Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
front 242 endergelijke? ...dat is toch meer agressie dan occult? leg es uitOrigineel geplaatst door nick nova
Komt die oude 80's Electronic Body Music niet in de buurt?

Origineel geplaatst door 6 trak
front 242 endergelijke? ...dat is toch meer agressie dan occult? leg es uit![]()
Kan altijd wel eens een raar sfeertje geven, zo'n mannen 
niet per definitie voor zover ik weet...Origineel geplaatst door nick nova
Mja, ben er niet echt in thuis. Je vraag deed me even nadenken en het verste dat ik kwam was die Body music, vandaar mijn vraag. En nu moet ik het nog gaan uitleggen ook...
Is occult hetzelfde als aan Satan gerelateerd?
Ja, het occulte is hetzelfde als satanisme.Origineel geplaatst door nick nova
Is occult hetzelfde als aan Satan gerelateerd?
Origineel geplaatst door MIDIoot
Veel musici laten zich met occultisme in. Sommigen geven openlijk toe dat zij Satan aanbidden, en in hun muziek en songs is vaak satanische invloed merkbaar.
In sommige gevallen hoef je slechts naar de hoes van een cd te kijken. Je zult er misschien personen op afgebeeld zien die zo gekleed zijn dat zij op heksen, demonen of duivels lijken. Ook kunnen er op de hoes afbeeldingen staan die naar het mystieke of het occulte neigen. De naam van de groep of de titel op een hoes kan een connectie met de demonen te kennen geven, alsook de titels en de woorden van de songs.

???

occulte is hetzelfde als satanisme
Dan geef jij maar ff een genuanceerde benadering.Origineel geplaatst door senso
Wel opvallend trouwens, dat occultisme en satanisme hier gelijk maar op één
grote hoop worden gegooid. Getuigt niet van een genuanceerde benadering.
Satan en zijn aanhangers zijn de grondleggers van het occultisme.Origineel geplaatst door Yoozer
Nope. Occult betekent "verborgen". Zeggen dat Satanisme (welke variant trouwens, de LaVey of de andere?) occult is klopt beter. Een hond is een zoogdier, maar dat maakt niet elk zoogdier een hond, of wel?
In de middeleeuwen was wiskunde "occult" - het viel in dezelfde categorie als magie, alchimie (voorloper van scheikunde en natuurkunde), en astrologie. In het oude Griekenland was het dat zeker niet. De reden dat dit occult werd genoemd is omdat sommige van deze vroege wetenschappen betere resultaten gaven als gebeden en rituelen, en concurrentie was niet echt iets waar je als Kerk blij mee kon zijn.Origineel geplaatst door MIDIoot
Satan en zijn aanhangers zijn de grondleggers van het occultisme.
.Maar een mens is ook een zoogdierDus met andere woorden: ik moet niks hebben van zoogdieren!
.De bedoeling is vaak dat je er helemaal in op moet laten gaan en toelaten dat de muziek beslag legt op je geest. Maar is dit verstandig? Een geest die zijn waakzaamheid heeft laten varen, kan je blootstellen aan het binnendringen van demonen!
Ik persoonlijk wil liever zelf controle hebben op mijn geest, dus geen occulte muziek voor MIDIoot!

Origineel geplaatst door MIDIoot
De mensheid is de kroon van de schepping.