[Korg] Triton uitbreiden?

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Okay,
Ik heb nu das al 2 jaar een Triton en heb nog nooit iets met de uitbreidingsmogelijkheden gedaan.
Heeft iemand een tip voor mij wat de moeite waard is om te doen?
Is het ook mogelijk om je Triton te laten uitbreiden zodat je samples/songs in de Triton zelf kan opslaan?
Ik werk niet met de pc als het om muziek gaat en ik word er een beetje moe van om alles op schijfjes op te slaan. Met name samples want volgens mij kan er maar een sample van 10/15 seconden op een floppydisk, en das niet veel!!:(

iemand suggesties?

Triton

Triton

Nou, de opties zijn:

Samplegeheugen
PCM ROMmetjes
MOSS board
SCSI board

en onofficieel:
Interne 2,5" IDE harddisk als je het niet erg vind om je Triton van binnen een tikje te verbouwen...heb je wel al het SCSI board voor nodig.

Ik heb 64MB RAM, het PCM Dance Extreme board, het MOSS board, en ben nog op zoek naar een leuk geprijsde SCSIkaart voor de Triton. Hardddisk doe ik wel extern.

Sampling met de triton: hou er wel rekening mee dat je maar 6 outputs hebt, dus het is eigenlijk alleen geschikt voor sounds die je vervolgens met de Synth-mogelijkheden van de Triton wilt tweaken.

PCM boards: Sja, wat meer soundjes, maar wederom: maar 6 outputs.

MOSS board: gelijk halve Z1 in je Triton, heptâg! Als je veel met synthese bezig bent is dit een leuke.

SCSI: erg handig als je met externe data werkt zoals samples/PCG's. Floppy is retetraag. Ik heb trouwens nog een extern kabinetje te koop voor 2 5,25" units, merk Compaq...kun je mooi een HDD en een CDRomspeler inbouwen ofzo ;)

Interne HDD: Ik vind het nix. het is duur, en je moet je halve synth verbouwen...

[edit]
typo's en aanvulling...

Laatst gewijzigd:
MOSS board: gelijk halve Z1 in je Triton, heptâg! Als je veel met synthese bezig bent is dit een leuke.

Yep ik zal hier voor gaan. hij is dan wel maar 6 stemmig, maar zie het maar als 6x een Prophecy ;) Reken maar dat je met dat MOSS board leuke geluiden mee kan maken.

ik zou voor sample geheugen gaan ;-) ook omdat ik dat type sample geheugen verkoop ...

Die uitbreidingspulletjes van northernlight komen dan ook van mij af ;) MOSSboard is een aanrader. PCM expansie boards van Korg vind ik weinig nieuwe inspirende sounds hebben. Je kan beter gebruik maken van nieuwe patches welke je kan downloaden op http://www.tritonhaven.com

Probeer gewoon een SCSI aansluiting te bemachtigen, sample geheugen uitbreiden naar 64MB en dan een CD-Rom/ZIP drive aansluiten op de Triton.

Back