[Spectral Audio] Spectral Audio Neptune Stuk?

4-Tek

Overjarig lid
Mn Neptune lijkt ziek te zijn. Af en toe stopt de LFO ermee. Daarna maakt het niet uit wat ik met knopjes op het voorpaneel doe, hij doet nix meer. Midi sync staat niet aan dus daar kan het niet aan liggen. Heb ik iets simpels over het hoofd gezien of istie echt stuk?

Vergeten te zeggen: als ik hem uit en aan zet doet hij het meestal weer.

Hmmm, deze klacht komt me niet bekend voor. Dus misschien eventjes openschroeven.

Ik heb ook zo'n neptune gehad, maar ik ben bang dat ik ook problemen had met een lfo die het af en toe af liet weten, ik vind em ook niet zo degelijk gebouwd moet ik zeggen, ik was altijd bang dat die knopjes afbraken :) Ik kan niet zeggen waar het aan ligt, ik wilde even vertellen dat ik dezelfde problemen had, misschien heb je die van mij wel, er zijn er niet zoveel gemaakt, dus.

Ik heb em gekocht van iemand uit Soest.

Maar ik heb net even in de gebruiksaanwijzing op de site van Spectral Audio (ik ben de originele versie kwijt). Het zou nog kunnen dat het aan verkeerde midi messages ligt. Hij reageert blijkbaar op controller 1. Dat zou iets moeten doen met de LFO. Ik moet thuis ff uitzoeken wat dit precies doet.

Ik hebbem. Hij was inderdaad niet stuk. Het schijnt dat logic zodra je het opstart alle controllers op 0 zet. Zo ook het modulatiewiel (controller 1) en die bestuurt bij de neptune de hoeveelheid lfo.

Ik voel me een beetje dom nu.... :stupid

Ik heb hem ook nooit in combinatie met een computer gebruikt. :)
Maar gelukkig voor jou dat ie niet kapot is en zeer nuttig dat je het gepost hebt!

Hmmm..

Hmmm..

Toch hebben wij het bij een spectral audio bak ook wel eens gehad.. dat de LFO opeens niet meer werkte. Niet in combinatie met een computer-based sequencer overigens..

Back