SPEEDY J thread

Idd.....kep Public Energy op +8....written by Jochem Paap....nooit geweten..:o: :halleluja

He? zijn er mensen die dat niet weten? Ik heb de originele 12" op Probe, en daar staat duidelijk: "Written and produced by Jochem Paap". Eens beter naar de labeltjes kijken, mensen!

ik keek vroeger nooit naar dat soort dingen....ik luisterde naar de muziek die er op stond...:o:

Origineel geplaatst door kratarknathrak
He? zijn er mensen die dat niet weten? Ik heb de originele 12" op Probe, en daar staat duidelijk: "Written and produced by Jochem Paap". Eens beter naar de labeltjes kijken, mensen!

ja Probe, label van +8 of zo

hier foto met wat apparatuur live

Attachments

• profile_speedy_j.jpg
    profile_speedy_j.jpg
    11,8 KB · Bekeken: 98
Public energy no.1 en G spot zijn de beste albums van jochem!
De live sessie op lowlands 2000 (geloof ik) en voor het radio programma "het lek" waren ook top!
Bij beiden was ik er bij ;)

Wat weinigen zullen weten is dat jochem waarschijnlijk zijn eerste gereleasede tracks op hithouse records heeft gemaakt.
Take me there is een hele vette track, maar ook was hij epilepsia.
De track take me there is eerder verschenen dan wicked saw op +8 die geloof ik wordt gezien als zijn eerste track.
Ook was jochem vroeger een goede dj en kwam hij ver in de rotterdamse mixwedstrijden.
Vandaar zijn naam speedy j, hij moest toen al battlen tegen michel de hey,ronald molendijk,en clyde(dcs).

Epilepsia en Problem House zijn idd ook toppie...

Het mooie Public energy zie ik regelmatig voorbijkomen maar ik vind "a shocking hobby" hier erg goed op aansluiten.
Over z'n huidige werk kan ik kort zijn...netjes maar saai! Ik heb op het alive festival 2 jaar terug ff geprobeerd z'n liveset leuk te vinden, maar vond het te flauw voor woorden. Geen enkel verassingselement of spontane uitschieters. Ik vond het heel erg plat....zeg maar gerust pannekoekentechno!

Ja ik heb em afgelopen oud en nieuw op Awakenings zien optreden en vondt dat ook niet echt zo spannend.
Ik dacht van hee dat gaat vast cool worden, is het gewoon alleen maar stampwerk

Maar wel goed stampwerk vergeleken met heel veel anderen. Als ik stoom wil afblazen pak ik een speedy j live sessie meestal :halleluja

Die 2 ambient albums onder zijn eigen naam op het Fax label vind ik ook geweldig trouwens. Hele lange tracks waar je op den duur van in slaap valt en dat vind ik nog altijd pluspunt van ambient.

De oude +8 platen vind ik ook nog steeds geweldig. Heb nog een oude R&S plaat als Tune een paar jaar geleden gekocht op een platenbeurs. Goeie tracks ook allemaal.

Mijn favoriete nederlandse electronica-artiest!

Als hip hop dj was deze Speedy J al top.. Moet ergens nog een maxi hebben van Hotsound.. Uit 1989 geloof ik..Ga ff spitten in de bakken..En zal de titel plaatsen...

Zijn latere werk is wel beter.. Maar hij kon toen al draaien als de beste...

Speedy-J is the man!!! :halleluja
Ik vind zijn "Loudboxer" album echt meesterlijk!!!!! :P
Hoop echt dat ie met "die" technosound verder gaat!:)

Peace...

Een van de meest getalenteerde jongens die er rondloopt op dat gebied als je het mij vraagt.

Ik vraag me af wat het volgende is wat hij gaat doen, gaat hij verder met techno na Loudboxer of weer richting avant garde.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Een van de meest getalenteerde jongens die er rondloopt op dat gebied als je het mij vraagt.

Ik vraag me af wat het volgende is wat hij gaat doen, gaat hij verder met techno na Loudboxer of weer richting avant garde.

Ik hoop Techno! :P ;)

Public Energy - Three o three:{

Dat vind ik echt de beste acid-track ooit, krijg er ook maar geen genoeg van:)

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb nog een Loladamusica met een stuk waarin hij aangeleverde samples gebruikt om een nummer mee te maken..

dat nummer is ook een officieel speedy nummer geworden (vopak) op A Shocking Hobby, zijn beste album.
als goede tweede natuurlijk Public Energy.
de rest is maar zo-zo.

en Pullover, daar heeft Jochem zelf ook een broertje dood aan. hij is alleen blij dat ie met het geld van dat nummer zoveel bekendheid (= geld + mogelijkheden) heeft gekregen.

Back