moogsound?

Ik zou een Alesis ION kopen of een Acces Virus. Uit de ION kan je heel erg moogy geluiden halen. Er zitten een aantal presets al in de ION die echt verdomd goed als een Minimoog klinken.

Mmm tja wat bedoel jij met Moogsound ??
Met alle respect maar een paar posts terug had je de opmerking ''zijn niet alle synths VA dan ?'' Dus vraag ik me af of je gewoon knorrige moog-achtige bassjes wilt OF dat je echt het karakter van een moog bedoeld...
Qua structuur van geluiden zijn er genoeg dingen die een ''Moog'' kunnen vervangen maarrrrrrrr een Moog heeft gewoon een bepaald karakter (vraag maar aan de puristen onder ons wat dat precies want ik heb geen Moog)
Ik zal zometeen wat ''Moog-achtige basjes'' uit mijn Nord Modular Samplen en hier posten...

Dan hier wat van die geluidjes uit een Clavia Nord Modular...

Let wel op ik zeg NIET dat dit als een Moog klinkt maar dit zijn voor mij wel van die geluidjes die sommige andere mensen als ''Moog-Achtige'' geluidjes beschouwen.

Ik las in Vintage Synthesizers dat een Moog Liberation zelfs vetter klinkt dan een Minimoog !

er bestaat toch ook al een moog vsti dacht ik, nee?
ooit gedacht wat het zou geven:
een midicontroller, degelijke vsti host (cubase, fruity, logic,...)
en die moog vsti?

just a thought

grtz

cloudy

die vermona dingen klinken niet als een (mini)moog!

de liberation is een rogue met een stuk eraan, een soort rogue-racket, en die klinkt echt niet vetter dan een minimoog. het lijkt nog niet op elkaar.

hoorde pas die arturia (?) moog modular en inderdaad, dat klonk heel behoorlijk.

Origineel geplaatst door krachtwerk
dus geen analoge synth om mee te beginnen ivm de beperkte mogelijkheden.
...kom steeds een stapje verder.

Dat is ook weer wat kort door de bocht. Een minimoog of se1x of andere bakken die genoemd zijn, zijn monofoon, maar dat wil niet zeggen dat alle andere synths dat ook zijn. Koop je een Andromeda dan heb je ook analoog, 16 stemmen en dan kun je eigenlijk ook wel weer zeggen dat je nagenoeg klaar bent (ook misschien wat kort door de bocht), maar dan heb je ook wel wat waar je alle kanten mee op kunt. Maargoed.. dat valt niet binnen je budget van 1000 euro.

Als je nog geen andere synths hebt dan zou ik geen minimoog of iets dergelijks kopen als starterssynth, ook vanuit kostenoogpunt bekeken. Het zijn geweldige synths, maar niet als "hoofdbak". Een SE1X is een mooie synth die enigszins vergelijkbaar is met een minimoog, al kan ie wel veel meer. Mocht je interesse hebben dan heb ik er eentje koop, maar ik ben bang dat die ook niet binnen je budget valt ;)

Bekijk de VA's eens.

Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
Mocht je interesse hebben dan heb ik er eentje koop, maar ik ben bang dat die ook niet binnen je budget valt ;)

dat zou die eigenlijk wel meoten, h`, met een beetje rekken en trekken.

als ik een goed beeld krijg van de vraagsteller achter de vraag, zou ik sowieso geen dikke dure synth a la minimoog se1x of andromeda kopen.

mijn advies zou zijn: micromoog/ prodigy of microwave 1 of prophet600, is misschien ook wel een aardig idee.

ja, die p600. er staat er 1 te koop: lekkere bassen, maar ook mooie strings en allerlei rauwe geluiden, intuitief knoppen draaien, beetje midi, beetje polyfoon, lekkere instapper.

Wat ik raar vind is, dat jullie allemaal van die ontzettend dure synths als voorbeeld geven om te kopen.

Wat ik uit dit verhaal begrepen heb, is dat 'Krachtwerk' een beginner is. Hij weet niet wat polyfonie is en dan kun je stellen dat iemand beginner is ;)

Wat ik je zou aanraden, krachtwerk, is een goedkopere 2ehands VA zoals een MS2000 of een Microkorg kopen. Het zijn mooie voorbeelden van synths die een klassieke engine hebben(naar ik heb begrepen). Zo kun je kijken of je dit wat voor je is en of je in synths verder wil.
Deze synths kun je ook makkelijk weer verkopen voor zowat dezelfde waarde.

Ik vin de gedacht van 'cloudman' ook heel goed. Gewoon alles via de compu doen. Behalve als je in een band speelt en live bezig wil zijn zonder veel poespas.

Het is dus heel belangrijk om te weten wat je met een synth wil gaan doen:
Studiowerk, live en of je zelf veel geluiden wil samenstellen of juist alleen met presets wil spelen.

Kortom: geef maar wat meer info krachtwerk dan kunnen we je beter helpen.

Origineel geplaatst door renehelmig
Wat ik raar vind is, dat jullie allemaal van die ontzettend dure synths als voorbeeld geven om te kopen.

Wat ik uit dit verhaal begrepen heb, is dat 'Krachtwerk' een beginner is. Hij weet niet wat polyfonie is en dan kun je stellen dat iemand beginner is ;)

Wat ik je zou aanraden, krachtwerk, is een goedkopere 2ehands VA zoals een MS2000 of een Microkorg kopen. Het zijn mooie voorbeelden van synths die een klassieke engine hebben(naar ik heb begrepen). Zo kun je kijken of je dit wat voor je is en of je in synths verder wil.
Deze synths kun je ook makkelijk weer verkopen voor zowat dezelfde waarde.

Ik vin de gedacht van 'cloudman' ook heel goed. Gewoon alles via de compu doen. Behalve als je in een band speelt en live bezig wil zijn zonder veel poespas.

Het is dus heel belangrijk om te weten wat je met een synth wil gaan doen:
Studiowerk, live en of je zelf veel geluiden wil samenstellen of juist alleen met presets wil spelen.

Kortom: geef maar wat meer info krachtwerk dan kunnen we je beter helpen.

En dat bedoelde ik dus met die ''Moog'' sound.......het gaat hem volgens mij niet om het karalter van een Moog maar hij wil gewoon van die type geluiden....en dat kan dus ook met een VA

Origineel geplaatst door Leo
die vermona dingen klinken niet als een (mini)moog!

de liberation is een rogue met een stuk eraan, een soort rogue-racket, en die klinkt echt niet vetter dan een minimoog. het lijkt nog niet op elkaar.

hoorde pas die arturia (?) moog modular en inderdaad, dat klonk heel behoorlijk.

Ach de nick name is de oostduise moog.
Dat wil niet zegen dat ie ook zo klinkt.

Een MS2000 en een MiniKorg klinken echt TOTAAL niet als een Moog. Echt een andere klank. Niet beter of slechter maar anders.

Die Arturia Moog Modular klinkt inderdaad wel heel erg goed. Je hoeft daar bijna niets voor te doen om uit dat stukje software de moogsound te persen.

Ja, moogsound moogsound, als ik het goed begrijp weet krachtwerk zelf niet eens waar hij over heeft, hij gaf toch aan dat dit alleen was wat andere mensen hem aanraden. Het beste kan je een VA, Virtueel analoge, synth kopen met een overzichtelijke structuur, zodat je zo snel mogelijk kunt doorgronden waar je mee bezig bent. Goeie opties voor overzichtelijke VA's zijn volgens mij:
Novation K-Station, KS-4 of KS-5
Alesis Ion
Nordlead

zeer opmerkelijk hoe de discussie hier toch zeer parallel loopt met ondermeer de discussie in "de andere thread"
aanschaf synth

waarom moest ie dan gesplitst worden eigenlijk :D

greetz

Origineel geplaatst door technomauriesje
Ja, moogsound moogsound, als ik het goed begrijp weet krachtwerk zelf niet eens waar hij over heeft, hij gaf toch aan dat dit alleen was wat andere mensen hem aanraden. Het beste kan je een VA, Virtueel analoge, synth kopen met een overzichtelijke structuur, zodat je zo snel mogelijk kunt doorgronden waar je mee bezig bent. Goeie opties voor overzichtelijke VA's zijn volgens mij:
Novation K-Station, KS-4 of KS-5
Alesis Ion
Nordlead

Allemaal bakken die niet als een moog klinken volgens mij :D
Jij heb er ook lekker veel kaas van gegeten
Mischien dat de ion in de buurt ken komen maar de rest totaal niet

microkorg of prophecy bass gaat toch af en toe wel de kant van moog op, natuurlijk niet echt, maar toch.

Origineel geplaatst door mono-poly
Allemaal bakken die niet als een moog klinken volgens mij :D
Jij heb er ook lekker veel kaas van gegeten
Mischien dat de ion in de buurt ken komen maar de rest totaal niet

ION kan verdraait goed als eenen echten Moog klinken, neem dat maar van mij aan!
Een NordLead kan je nog niet als een Moog laten klinken al was je Bob himself!

Mja, als je goed leest geef ik voorbeelden van VA's die in mijn ogen "overzichtelijk" zijn, geschikt dus in principe om kennis te maken met (virtueel) analoge subtractieve synthese. De reden dat het woord moog is gevallen is als ik het goed begrijp omdat deze in de gearlist van AIR voorkomt... geen reden dus om alleen maar synths aan te raden die in de buurt van een moog komen kwa sound, want laten we eerlijk zijn, elke synth die de moogsound probeert te maken, maar geen moog is... dat is toch verspilde moeite (lees: geld)? Krachtwerkje wil gewoon synthmuziek maken, daarvoor is elke VA geschikt, me dunkt :geslaagd:

Back