synths - verslaving? hoe ver gaat het?

of dat je een prophet 5 rev 2 aan het restaureren bent en dat je veel meer uit geeft dan dat het eigenlijk waard is.

Ik denk als hij klaar is dat ik er 2600 euro aan uit heb gegeven.
Terwijl ik ernog een heb die helemaal goed is en opties ook en die kostte mij rond de 1900 - 2000 euro.

Duur die hobby:)

Origineel geplaatst door Catscan
of dat je een prophet 5 rev 2 aan het restaureren bent en dat je veel meer uit geeft dan dat het eigenlijk waard is.

Ik denk als hij klaar is dat ik er 2600 euro aan uit heb gegeven.
Terwijl ik ernog een heb die helemaal goed is en opties ook en die kostte mij rond de 1900 - 2000 euro.

Duur die hobby:)

Zal ik een afspraak voor je regelen met Jellinek ? :D

ik heb vooral vroeger veel dingen gekocht en (helaas) ook weer ingeruild.
later ben ik een geluidsopname studio begonnen en heb uitb de inkomsten daarvan aardig wat gear kunnen aanschaffen.
helaas ligt die studio een beetje plat momenteel, net als ikzelf.
heb even geen inspiratie om tracks te maken terwijl vroeger toch behoorlijk productief ben geweest met releases bij djax x beats, remixen voor oa urban dance squad en sita zwoon,aan het lijntje gehouden bij virgin en bmg,een prijsvraag gewonnen, een track op de future music cd enz.
maar er gaat vast wel weer wat uitkomen, geen reden om alles te verkopen in iedergeval!

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
neej, hoesten doet ie niet echt, maar er komen wel wat ongezonde geluiden uit, maar daar hou ik wel van, dus laat ik 'm maar... :D ;)

Nee...... geen gein. is het een goed bruikbaar ding/ ook voor analoge input e.d.?

Origineel geplaatst door RoZo
Nee...... geen gein. is het een goed bruikbaar ding/ ook voor analoge input e.d.?

Ik vind het persoonlijk een erg coole bak ja.. Je kan hem subtiel toepassen, maar ook enorm over zijn nek laten gaan... Ik gebruik hem zelf voornamelijk voor kicks (ik maak hardcore) en daar is het een erg fijne bak voor... :)

Tja, hoe komt het dat je langzamerhand mentaal wordt opgerekt?

Vroegah... toen spelde ik nog de advertenties achterin de Music Maker.
900 gulden, dàt mocht m'n eerste synth kosten... meer had ik gewoon niet, op dat moment.
(M'n lichaam verkopen voor gear behoorde *op dat moment* nog niet tot de mogelijkheden... :D)
En effecten-apparaten? Zonde van je geld... dat ging maar weer ten koste van het synth-budget.
Ik wilde persé genoegen nemen met een gebutste Microverb van 25 gulden.
Wel helemaal voor naar Groningen gekard, maar ja, daar heb je lease-auto's voor.... :D

En nu? Zit ik zonder blikken of blozen te kijken naar synths van 1500+ euro.
En effectendozen van 750 euro.
Tenminste, die prijzen heb ik mezelf heel lafhartig en vrij halfslachtig als 'maximum' gesteld.
Maar niet te lang over nadenken, je zou er maar een complex van krijgen.

Het stomme is dat m'n muziek er niet eens altijd beter van wordt.
Tenminste, het gevoel als ik een vers trackje hebt gebakken, is niet anders.
Alhoewel... misschien toch wel... ik kan inmiddels zonder kromme tenen naar dingen van 1,2 jaar geleden luisteren, dat lukt me nog echt niet met trackjes van 5 jaar gelee.

Ik heb het idee dat ik ook wel een beetje tot rust ben gekomen. Nog steeds heb ik wel een lijstje van dingen die ik graag zou willen hebben (Pro One, Evolver, VCS3 om maar wat te noemen) maar het hoeft allemaal niet meer zo nodig. Ik ben erg tevreden met wat ik heb staan en merk dat de drang groeit om weer eens tracks te gaan maken in plaats van alleen maar met geluiden te rotzooien.

En eerlijk is eerlijk, voor het muziek maken zelf heb je eigenlijk maar heel erg weinig nodig.......

Maar goed, een van de kenmerken van een verslaving is dat je er maar moeilijk vanaf komt, en dat het zo nu en dan weer eens de kop op steekt. Ik ga hier dan ook niet beweren dat ik er helemaal van af ben of zo :)

Als ik dit ongeveer thuis heb dan ben ik wel ongeveer klaar..

(als er nog wat modcan / cynthia bijstaat denk ik..)

Maar dit vind ik persoonlijk ver gaan..

DSCN1369.JPG

Ver ach ja, wat is nou ver? :W

Ik kan het heel makkelijk uitleggen:

-Voor een synth leg ik zo 500 tot 1000 euro neer, zonder blikken of blozen en als ik dan creatief moet zijn met acceptgiro's en de rest van de maand alleen maar geld heb voor wat karige maaltijden... no problem

-Een DVD speler, dan kan ik es een film kijken... je hebt ze vanaf 50 euro... maar christus wat een geld voor zo'n ding... da's me te duur hoor.

Wie herkent zich hier in?

-C-

Zo bij mij is mn synth "verslaving" best wel weg...

Nu maak ik met kleine geartjes muziek zoals je aan mn gearlist kan zien...
Geen grote bakken, racks en toetsenborden meer maar gewoon met weinig apparatuur geluiden en muziek maken..

Het hoeft niet altijd zo veel en groot te zijn om toch een goed resultaat te krijgen...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als ik dit ongeveer thuis heb dan ben ik wel ongeveer klaar..

(als er nog wat modcan / cynthia bijstaat denk ik..)

Maar dit vind ik persoonlijk ver gaan..

DSCN1369.JPG

Nouja, ver?.... tis allemaal erg analoog waar niets mis mee is, maar kabels pluggen telkens maar weer? Het slijt er zo van, en je moet bij ongewenste kraakjes of missend resultaat alsmaar weer op zoek gaan naar de verantwoordelijke kabel.
Tis wel tof hoor......:P

Als ik deze heb dan heb ik ongeveer wel genoeg:

synthesizers.com_studio110.jpg

Origineel geplaatst door richard2000
Denk het niet, ik zie geen enkel patchkabeltje:D

Haha... die heb ik hier nog liggen dus die hoef ik niet te kopen.. meer dan datgene op de foto staat heb ik niet nodig. :D

Origineel geplaatst door richard2000
Jawel hoor, later wil je er nog 1....of 2...

Hmmm. ik vrees van niet... 14.000 usdollar is toch een beetje veel. Maar... ik koop volgende keer geen nieuwe auto van 24.000 euro maar liever een system110 voor nog geen 14.000 euro.

Origineel geplaatst door C738

-Een DVD speler, dan kan ik es een film kijken... je hebt ze vanaf 50 euro... maar christus wat een geld voor zo'n ding... da's me te duur hoor.

Wie herkent zich hier in?

-C-

Komt me bekend voor. Heb volgens mij ook als enige geen dvd speler in me vriendenkring. Zie ze weleens staan maar dan vind ik het toch weer zonde van me geld. Terwijl voor een synth zonder blozen 800 euro + 6 uur in de auto wordt uitgegeven.

Het is inderdaad een soort van verslaving, elke keer weer een verassend mooi moment als je je nieuwe aanwinst aan zet en voor het eerst de presets bij langs gaat en even lekker aan de knoppen draait. Voor het slapen gaan kijk je er nog even naar, en dan kun je met een gerust hart in je mandje....... :Z

Iedere keer als ik wil stoppen/minderen met synths,
en er een aantal verkoop...

... beland ik uiteindelijk met meer synths in de studio...

Back