardige bak. Hij klinkt ook wat 'vetter' vergeleken met Nord maar aan de andere kant gebruikt Dr. Dre ook een Nord Lead dus tja.

Verder zit je natuurlijk wel weer met je PC de Nord Modular te editen en dat hoeft natuurlijk niet bij een Nord Lead of Virus.

nou ik ben van plan alles wat ik heb aan mijn Akai MPC2000XL te hangen. MPC is 1 van de beste sequencers die er is (IMHO).

Dus draaitafels aan de akai hangen voor de samples en het keyboard eraan hangen voor de melodietjes en de sounds uit het keyboard.

oi oi

steven

okee, dus arrangeren doe je in je mpc...

tja dan een synth....in denk dat je het beste een allround synth kan pakken, en geen nordlead ed....

kijk eens naar de Roland xp30 of de Korg Triton le of de Yamaha Motif 6 .

De Yamaha heeft een sampler, en die heb je al. Dus is misschien de Roland of de Korg een optie.

Goede synths met veel basis sounds en drum kits.

Laatst gewijzigd:
ja...maar die hebben we zo'n groot keyboard. Ik ben echt serieus op zoek naar iets kleins. Het is wel heel handig zo'n groot keyboard om snel van hoog naar laag te gaan....maar voor mij is dat het enige voordeel.

Verder heb ik zelf geen ruimte (en geen vervoer) om nog meer "grote" spullen mee te nemen. (2 draaitafels+mixer in 1 grote koffer, mengpaneel, mpc2000xl, veel platen, kabels en sloffen+instrumenten van andere bandleden...dat houd dus in gitaren+drums)

ik heb de Oxygen is geprobeerd in de winkel maar ik vind de toetsen echt niet lekker spelen.. beetje te speelgoedachtig

Arv

Back