Logic: Language veranderen

KeesVerkerk

Ouwe rot
Mijn logic schiet elke keer op nederlands, en dat schiet voor mij echt niet op. Weet iemand mischien hoe je dit weer op engels kan zetten???

Als je in OS X draait kan je ook via de info box de taal veranderen.
Je selecteert Logic, druk appeltje i, je krijgt dan de info box. Je ziet dan o.a. een onderdeel talen. Als je die openklapt zie een hele reekst talen die allemaal geselecteerd zijn, dan past Logic zich automatisch aan, maar als je alles behalve engels uitvinkt draait Logic in het engels.

Vreemd zeg,, hij schiet elke keer terug op nederlands als ik de standaard instelling op engels zet (in win XP):stupid

Iemand nog suggesties???? Ik vind het echt vreselijk oninspirerend, om met logic in het nederlands te werken.

Je kan in de Display Reference van Logic een default language instellen.

Dit is te vinden onder: Options>Preferences>Display Preferences

In dat menu staat er een optie Language.... daarachter kan je de Default voor Logic selecteren.

ik heb het ook, en opgelost...alleen ehm....nou zettie ook standaard mn keycommands terug....HEEEL irritant

iemand?

Hans, de Key Commands worden gesaved in de logic preferences file. Veiligheidshalve is het aan te raden om niet alleen van je Autoload song een backup te maken, maar ook een aparte backup van de logic preferences! Je kan de Key Commands trouwens ook van hieruit "importeren".

Ik heb momenteel wel geen Windows-Logic bij de hand, maar ik dacht dat het gaat om deze file : "logic5.prf" in de windows ofwel windows/system folder. Als je geen backup had van je preferences/key commands, vrees ik dat je ze allemaal opnieuw zult moeten aanpassen...

Een van de (vele) handige dingen aan OS X, is oa dat iedere individuele user z'n eigen individueel gepersonaliseerde Key Commands kan instellen. Onder OS X vind je de Logic Preferences hier : home/Thuis mapje... Library/Bibliotheek... Preferences/Voorkeuren

heej thnx! die bestandsnaam zegt me idd wel wat :) hopelijk is het hier mee opgelost want het scheelt me zo'n 30% productietijd als ik mn commands weer op orde heb!

Hee, mede HKU-er!

Logic past zich qua talen automatisch aan, aan de taalversie van je toetsenbord heb ik laatst gehoord.
Zet die eens (in configuratiescherm -> landinstellingen -> talen -> details) op Engels (verenigde staten).
Misschien is je probleem daarmee nog meer verholpen.

Die tip van de preferences-file had ik trouwens nog nooit van gehoord =)
Thnx daarvoor :)

Succes!

Oh super!

Ik gebruikte nog helemaal geen key-commands! 8~

Nu dus wel:D

Back