synths - verslaving? hoe ver gaat het?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Gaaf man! Alvast gefeliciteerd met je aankoop.....enig idee wanneer je hem kan verwachten? Ik geloof dat Cwejman redelijk snel is; geen Macbeth levertijden volgens mij :D

hij zou vandaag verstuurd worden, was op voorraad, dus misschien heb ik m morgen of vrijdag binnen. komt uit duitsland ;)

ik hou hier trouwens jou en levka verantwoordelijk voor, ik kan hier niks aan doen.

Origineel geplaatst door Leo
ik hou hier trouwens jou en levka verantwoordelijk voor, ik kan hier niks aan doen.

Ook weer zo'n typisch verslavingskenmerk he....overal de schuld neerleggen behalve bij jezelf :D

Toch wel redelijk bijzonder hoor, die Cwejman. Volgens mij zijn er echt nog niet zoveel in Nederland en op zich is dat toch wel opmerkelijk. Soms lijkt het wel of mensen eerder bereid zijn veel geld uit te geven aan ouwe bakken (okee: klassiekers) dan aan nieuw analoog spul. Terwijl semi modulars van dit kaliber echt niet zo dik gezaaid zijn.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Soms lijkt het wel of mensen eerder bereid zijn veel geld uit te geven aan ouwe bakken (okee: klassiekers) dan aan nieuw analoog spul.

grappig dat je dat zegt, ik had een paar arp2600s gezien en zat (een beetje) te twijfelen. toen ik allerlei demo's van die 2 (arp en cwejman) had beluisterd en de specs had bekeken, leek de cwejman me gewoon de betere keus.

Ja, mij maakt het niet veel uit hoor......oud, nieuw, ik vind alles mooi. Zolang het maar in een goede staat verkeert natuurlijk. Zo'n ARP 2600 lijkt me ook heel gaaf eerlijk gezegd, ik heb gehoord dat die gewoon erg goed klinken en daarnaast haal je natuurlijk een stukje historie in huis (als je daar gevoelig voor bent dan).

Voorlopig (voorlopig) ga ik even geen geld meer uitgeven aan synths. Gelukkig heb ik genoeg staan nu en qua (semi) modulair kan ik ook nog aardig op "ontdekkingsreis". Ben de laatste tijd in ieder geval weer wat meer gericht op het maken van tracks en vind dat zelf eigenlijk wel een goede ontwikkeling.....

Maar toch, de aantrekkingskracht van bepaalde spullen gaat niet weg. Zal ook nooit gebeuren ben ik bang :)

Ik ben totaal verslaafd aan mijn synth.. Al sinds ik hem heb. Het begon er eigenlijk mee dat ik verslaafd was om gewoon te spelen omdat ik t leuk vond (vind), maar toen ik een keer bij iemand anders op een korg m1 had gespeeld, vond ik spelen veel minder leuk om mijn eigen keyboard en wilde ik alleen nog een korg m1, omdat ik helemaal verliefd was op het geluid.Heb ik toen uiteindelijk ook gekocht met zo ongeveer al het geld wat ik toen had, want ik was nog studente en dus niet zo rijk. Ik heb toen eerst mijn oude keyboard (yamaha) verkocht zodat ik genoeg geld had om een M1 te kopen. Ook nam ik een extra baantje ervoor etc. Sinds ik die M1 heb ben ik ook veel beter gaan spelen omdat ik het gewoon veel mooier vond en het inspireerde mij heel erg. Ik heb nu al jaren de M1 en ik raad mensen ook aan om gelijk te kopen wat je écht heel graag wilt, omdat je gewoon altijd blijft verlangen naar die ene synth die je zo geweldig vindt en zodra je hem hebt wordt spelen veel leuker en je doet het ook beter. Ik ben wel iets te verslaafd aan de M1, maar hij helpt me vaak wel: Als ik een rothumeur heb speel ik op de M1, hoor het waanzinnige geluid en ben weer helemaa terug na een tijdje. Ik word gewoon rustig van sommige geluiden. En als ik compleet hyper ben speel ik gewoon op wat orgel geluid, ook fantastisch. Waarom wil je eigenlijk zoveel weten over die verslaving? Ik denk dat je bij een goede synth vrij snel verslaafd kan worden, maar opzich is dat niet zo erg toch? Zijn wel ergere verslavingen... Synth lijkt me dan wel beter.. :)
Groetjes, Sanne

;) Yeah, tell me shit... M1 was my first love too..
Inderdaad gaaf geluid en ook rijk in te stellen. Na de M1 heb ik alleen nog maar minder spannende synths gekocht. Qua geluid dan..

Ik ben juist de laatste tijd nogal 'toetsen-moe'. Dwz, als ik in de winkel nieuwe synths bekijk/betast dan vind ik ze allemaal zeer middelmatig klinken en geeft me geen 'kick' meer.

Ik merk dat ik steeds meer aangetrokken word naar akoestiche instrumenten...

Ben ik de enige?

*D Nope........ ik doe beide. Synths zijn qua muziek voor mij gewoon een aditief. Ze zijn nou eenmaal erg handig voor drums en pianosimulaties. De buren vinden dat ook vast heel fijn;)

Heb erg leuke spulletjes op het moment. En toch gewoon wéér aan het kijken of ik iets kan vinden dat het budget toelaat en wat nu net die aanvulling is die ik zocht...

Jaja...ik ben gewoon een dikke vette junk...

Hallo ik ben m0n0 en ik ben verslaafd :D

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Heb erg leuke spulletjes op het moment. En toch gewoon wéér aan het kijken of ik iets kan vinden dat het budget toelaat en wat nu net die aanvulling is die ik zocht...

Jaja...ik ben gewoon een dikke vette junk...

Hallo ik ben m0n0 en ik ben verslaafd :D

-Nu ik bezig ben met een studio bouwen, staat alles op gestapeld in een "rommel kamer", en gewoon vrolijk verder gaan met kopen, verkopen en ruilen. Sommige spullen zien op deze manier niet eens de studio. slechts de rommel kamer..

-Ik heb zo veel dozen van gear dat ik bijna een karton recycel bedrijfje kan beginnen, kan ik misschien van dat geld nog wat leuks kopen??:engel:

ondertussen sta ik bij een aantal leden bekend al zeer wispelturig...

maar das gewoon nog het zoeken naar....

ik ben nu een leuk eind gekomen maar de honger naar meer is er nog wel,
niet dat het mijn leven beheerst maar wel gewoon omdat het gaaf is om gear te hebben..

mijn wensen lijst is op dit moment...

een Mo 6 / Motif rack

een Juno G misschien

een Nord electro

dat zijn nu nog de spullen waar ik in zou willen investeren als ik geld zou hebben

en ach dromen mag toch???

was echt van plan om me eindejaars uitkering nu een keer niet aan synths enzo te besteden. Voorgaande jaren was het geld vaak al uitgegeven voordat het binnen was.

Dit jaar ging best goed, tot op kerstavond kreeg ik zo een benauwd gevoel en begon te zweten, Na wat gemaild te hebben kon ik gelukkig 1e kerstdag bij iemand terecht voor een nieuw speeltje.

Nu staat er een TR-909 te pronken in me studio.....................................

Volgende kerst beter, o nee we krijgen eerst in mei nog een hachelijk moment met het vakantiegeld.

Ik ben compleet platzak vanwege de aanschaf van een nieuwe PC (niet voor muziek doeleinden), en tòch zoek ik elke dag eBay en Marktplaats af om te kijken of er iets bij staat wat ik eventueel had kunnen kopen als ik wél geld had gehad :)

Het idiote is ook dat mijn interesses heel erg wisselen. De ene keer ben ik obsessief met muziek bezig, en dan heb ik een paar maanden lang daar totaal geen zin in en ga ik met andere hobby's bezig. Ik heb van het zomer bijvoorbeeld een RM1x aangeschaft, en heb hem tot de dag van vandaag misschien twee of drie keer aangezet :o: <- schaamrood op de kaken!

Origineel geplaatst door Baseman
was echt van plan om me eindejaars uitkering nu een keer niet aan synths enzo te besteden. Voorgaande jaren was het geld vaak al uitgegeven voordat het binnen was.

Dit jaar ging best goed, tot op kerstavond kreeg ik zo een benauwd gevoel en begon te zweten, Na wat gemaild te hebben kon ik gelukkig 1e kerstdag bij iemand terecht voor een nieuw speeltje.

Nu staat er een TR-909 te pronken in me studio.....................................

Volgende kerst beter, o nee we krijgen eerst in mei nog een hachelijk moment met het vakantiegeld.

braaf... een 909 blijft een held..!

:engel: Zoals ik in Maart vorig jaar al aangaf stond de inrichting van m'n studiootje op de eerste plaats, en tot NU toe houd ik me daar aardig aan.

:( Alles bijelkaar kost 't NU al evenveel als wat leuke gear..

verslaving? hoe ver gaat het?
het is dusdanig verslavend dat ik laatst geprobeerd hebt om mijn k2500 op te snuiven

Kortgeleden, in de chat, was er sprake van forum leden die de knopjes van hun gear aflikten. En hierin ook al verschillende smaken meenden te herkennen.

Misschien wordt het toch wel tijd om hier een "hulpdienst" voor op te zetten. Het zit me niet lekker dat ik me nu bij iedere synth die aangeboden wordt op het forum eerst loop af te vragen wie hier aan heeft zitten te lebberen of in welk neusgat de knopjes gezeten hebben in plaats van "hoe dat apparaat nu klinkt". :r

Back