Audigy Platinum vs. Terratec EWS 88D

Ik zou het doen.
De Terratec is echt 24/96, de Audigy niet.
Volgens mij krijg je hier betere hardware en betere drivers mee.

nou volgens mij is alles beter als een terratec. de kaart zelf is goed maar de drivers zuigen echt enorm. (ik houd mijn geslachtorgaan er dan ook regelmatig bij!?!?!?:confused: :confused: ;) :confused:

Euhh ik heb niet zo heel veel problemen gehad met de Terratec onder Windows 2000. Het bleef wel werkbaar.

Foutloos is anders, maar veel mensen hebben ook problemen met SoundBlasters, dus.......

mijn terratec kaart zit verbonden met mijn 02r. wanneer ik logic start dan verspringt. de masterklok op intern terwijl die dus op extern moet staan ( de 02r geeft de klok) vervolgens moet ik de boel handmatig terugzetten. waana ik direct (altijd een bluaw scherm krijg, nu moet ik binnen 3 seconde op mijn spatiebalk rammen anders. anders start mijn pc zich van zelf weer op. daarna doet hij het overigens wel. bij het opnemen van audio krijg je allerlei vreemde bijgeluiden en haperingen tijdens de playback. de opnamen zelf is meestal wel goed. alhoewel er soms opeens een paar seconden audio weg is, en dan moet ik dus alles op nieuw opnemen.

maar verder is het een prima kaart;)

Zeg, een Audigy en en EWS 88D?
Appels en peren?

Een algemeen gamerskaartje enerzijds
en een multitrack kaart met alleen maar ADAT I/O anderszijds.

Daar kun je de een toch niet zomaar voor de ander ruilen?
Kun je de 88D wel aansluiten? Oftewel: heb je ADAT formaat?
Of bedoel je dat je de 88MT kunt krijgen?
OF zou je die willen, maar zit je dadelijk met een 88D met alleen maar digitaal I/O die je helemaal nergens op kunt aansluiten?

Dus: check eerst even welke het echt is, en kijk dan op internet of die kaart wel dat heeft wat jij nodig hebt.

Succes8)

Origineel geplaatst door EDP
mijn terratec kaart zit verbonden met mijn 02r.

WAT!? Sorry hoor, maar heb je een vette mixer, gebruik je een geluidskaart die (zoals je zelf zegt) niet lekker werkt.
Koop dan die RME van Rhy over en hang een adat expansie aan je 02r. (het is duur, weet ik) Maar wel erg handig.

En over audigy versus terratec heb ik zo m'n bedenkingen. Ik verdenk Creative labs er nl sterk van dat ze die geluidskaart qua geluid later verkleuren en zoals gezegd zuigen de terratec drivers soms ook wel eens. Nou die van creative labs ook.

Als je hem wilt gebruiken om 24 bits op te nemen zou ik dus zeggen. Stop die audigy in je gamers pc en koop die 24 bitter en je zul het verschil echt wel horen. (of verkoop hem gewoon door, zo ben ik ook aan m'n audigy gekomen)

Nou nou wat een problemen met betrekking tot de drivers
van een Terratec kaart. Ik persoonlijk heb noooit geen
problemen gehad met de drivers en dat alle op platformen.
Vind ze zelfs goed ;)

gr. Mario

Tja je zou multi-client drivers willen hebben enzo af en toe deed het control panel vaag het zijn kleine dingetjes maar echte problemen had ik niet met mijn Terratec onder 2000.

De drivers voor mijn Siena zijn pas echt erg, zeg maken geluid, en dat was het zeg maar........

Origineel geplaatst door fuse

WAT!? Sorry hoor, maar heb je een vette mixer, gebruik je een geluidskaart die (zoals je zelf zegt) niet lekker werkt.
Koop dan die RME van Rhy over en hang een adat expansie aan je 02r. (het is duur, weet ik) Maar wel erg handig.

uhmm ik HEB de RME van rhy al gekocht!:)

ik heb de terratec gekocht (het is trouwens de adat versie, heb dus ook adat kaart in de 02r) toen ik nog een 01v had daar werkte het eigenlijk prima mee. maar op een of andere manier wil die niet meer samen werken met mijn lieve 02r.(heeft het een tijdje ook goed gedaan.

met die RME hoop ik dat eindelijk mijn problemen zijn afgelopen. (ik heb zelfs mijn toetsenbord van mijn pckapot geslagen om dat ik op een gegven moment zo boos werd.
;) geluukig waren alleen alle knopen er uitgevlogen en kon ik ze er allemaal weer inzetten.)

Origineel geplaatst door Mario
Nou nou wat een problemen met betrekking tot de drivers
van een Terratec kaart. Ik persoonlijk heb noooit geen
problemen gehad met de drivers en dat alle op platformen.
Vind ze zelfs goed ;)

gr. Mario

tja de drivers zijn heel erg kritisch, verander je je configuratie net ff anders dan gaat ie zeiken. dat is mijn ervaring tenminste

Back