Electronische Muziek & Occultisme

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door trash
GATVER! wil je dat nooooooooit meer zeggen.
De mens heeft een vrije wil en het meerendeel heeft die positie idd verlaagd tot het dierenrijk.

Origineel geplaatst door MIDIoot
De mens heeft een vrije wil en het meerendeel heeft die positie idd verlaagd tot het dierenrijk.

Waarom is het dierenrijk lager dan het mensenrijk voor je?

Waarom is het dierenrijk lager dan het mensenrijk voor je?
Zoals ik al zei, de mensheid is (oorspronkelijk) de kroon van de schepping omdat we geschapen zijn met een vrije wil. Wij zijn met verstand begiftigde schepselen die over een vrije wil beschikken. God heeft ons het voorrecht en de verantwoordelijkheid van een vrije wil geschonken. Wij kunnen onze vrije wil aanwenden maar we zijn wel verantwoordelijk voor onze daden, in tegenstelling tot dieren die een instinct hebben en dus niet verantwoordelijk zijn voor hun daden.

Origineel geplaatst door smackos
Ben jij van de E.O ofzo? :D
Nee, ik ben niet van de EO. Met alleen liedjes zingen kom je er niet.:D

satan! satan! satan!
:duivels:

Attachments

• proptechnodevilsmusic01.jpg
    proptechnodevilsmusic01.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 74
Ja, het occulte is hetzelfde als satanisme.

Maar het komt zeker ook bij electronische muziek voor. Ik denk bij muziekstylen zoals bv dark ambient, deathcore of speedcore.
Veel musici laten zich met occultisme in. Sommigen geven openlijk toe dat zij Satan aanbidden, en in hun muziek en songs is vaak satanische invloed merkbaar.
In sommige gevallen hoef je slechts naar de hoes van een cd te kijken. Je zult er misschien personen op afgebeeld zien die zo gekleed zijn dat zij op heksen, demonen of duivels lijken. Ook kunnen er op de hoes afbeeldingen staan die naar het mystieke of het occulte neigen. De naam van de groep of de titel op een hoes kan een connectie met de demonen te kennen geven, alsook de titels en de woorden van de songs.
De bedoeling is vaak dat je er helemaal in op moet laten gaan en toelaten dat de muziek beslag legt op je geest. Maar is dit verstandig? Een geest die zijn waakzaamheid heeft laten varen, kan je blootstellen aan het binnendringen van demonen!
Ik persoonlijk wil liever zelf controle hebben op mijn geest, dus geen occulte muziek voor MIDIoot!

Dit is gelul. Occult wil niets anders zeggen dan verborgen. Occultisme wil dus niets meer zeggen dan dat men geinteresseerd is in de geheimen van de wereld.

Volgens mij komt het niet echt voor in de elec. muziek. Bij rock/metal/gothic/e.a. zijn de personen achter de muziek erg belangrijk en proberen de fans zich daar mee de identificeren. Bij electronische muziek is de maker er van veel minder belangrijk. Meestal wordt alleen een naam vernoemd en hooguit wat foto's en een interview of zo op de website. Beeldvorming omtrend de artiest lijkt niet erg belangrijk. Bij andere stylen worden de artiesten juist met foto's e.d. heel duidelijk geprofileerd en zijn alle optredens, interviews enz enz ook duidelijk aan dat thema gerelateerd.

inderdaad
bij goeie electronische muziek gaat het om de muziek zelf en niet al die onzin er omheen, gelukkig maar
wat de muziek met de luisteraar doet ligt aan de persoon die luistert en niet aan de eventuele duistere bedoelingen van de maker

inderdaad
bij goeie electronische muziek gaat het om de muziek zelf en niet al die onzin er omheen, gelukkig maar
wat de muziek met de luisteraar doet ligt aan de persoon die luistert en niet aan de eventuele duistere bedoelingen van de maker

Maar de muziek kan ZELF nog altijd over ''occulte'' dingen gaan, of zo een gevoel /atmosfeer ''uitstralen''...de luisteraar in een richting sturen hoe die zijn fantasie moet gebruiken. Bepaalde muziekale structuren/ toonaarden komen echt occult/mysterieus/duister over. Als de luisteraar dan aan roze konijntjes of blauw tandpasta (c) wilt denken...alez...ok :D

blablabla.

Satanisten zijn net zo dom als katholieken, geloven allebei in God, (zonder welke Satan geen betekenis heeft).
Heftig hoor.
En als ik zo'n Goth-meisje zie denk ik altijd: 'het leven is te kort om alvast dood te zijn!'

Mijn anderhalve eurocent.

om ff op de aanvankelijke vraag terug te komen...

natuurlijk zijn er door occultisme "gedreven" electronische acts... denk aan de throbbing gristle "clan"... coil, psychick tv, current 93 etc... ook vind ik the orb duidelijk occult... enige nederlandse exponent waar ik momenteel op kan komen is the psychick warriors ov gaia (waar ik zijdelings bij betrokken was)... hou verder weinig bij qua nieuwe bands dus ik mag hopen dat er nog enige leuke nieuwe occulte acts staan te trappelen.

dan nog even dit @ midioot, imipolex etc... "those who speak don't know, those who know don't speak".

.. damn... heb hier al iets teveel gezegd geloof ik :D

oja... ISP... waarschijnlijk zul je het niet kunnen laten deze thread ook te bekijken... kun je ajb je pb's checken :)

mag ik eenieder een fijne zoektocht wensen... de jacht is mooier als de vangst!

Heb thuis toevallig wel dat boek van Crowley hoor, pas maar op anders zoek ik even een aardige incantation uit.
Occultisme is voor Trollen.
En Smurfen. Is Gargamel ook Occult?

Origineel geplaatst door smackos
Maar de muziek kan ZELF nog altijd over ''occulte'' dingen gaan, of zo een gevoel /atmosfeer ''uitstralen''...de luisteraar in een richting sturen hoe die zijn fantasie moet gebruiken. Bepaalde muziekale structuren/ toonaarden komen echt occult/mysterieus/duister over. Als de luisteraar dan aan roze konijntjes of blauw tandpasta (c) wilt denken...alez...ok :D

ja, da's wel waar, muziek kan over van alles gaan natuurlijk en met duistere muziek lijkt me in principe niets mis
het luisteren van Lustmord - Heresy in het donker met koptelefoon was op zich best wel een duistere ervaring :D
maar los van de luisterervaring zelf heeft het geen invloed op me... misschien bij anderen wel, maar dan ligt het aan de persoon

Occultisme is sterk aanwezig in elektronische muziek. Smackos noemde al Drexciya, met hun verwijzingen naar Atlantis, en de holle aarde. Legowelt zijn werk is zelfs doorspekt met occultisme. Mijn eigen werk overigens ook. Ik ben gek op occultisme, en dan vooral die van de "Left hand path". Grote inspiratiebron!
Eerder wordt al de clan rond Psychic TV/Boyd Rice/Throbbing Gristle/Coil genoemd, en dit zijn allemaal groepen met grote invloed geweest. Meer occulte links zijn ook te vinden in de muziek van Autechre, Boards of Canada, Orbital, Aphex Twin, Bjork, Funk d'void. Binnen de powernoise/powerelectronics/darkambient is Occultisme zelfs inspiratiebron nummer 1. Luister maar eens naar acts als Haus Arafna, The Grey Wolves, Ah Cama Sotz, Genocide Organ, Schloss Tegal ,NON en Folkstorm. De Aleister Crowley, Julius Evola, en Anton Szandor LaVey citaten vliegen je om de oren.
Eerder wordt er gepraat over Electronic Body Music. Occulte invloeden komen daar ook wel voor (yelworC, Leather Strip, Calva Y Nada, Velvet Acid Christ), maar toch minder dan men zou denken. Het is meer William Gibson en ander Cyberpunk schrijvers die daar de dienst uit maken.

Feit is: Occultisme is een behoorlijke invloed op elektronische muziek, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld (black) metal, is het meer verborgen (Occult, hehehehehe). Maar let maar eens op titels van nummers. Als je getallen ziet als "23" bijvoorbeeld, of kreten als "Black sun", "Illuminati", "Mu" en "Atlantis".

Btw, de mens mag dan wel de kenmerken hebben van een zoogdier, maar staat toch ver van het dierenrijk. De mensheid is de kroon van de schepping.

Uit de negen principes van Satan, in de Satansbijbel zelve:

7 - Satan represents man as just another animal, sometimes better more often worse than those that walk on all fours, who, because of his "divine and intellectual development" has become the most vicious animal of them all!

[
De mensheid is de kroon van de schepping. [/B]

diezelfde kroon die de hele aarde naar de verdommenis helpt ?
laat me ff lekker lachen

occult en satan staan even ver van elkaar als hardcore en lounge alleen in de christelijke gemeenschap worden deze twee op een grote hoop gegooid

mensen zijn altijd bang voor wat ze niet kunnen begrijpen en bevatten

dus dan is het slecht

en nu ben ik vergoed uit deze trhead weg wat een bekrompen gedoe

GATVER! wil je dat nooooooooit meer zeggen.

de mensheid is de kroon van de schepping maar doet er geen zak mee!

ALs we het nu toch over het kosmische getal van de chaos hebben kunnen we even doorstuiven naar de numerologie die ook alom aanwezig is in muziek.

Zelfs in de wereld van Synthesizer multi-nationals.

Japanse synthesizer fabrikanten zoals Roland, Korg en Yamaha vermijden het getal 4 in hun typenummers als de neten, een paar uitzonderingen daar gelaten in hun begin dagen. (Ooit een TR404, DX4 of JV4080 gezien?)

En volgens bronnen schijnt Legowelt altijd pattern nummers 4 en 13 over te slaan in zijn sequencers.

Ja uitzonderingen daargelaten zoals ik zei...duh :D

en super QUARTET telt natuurlijk niet...daar hebben ze even mooi het getal 4 weten te omzijlen en het apparaat zelfs mks-7 genoemd (en niet mks-40)..en 7 is net als overal ook in Japan een geluksnummer.

Overigens zul je ook niet zo snel een Japans apparaat met nummer 9 vinden. (Uitzonderingen ook weer daargelaten)

Overigens heeft dit een boedhistische inslag...maar als alles wat niet christelijk is occult wordt genoemd telt dat vast ook mee :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back