vst filter plugin; wie kent er een goeie?

djrazor

Cortex Driller
Ik ben op zoek naar een goede cutoff filter, in direct x of vst versie. Degene die ik al heb geprobeerd zijn:

Stepfilter- persoonlijk vind ik de bediening onhandig, geen mogelijkheid om het aantal dB/oct in te stellen, klinkt vrij statisch naar mijn smaak, is echter wel zuinig met cpu.

Ohmforce Quadfromage- klinkt ontzettend goed, veel mogelijkheden, eenvoudig te bedienen, vreet echter cpu.

Wat ik eigenlijk zoek is een filter die hier een beetje tussenin zit; hij moet wel een beetje cpu-zuinig zijn zodat ik er indien nodig wat meer tegelijk kan gebruiken, maar graag ook wel verschillende filtertypes bevatten (in ieder geval de low-, high- en bandpass uiteraard) en het liefst ook met instelbare steilheid. Wie kan mij hiermee helpen?

Groet van Dennis.

Misschien erg oud, maar daarom zeker niet slecht: Northpole > krijg je gelijk delay en distortion erbij en het vreet weinig CPU. Deze moet je vast wel ergens (gratis) kunnen vinden; hij bestaal al zo lang

ohmforce fromage is ook leuk (en gratis). heeft alleen een @#$%! interface....

Ik gebruik meestal de filters op mn VST zelf .. Zitten soms erg gekke tussen!

Origineel geplaatst door Proto X
Ik gebruik meestal de filters op mn VST zelf .. Zitten soms erg gekke tussen!

Das waar, maar bij techno is een hpf op je master altijd wel lekker, en bijvoorbeeld mijn k-station heeft zelf alleen een lpf....

/me 2nd's MIDIOOT!

ANTARES FILTER VST is de shit :)

succes!

Wacht de fabfilter maar af die komt binnenkort met een dedicated filter plug.
Die laat alle harshe dunne vst filters tot nu toe verbleken denk ik.

www.fabfilter.com als je wil weten wat ik bedoel,download de trail versie van fabfilter(synth) en luister maar eens naar dat filter:D

jummie

als je de ultieme pinacle van de vst filter plugins wilzoek dazn niet verder dan de antares filter vst (wel behoorlijk cpu hungrry)
waldorf d pole ook heel goed en minder strain op de cpu
ohm force quad frohmage schijnt goed te zijn maar heb hezt zelf nog niet getest

Origineel geplaatst door djrazor
Das waar, maar bij techno is een hpf op je master altijd wel lekker, en bijvoorbeeld mijn k-station heeft zelf alleen een lpf....

offtopic:
speel eens met de EQ zou ik zeggen, kom je vrij ver mee om een hpf na te doen.

die antares filter en die quad fromage zijn wel goed , maar de write functie in cubase werkt gwn helemaal niet... dus ben op zoek naar eentje waar de write functie het wel van doet :) enige suggesties?

grtz flex

apEQ
alles van waves
( maar dat zijn dan meer "n soort mengtafel eq's
verder doe ik veel filtering nog gewoon analoog )

Hey, oud draadje, m'n abootje was alleen blijkbaar ineens weg...=(
Ohmforce Quadfromage(...)vreet echter cpu.

Hehe, wat is die techniek in de tussentijd toch weer snel gegaan zeg :dubbel:

Ondertussen gebruik ik voornamelijk de Sherman om te filteren, maar sommige eq-types in Cubase5 zijn inderdaad ook aardig bruikbaar. Met Low Pass II en High Pass II kun je lekker resoneren wanneer je de q verhoogt.

Back