De mens heeft een vrije wil en het meerendeel heeft die positie idd verlaagd tot het dierenrijk.Origineel geplaatst door trash
GATVER! wil je dat nooooooooit meer zeggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De mens heeft een vrije wil en het meerendeel heeft die positie idd verlaagd tot het dierenrijk.Origineel geplaatst door trash
Origineel geplaatst door MIDIoot
De mens heeft een vrije wil en het meerendeel heeft die positie idd verlaagd tot het dierenrijk.
Zoals ik al zei, de mensheid is (oorspronkelijk) de kroon van de schepping omdat we geschapen zijn met een vrije wil. Wij zijn met verstand begiftigde schepselen die over een vrije wil beschikken. God heeft ons het voorrecht en de verantwoordelijkheid van een vrije wil geschonken. Wij kunnen onze vrije wil aanwenden maar we zijn wel verantwoordelijk voor onze daden, in tegenstelling tot dieren die een instinct hebben en dus niet verantwoordelijk zijn voor hun daden.Origineel geplaatst door trash
Waarom is het dierenrijk lager dan het mensenrijk voor je?
Nee, ik ben niet van de EO. Met alleen liedjes zingen kom je er niet.Origineel geplaatst door smackos
Ben jij van de E.O ofzo?![]()

Ja, het occulte is hetzelfde als satanisme.
Maar het komt zeker ook bij electronische muziek voor. Ik denk bij muziekstylen zoals bv dark ambient, deathcore of speedcore.
Veel musici laten zich met occultisme in. Sommigen geven openlijk toe dat zij Satan aanbidden, en in hun muziek en songs is vaak satanische invloed merkbaar.
In sommige gevallen hoef je slechts naar de hoes van een cd te kijken. Je zult er misschien personen op afgebeeld zien die zo gekleed zijn dat zij op heksen, demonen of duivels lijken. Ook kunnen er op de hoes afbeeldingen staan die naar het mystieke of het occulte neigen. De naam van de groep of de titel op een hoes kan een connectie met de demonen te kennen geven, alsook de titels en de woorden van de songs.
De bedoeling is vaak dat je er helemaal in op moet laten gaan en toelaten dat de muziek beslag legt op je geest. Maar is dit verstandig? Een geest die zijn waakzaamheid heeft laten varen, kan je blootstellen aan het binnendringen van demonen!
Ik persoonlijk wil liever zelf controle hebben op mijn geest, dus geen occulte muziek voor MIDIoot!
inderdaad
bij goeie electronische muziek gaat het om de muziek zelf en niet al die onzin er omheen, gelukkig maar
wat de muziek met de luisteraar doet ligt aan de persoon die luistert en niet aan de eventuele duistere bedoelingen van de maker

Origineel geplaatst door smackos
Maar de muziek kan ZELF nog altijd over ''occulte'' dingen gaan, of zo een gevoel /atmosfeer ''uitstralen''...de luisteraar in een richting sturen hoe die zijn fantasie moet gebruiken. Bepaalde muziekale structuren/ toonaarden komen echt occult/mysterieus/duister over. Als de luisteraar dan aan roze konijntjes of blauw tandpasta (c) wilt denken...alez...ok![]()

Btw, de mens mag dan wel de kenmerken hebben van een zoogdier, maar staat toch ver van het dierenrijk. De mensheid is de kroon van de schepping.
[
De mensheid is de kroon van de schepping. [/B]
Origineel geplaatst door trash
23