[Clavia] Effecten voor Nord Lead 2

David

Ouwe rot
Nou ik ben helemaal weg van de Nord Lead 2, behalve dan op één punt : het schandalige gebrek aan interne FX. Gewoon wat delays of een betere distortion zou toch fijn zijn, niet? Ik heb ondertussen een Lexicon MPX500 bijgekocht om wat effectjes op de Nord te krijgen, en dat geeft best knappe combinatie. Alleen wordt het totale prijskaartje natuurlijk weer een stuk hoger.
Ik vroeg me af welke creatieve oplossingen andere Nord Lead-fans zoal hebben bedacht?
Nou heb ik zelf ook wel een goedkope oplossing in zicht : binnenkort brengt Emagic de EMI6|2 uit, een USB audio interface met 6 analoge inputs. Als je daar nou eens de 4 outputs van de Nord op aansluit, en die dan doorpatcht naar de live inputs van Logic Platinum, dan heb je ineens onnoemelijk veel "gratis" effecten op de Nord !

Ehm, ja ik denk dat er niet veel andere "creatieve" oplossingen zijn dan een effectenbak aan de Nord te hangen.
Voordeeltje van geen effecten is natuurlijk wel dat je best een hoop synth voor vrij weinig geld (zeker 2e hands) krijgt.

Zelf gaat hij gewoon via een Luna I/O box naar mijn Pulsar en gebruik ik daar effecten, dus eigenlijk hetzelfde als een effectenbak gebruiken.

Tja aan de andere kant betaal je ook niet voor effecten die je niet gebruikt, als je zelf al een betere effectenbak hebt.

Oke dan ben je klaar in de studio, maar wat is een enigszins betaalbare en niet tecomplexe oplossing om dit live te doen? Computer meeslepen is niet echt een optie (in mijn geval iig) Fx rack ofzo? Iemand suggesties? (Ik zelf wil nog steeds graag de rackversion kopen) ben aan het orienteren vast...

-TR-

FX rack idd, daar profiteren al je andere modules en synths toch ook van?

Ik geloof trouwens dat er ook externe versies van Creamware waren uitgekomen, is dat niks dan?

de NOAH is inderdaad het nieuwste speeltje van CW en is in principe het Pulsar concept maar dan in een hardware module en keyboard.
Dit werkt dus ook op DSP's en je krijgt er een berg verschillende instrumenten bij die je ook gewoon kunt updaten en uitbreiden.
Maar dit is dus alleen de synths, niet het hele I/O en routing systeem wat je wel op een Pulsar kaart hebt.
Volgens mij is de DSP's kracht wat aan de lage kant, dus dan is een PC/Mac met Pulsar kaart gewoon handiger omdat je er makkelijk 2 extra kaarten bij kan steken.

zie www.creamware.com voor meer info.

Voor live effecten op de Nord Lead zie ik niet in waarom je niet diezelfde effectenbak zou gebruiken als in de studio. Die dingen zijn toch niet zo groot of onhandig mee te nemen? Kun je er inderdaad ook nog je andere spullen doorheen sturen.

Origineel geplaatst door h3retic
Oke dan ben je klaar in de studio, maar wat is een enigszins betaalbare en niet tecomplexe oplossing om dit live te doen? Computer meeslepen is niet echt een optie (in mijn geval iig) Fx rack ofzo? Iemand suggesties? (Ik zelf wil nog steeds graag de rackversion kopen) ben aan het orienteren vast...
-TR-

Ik zou zeggen : voor live-werk een laptop met USB audio interface (zoals de Emagic EMI 6|2). De Logic-software met al die plug-ins kan je dan gebruiken als real-time effects processor, maar meteen ook als sampler (met de EXS24 plug-in).

De iBook van Apple lijkt me best betaalbaar, stil en stabiel genoeg. Voor de prijs van de iBook had je vroeger amper een sampler, nou heb je voor hetzelfde geld een computer, een sampler, diverse effects processors, synths en een multi-track recorder/player.

Back