Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door krachtwerk
dus geen analoge synth om mee te beginnen ivm de beperkte mogelijkheden.
...kom steeds een stapje verder.

Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
Mocht je interesse hebben dan heb ik er eentje koop, maar ik ben bang dat die ook niet binnen je budget valt

Origineel geplaatst door renehelmig
Wat ik raar vind is, dat jullie allemaal van die ontzettend dure synths als voorbeeld geven om te kopen.
Wat ik uit dit verhaal begrepen heb, is dat 'Krachtwerk' een beginner is. Hij weet niet wat polyfonie is en dan kun je stellen dat iemand beginner is
Wat ik je zou aanraden, krachtwerk, is een goedkopere 2ehands VA zoals een MS2000 of een Microkorg kopen. Het zijn mooie voorbeelden van synths die een klassieke engine hebben(naar ik heb begrepen). Zo kun je kijken of je dit wat voor je is en of je in synths verder wil.
Deze synths kun je ook makkelijk weer verkopen voor zowat dezelfde waarde.
Ik vin de gedacht van 'cloudman' ook heel goed. Gewoon alles via de compu doen. Behalve als je in een band speelt en live bezig wil zijn zonder veel poespas.
Het is dus heel belangrijk om te weten wat je met een synth wil gaan doen:
Studiowerk, live en of je zelf veel geluiden wil samenstellen of juist alleen met presets wil spelen.
Kortom: geef maar wat meer info krachtwerk dan kunnen we je beter helpen.
Origineel geplaatst door Leo
die vermona dingen klinken niet als een (mini)moog!
de liberation is een rogue met een stuk eraan, een soort rogue-racket, en die klinkt echt niet vetter dan een minimoog. het lijkt nog niet op elkaar.
hoorde pas die arturia (?) moog modular en inderdaad, dat klonk heel behoorlijk.

Origineel geplaatst door technomauriesje
Ja, moogsound moogsound, als ik het goed begrijp weet krachtwerk zelf niet eens waar hij over heeft, hij gaf toch aan dat dit alleen was wat andere mensen hem aanraden. Het beste kan je een VA, Virtueel analoge, synth kopen met een overzichtelijke structuur, zodat je zo snel mogelijk kunt doorgronden waar je mee bezig bent. Goeie opties voor overzichtelijke VA's zijn volgens mij:
Novation K-Station, KS-4 of KS-5
Alesis Ion
Nordlead

Origineel geplaatst door mono-poly
Allemaal bakken die niet als een moog klinken volgens mij
Jij heb er ook lekker veel kaas van gegeten
Mischien dat de ion in de buurt ken komen maar de rest totaal niet