Hij is binnen:Andromeda:)+mp3

Origineel geplaatst door Catscan

Waar ik minder over te spreken ben is het filter, die vind ik erg mager...en de eigenschap/klank van het filter vind ik ook niet erg mooi voor al als je erg veel resonatie gebruikt.....

Ja....welk filter ? Je hebt er 2 (eigenlijk meer),die je op verschillende manieren samen kunt gebruiken....je kunt ze laten klinken zoals jij dat wilt in feite....

de filtersectie van Andy is juist een groot pluspunt,omdat je niet hoeft te kiezen tussen filtertypes,maar ze naast elkaar kunt gebruiken...met een beetje tweaken van bijv. bandpass en lowpass op het ene in combinatie met het andere filter,kun je eigenlijk elk gewenst "randje" maken...en zo dus heel verschillende klankkleuren maken...

de resonantie schreeuwt niet zo erg als bijv. een MS-10 of 303,maar je kunt met de juiste instellingen toch heel ver gaan....zeker in combinatie met bijv. FM...

je moet alleen wel ff wat meer instellen om het juiste effect te krijgen,waarbij pluspunt is dat je precies kan bepalen hoeveel elk filter reageert op bijv. je modulation-wheel...

maar je ontdekkingsreis is pas begonnen,vrees niet....:D
( ik ontdek nog elke dag nieuwe mogelijkheden,lang leve modulatie )

voor een snellere lfo , kies ik voor een kort geloopte envelopgenerator ( attack en of decay lengte gemoduleerd door b.v. het modulatiewiel, frequentie tot 500hz ).
die andere truck ga ik ook eens uitproberen.
leuke tracks , is die galm ook van de a6?

Origineel geplaatst door sunny pedaal
voor een snellere lfo , kies ik voor een kort geloopte envelopgenerator ( attack en of decay lengte gemoduleerd door b.v. het modulatiewiel, frequentie tot 500hz ).
Dit geeft weer aan hoe krachtig Andromeda is. Dit is al oplossing nummer twee voor het probleem van Catscan. En deze oplossing is totaal anders dan de mijne!

Het is een delay. Uit Andy.

Origineel geplaatst door Pim
Dit geeft weer aan hoe krachtig Andromeda is. .
zeker weten, ben er ook erg van onder de indruk.
het is wel harder werken dan op een andere/oudere analoog, mede omdat de basissound van de oscillators niet helemaal altijd naar m'n smaak is en vanwege de vele mogelijkheden.
ben vanwege dat eerste probleempje bezig geweest met een vette/ analoge detune wavevorm ., met redelijk resultaat. handig als uitgangsgolfvorm.
daarnaast werk ik momenteel aan een zo vies mogelijk geluid, da's nog geeneens zo makkelijk .
de effect sectie vind ik iha wat plastic, gebruik hem heel spaarzaam en erg subtiel. soms pak ik hem zelfs gewoon via de aux uit : klinkt hij/zij nog beter/directer.
ben daarom aangenaam verrast van die delay

zeker weten, ben er ook erg van onder de indruk.
het is wel harder werken dan op een andere/oudere analoog, mede omdat de basissound van de oscillators niet helemaal altijd naar m'n smaak is en vanwege de vele mogelijkheden.
ben vanwege dat eerste probleempje bezig geweest met een vette/ analoge detune wavevorm ., met redelijk resultaat. handig als uitgangsgolfvorm.

Hou er rekening mee dat de Pre Filter Mixer een verzadigingspunt kent. D.w.z: als je een Osc. harder dan 50% zet, wordt de sound niet heel veel luider, maar verandert de harmonische inhoud. Experimenteer d'r maar eens mee. Deze optie, die eigenlijk onbedoeld was, is er bewust ingelaten op verzoek van de beta testers en sound designers.

Voor smeuiige pads kun je de Osc. het beste een volume lager dan 50% geven.

daarnaast werk ik momenteel aan een zo vies mogelijk geluid, da's nog geeneens zo makkelijk

Filter 1 met veel resonantie en dan de analoge distortion erbij? Ik vind dat vies genoeg! Probeer ook eens een oscillator als modulatiebron voor het filter. Super ranzig.

daarnaast werk ik momenteel aan een zo vies mogelijk geluid, da's nog geeneens zo makkelijk .

Jawel hoor....dankzij het analoge distortion circuit....wil je alleen een smerig randje,dan kun je bijv. een klein beetje chorus of reverb aan een geluid geven en alleen dat effect door de distortion halen....toppie..

Met de FM kun je trouwens de sound ook erg vies maken...:okdan:

Origineel geplaatst door Pim
Hou er rekening mee dat de Pre Filter Mixer een verzadigingspunt kent. D.w.z: als je een Osc. harder dan 50% zet, wordt de sound niet heel veel luider, maar verandert de harmonische inhoud. Experimenteer d'r maar eens mee. Deze optie, die eigenlijk onbedoeld was, is er bewust ingelaten op verzoek van de beta testers en sound designers.

Voor smeuiige pads kun je de Osc. het beste een volume lager dan 50% geven.

Geinig....:okdan:

Filter 1 met veel resonantie en dan de analoge distortion erbij? Ik vind dat vies genoeg! Probeer ook eens een oscillator als modulatiebron voor het filter. Super ranzig.

Is dat MZext ?

die andere truck ga ik ook eens uitproberen.

aha ik zal het uitproberen.....thanx!

Back