teKno probeerseltje..

Leuk trackie, Teknoudontknow!

Bassdrum mag wel iets meer power, met name wat meer kick.
Geluiden zijn ieg wel lekker experimenteel en de backgroundnoise is ook tof.
Waar is die trouwens mee gemaakt?

dope shit,
ik graaf 't wel, goeie sounds en inderdaad de kick mag wel wat meer power.
om de track een beetje dynamiek te geven zou ik (ja wie ben ik) hier en daar nog een smerige clap of wat dan ook er in gooien, gewoon dat je om de 32 maten ff denkt van hmmmmmmyeahbabyzoepah :biertje:

Origineel geplaatst door cirkelzaag
een smerige clap of wat dan ook er in gooien

De clap vind ik een beetje een clichégeluid worden, maar idd, een extra drumgeluidje kan nooit kwaad.:)

Leuk nr., hoor! De bassdrum vin ik wel oké=> klinkt hiero goed zat; lekker zo'n 808!

'k Zou idd hier en daar iets toevoegen: na die 'rust'pauze rond de 2:10 er een snare of iets met noise (flink vervormd!) er tussen gooien en het geheel dan nog een minuut of 2 / 3 langer maken.

:) zie mezelf al lekker verdwalen in een donker, vochtig kraakpand!

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik ga hem wel verder uitwerken, ik kan alleen 1 van de 303 geluidjes niet meer vinden.. :confused: Ik ga ook meer variatie brengen in het ritme en hier en daar wat toevoegen.. :) De kick vind ik zelf wel lekker, maar ik zal es aan het proberen gaan.. :) Misschien kan ik met m'n distortion pedaaltje wat doen die ik komende week binnen krijg.. En misschien kan ik binnenkort wat toevoegen met de ES1 die eraan komt.. :D

Als nou m'n mixer ook eindelijk eens terug komt van EMI ben ik helemaal blij.. ;)

:biertje:

Origineel geplaatst door Sly Dog
De clap vind ik een beetje een clichégeluid worden, maar idd, een extra drumgeluidje kan nooit kwaad.:)
jep maar ik bedoelde dan ook geen "gewone" clap, wat ik zelluf altijd vet vind is een clap/snare-sample en dan een kort loopje op het eind zo van claprprprprprprrrrrrrt of snarertrtrtrtrrrrrrt, is smerig. is trouwens ook leuk bij een kick weetjewel dan ratelt 'ie nog even na als het geluid is geweest..niet dat je 't echt hoort maar dan krijgt 'ie powahh!

Re: teKno probeerseltje..

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Heej!

Hier ff een van m'n tekno probeerseltjes waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest.. Als het niet je muziek is en je vindt het niks, post dan niks.. :) Ik hoor liever de eerlijke meningen van tekno liefhebbers.. :)

Groeten, Ivo!

Teknoudontknow - Try Out
is ruffneck ook niet met zoiets bezig tegenwoordig??

Lekker treKKie man! :okdan:
En wat betreft die Kick, hij is wat zacht (maar niet té, gewoon een lekker eindeloos doordreun basje!), past goed bij de rest van het nummer, ik zou juist dat FM geluid ietsje zachter zetten ipv de kick harder!

Verder een lekker nummer, trouwens de MC-09 rulez.... 8) ja toch! ;)
Heb je nog meer tracks gemaakt!?

Bedankt voor je mening en tips!

Ik heb nog wel meer probeerseltjes, maar die vind ik zelf niet echt super.. Ik zal wel kijken of ik er nog iets leuks tussen kan vinden.. :)

Ik heb wel nog een dingetje van 25 min.. Maar ik weet niet of er mensen zijn die dat willen gaan downloaden.. (ongeveer 23 MB) Toen had ik alleen nog geen mc-09 en gebruikte ik de EA-1 meer.. :)

:biertje:

Technoliefhebber of nie!

Moet nog veel aan gebeuren. Dat crispy geluidje is wel aardig, maar dat zou ik minimaal gebruiken. Kick en Clap? Ik hoor geen kick en clap. Heb ik wel de goede track geluisterd?

Origineel geplaatst door Catalunya
Technoliefhebber of nie!

Moet nog veel aan gebeuren. Dat crispy geluidje is wel aardig, maar dat zou ik minimaal gebruiken. Kick en Clap? Ik hoor geen kick en clap. Heb ik wel de goede track geluisterd?

Ben je een beetje bekend met tekno? Ik twijfel er een beetje aan.. De kick is er trouwens wel degelijk en de clap is er niet.. Lees het nog ff over zou ik zeggen.. ;) Het is gewoon niet je smaak, dat kan.. :)

Ben je een beetje bekend met tekno? Ik twijfel er een beetje aan.. De kick is er trouwens wel degelijk en de clap is er niet.. Lees het nog ff over zou ik zeggen.. ;) Het is gewoon niet je smaak, dat kan.. :)

Noemt men dit techno? Dacht ik toch echt dat techno "harder" was of je bent vernieuwend bezig.
Ik ben geen liefhebber, maar ik sluit per definitie ook geen techno uit. Het klinkt lekker of het klinkt niet lekker.

Het zal mijn smaak wel niet zijn. Gezien het aantal positieve reakties zal er wel een markt voor zijn.

Succes verder

Origineel geplaatst door Catalunya
Noemt men dit techno? Dacht ik toch echt dat techno "harder" was of je bent vernieuwend bezig.
Ik ben geen liefhebber, maar ik sluit per definitie ook geen techno uit. Het klinkt lekker of het klinkt niet lekker.

Het zal mijn smaak wel niet zijn. Gezien het aantal positieve reakties zal er wel een markt voor zijn.

Succes verder

Dank je wel!

Het is ook geen techno, maar tekno.. Voor het verschil daartussen verwijs ik je naar de zoekmachine als je er interesse in hebt.. Ik luister zelf ook naar veel verschillende soorten muziek, maar het heeft geen zin om iets 'af te kraken' omdat het niet je stijl is.. Daar heeft vrijwel niemand iets aan toch?

Dank je wel!

Het is ook geen techno, maar tekno.. Voor het verschil daartussen verwijs ik je naar de zoekmachine als je er interesse in hebt.. Ik luister zelf ook naar veel verschillende soorten muziek, maar het heeft geen zin om iets 'af te kraken' omdat het niet je stijl is.. Daar heeft vrijwel niemand iets aan toch?

Weet je dat ik niets van de term "Tekno" afwist. Komt dat uit Duitsland of zo? Is het een soort anti-techno?
Kun je mij niet kort uitleggen wat de grondslag van deze stijl inhoudt (waar het bijv. een afgeleide van is), want ik vermoed dat wel meer mensen nog nooit van deze stijl gehoord hebben. Het komt op mij over als "minimal music" gezien het minimaal aantal veranderingen in je snapshot trekkie

Groet @Cat

Back