kan audio ni opnemen in cubase die van midi track komt

renaat

Nieuwkomer
hallo iedereen.

als ik bv een softsynth heb ingespeeld en dit heb opgenomen in een midikanaal in cubase wil ik die midi op een audiokanaal zetten.

wat doe ik : ik maak een audio track aan, klik op de recordsknop van dit kanaal, duw op de recordknop, zodat cubase begint te spelen.

vaststelling : midi speel af, maar audiotrack neemt niet op ...

doe ik iets verkeerd? :engel:

greetz

tis handig als je in je windows mixer bij record properties ff de juiste ingang kiest (wave)...

en SX2.0 heeft de freeze knop waarbij dit automatisch gebeurt. Overigens, waarom zou je een audio track maken voor een VST plugin? Die heeft al een volledig audio spoor waarbij je ook inserts, buses en automation kan toepassen...

Misschien gebruikt ie een demo waarbij renderen disabled is :D

nee dank u , geen demo's :Z

ik gebruik audio omdat je daarmee meer effecten kan opsteken dan op midi wat me juist lijkt niet?

je tip ivm met het opnemen op wave te zetten staat er niet bij hoor???

ik kan alleen kiezen uit : de verschillende ingangen van mijn geluidskaart , die staat goed, want ik kan opnemen uit mijn roland en virus c naar cubase.

die freez in cubase, waar kun je die vinden?

Je kan gewoon Effecten op de audio channels van je VST plugins stapelen hoor :)

nu snap ik er helemaal niks meer van. audio channels van de plugins???8D

iedere softsynth werkt toch met midi, dus midi kanaal, en zonder audiokanalen?

daarmee mijn vraag hoe het komt dat ik mijn midi niet kan op een audiotrack overnemen.

kan zijn dat ik helemaal verkeerd ben hoor, zolang ben ik er ook nog niet mee bezig, daarmee dak ik wat hulp zoek op dit forum hier

in de cubase mixer zie je links een aantal knopjes zitten waarmee je de verschillende mixer delen kan aanzetten. Zet die even allemaal aan. Je zult zien dat een VST zowel een midi kanaal heeft als een audio kanaal. Voila: problem solved. Waar denk je anders dat het geluid van die VST uit komt ? Juist: uit Cubase (want daar laad je tenslotte die VST in, toch ?)

overigens staat dit allemaal in de handleiding wat net verteld is ;) raadzaam ff door te lezen. Dan zie je ook gelijk wat ik bedoelde met die freeze button als het om versie 2.0 gaat.

Wat ik me afvraag echter is dit:
Als ik nu die vst heb. Iedere keer als ik record moet hij alles berekenen zeg maar. Dan nog FX erover. Veel cpu. als ik eerst als wav render verbruik ik dan minder cpu?

Origineel geplaatst door Slipperman
overigens staat dit allemaal in de handleiding wat net verteld is ;) raadzaam ff door te lezen. Dan zie je ook gelijk wat ik bedoelde met die freeze button als het om versie 2.0 gaat.

Wat ik me afvraag echter is dit:
Als ik nu die vst heb. Iedere keer als ik record moet hij alles berekenen zeg maar. Dan nog FX erover. Veel cpu. als ik eerst als wav render verbruik ik dan minder cpu?

Dit is idd het geval. Inpricipe is daar ook de freeze functie op gebasseert. Maar die freeze functie van cubase is echt kut. Je kunt helaas niet maar een stukje freezen want dat zou wel heel erg handig zijn. Als ej veel CPU tekort komt kun je ook even naar fxfreeze kijken deze kan dit wel allemaal. Eerst deed ik elke keer een mixdown en gebruik nu fxfreeze voor de hard parts.

tja ik zit hie rnog met SE niet SX2. Heb daarvan een niet gekochte versie geprobeert maar vind het niets. Houd het maar bij SE... maar goed wil tegnwoordig wel eens door me cpu komen met effects en channels. Heb veel channels en gebruik op ieder kanaal wel een effectje... 40 kanalen voor een song isniet zeldzaam hier...

Back