Vraagje omtrent Novation Drum Station

Tom Spanks

Stamgast
Hallo,

Kan iemand mij helpen met volgende vraag?

Momenteel ben ik sounbank 2.1 van de Novation DrumStation aan het gebruiken. Maar, ik ben niet tevreden over de ride cymbal van deze soundbank.

Dus, nu wil ik graag een ride cymbal van een andere sounbank gebruiken en de overige klanken van soundbank 2.1 behouden.

Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is en hoe ik dan te werk moet gaan?

Bedankt!

Chears :biertje:

uhm....alle sounds zijn toch dezelfde basisklanken ?? gewoon ff aan de knopjes draaien tot je de juiste sound hebt...

Origineel geplaatst door dione
uhm....alle sounds zijn toch dezelfde basisklanken ?? gewoon ff aan de knopjes draaien tot je de juiste sound hebt...

Ow! Stom van me! :stupid

Ik krijg de ride cimbal deze keer niet goed afgemixt. Daarom dat ik het vroeg.

Thanxx voor de reply :okdan:

Ik zou de huidige kit opslaan in b.v 26 (de eerste 25 kits zitten in ROM en kunnen niet ge-edit worden) en dan de ride even met de hand tweaken. Zoveel opties zijn er niet op de DS, dus die moet je er denk ik wel vrij eenvoudig in kunnen draaien..

Wat het 'tweaken' betreft :

Ik krijg de tune van de ride cimbal maar niet goed. Hij blijft er (voor zover ik het hoor dan) net naast zitten. Verder tweak ik 'm met men Eq van mijn mengtafel.

Omdat ik de tune niet 'perfect' krijg, wilde ik een andere ride proberen. Maar als het dan toch allemaal dezelfde basisklanken zijn, zoals Dione zegt, hoef ik geen andere ride te proberen.

Chears

er zijn twee rides,808 en 909....maar denk erom dat je in 'utility' ook de sound nog een beetje kan editten...

yep, inderdaad. Het is stilaan gelukt, het zal wel aan het mannetje gelegen hebben.

Bedankt voor de tips!

Back