Opgelicht, kapotte sampler!

Fokov

Stamgast
overleden lid
Dit zijn vier woorden die normaal gesproken niet erg veel met elkaar te maken hebben, maar vandaag wel! Ik zal het uitleggen...

Vanochtend stond ik op en ik had verdomd veel zin om eens lekker te gaan musiceren; onlangs een plaat gekocht met de acapella van Kelis-Milkshake, leek het mij tof om dat nummer eens goed te gaan remixen cq op een creaieve manier te gaan verkrachten. Alle shit aangezet, hartstikke mooi, turntables klaar om gesampled te worden, sta ik klaar voor de scratch enzo, doet mijn sampler het niet!!! Had ik anderhalf jaar geleden ook al, alleen toen had ik hem laten repareren bij de fantastische zaak MIDI Amsterdam, alwaar de kamper achter de toonbank mijn sampler naar Akai had gestuurd om het defect op te lossen: geheugen viel af en toe weg en enkele knoppen op de sampler (C/sample, en nog 2 knoppen) functioneerden niet. Twee maanden later kreeg ik hem terug en was het geheugen eruit gesloopt en de knoppen deden het weer, maar of dat lag aan reparatie of toeval (soms deden ze het ineens weer) weet ik niet. Ik heb 160 euro voor de 'reparatie' betaald en nog eens 60 euro voor 16mb geheugen. Een bon van Akai, waar het apparaat heen was getsuurd, had de verkoper van Midi Amsterdam niet, toen ik hem er naar vroeg... In een eerdere thread ('muziekzaken in Amsterdam') heb ik hier al eerder over geklaagd, maar nu doet mijn sampler het dus niet en ik voel me fucking opgelicht! Precies hetzelfde probleem is weer terug en ik verdenk die gast van Midi Amsterdam ervan dat ie dat apparaat nooit naar Akai heeft gestuurd (geen bon en dus ook geen reparatie, zo blijkt nu...).

Wat denken jullie?

Buiten deze vermeende oplichterij, wordt ik nu gewoon helemaal leip! Vol inspiratie en onmogelijk die te uiten, behalve dan in fysiek geweld in mijn sociale omgeving! Heeeeelp!

Zo, dat moest ik ff kwijt...

Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Origineel geplaatst door Fokov

Wat denken jullie?

Buiten deze vermeende oplichterij, wordt ik nu gewoon helemaal leip! Vol inspiratie en onmogelijk die te uiten, behalve dan in fysiek geweld in mijn sociale omgeving! Heeeeelp!

Zo, dat moest ik ff kwijt...

Fysiek geweld om een sampler is dom8D
Maar goed,om toch even jezelf te kunnen uiten bestaat er nog zoiets als een softsampler.
Die kun je zolang gebruiken toch?

think you're fucked ja.... als hij iets opgestuurd zou hebben dan moet ie daar altijd een bewijs van hebben. hij kan hoogstens zeggen dat ie dat niet aan jou kan geven, maar als ie t niet eens kan laten zien:frons:

Fuck it, ik had toen gewoon moeten eisen dat ie bewees dat dat ding naar Akai was gegaan... Is echter nu al bijna anderhalf jaar geleden.

En de agressie is niet echt vanwege mijn sampler, maar voornamelijk vanwege opgekropte inspiratie. Aaargh!

Als je nu eens gewoon Akai zelf opbeld en het probleem uitlegt...........................:)

Origineel geplaatst door dekzster
Als je nu eens gewoon Akai zelf opbeld en het probleem uitlegt...........................:)

Als Akai iets eraan gedaan heeft staat dat zeker en vast in hun geschriften.
Wellicht met serienummer en al.
EN zij hebben er ook baat bij malefide tussenhandelaars op de vingers te tikken.

En niks kunnen doen als je ff zin hebt.... damn ja, da's klote. Ik ken het.

Kleine midi zaakjes.... don't trust 'em! :duivels:
ik ben ook een keer voorgelogen in zo'n zaakje.... hebben ze me een drumstation verkocht onder de nieuwprijs, bleek die jaren in een van die gasten z'n thuisstudio gebruikt te zijn.... ze hadden ook de doos niet meer enzo... (eigenlijk moet je dan meteen denken: "dan laat maar zitten, ik vertrouw het niet!")
Ik kreeg thuis al vlot de voedingsproblemen in de gaten (ze hadden ook de orginele adapter er niet bij.... WAAROM heb ik in godsnaam gedacht dat het ding toch nieuw was???????) en als ik op de bovenkant duuwde crashte die zowat... toen ik ermee terug wilde bleek de zaak falliet te zijn gegaan.... daahaaaaag 1250 guldens!!

mwo ik denk dat ietje anders over, maar leuk is het nog steeds niet. ik denk dat ze er wel degelijk naar gekeken hebben en der ook wel wat aan gedaan hebben, maar of dat voldoende was is een tweede.. ik zou ook gewoon maar akai gaan proberen te bellen of mailen en je probleem daar voorleggen.. tevens zou ik aan de zaak vragen wat ze der psies aan gedaan hebben.. als dat nog mogelijk is..

Over welke sampler gaat het ?

160 euro hmmm ,100 erbij en je hebt een s3000xl ..:)

aan oude samplers zal ik geen geld meer besteden, of het moet om een S5000/6000 gaan.
als het om een s1000/S3000 gaat kun je beter op de tweedehands markt kijken.

Abderhalf jaar gelden? Toen was Akai nog geen Voermann zoals nu, dus ik betwijfel of die reparatie-administratie mee overgegaan is.

Ik denk dat ik Akai maar ff ga mailen, Bon heb ik nog, alleen die van Midi Amsterdam dus. En 150 e is veel te veel geld, niet alleen omdat er dus niets gerepareerd is (alleen geheugen eruitgesloopt dus), ook an sich idd, omdat je zo een nieuwe koopt!

Tsja, ik ga lekker een neiuwe comp kopen, delta 44 erbij en softsamplen tot ik een ons weeg. Renoise erbij, kablaf!

In plaats van een kewle track te maken, ben ik nu een gaar werkstuk/essay aan het schrijven over de economische depressie van de jaren '30... Te droevig echt...=( :( maar ook :geslaagd:

Balen. Alleen als iets anderhalf jaar geleden gemaakt is en dus weer anderhalf jaar wel gewerkt heeft heb je denk ik echt geen poot om op te staan. Ze zien me aankomen bij de garage met mijn auto over anderhalf jaar. Zeg die banden zijn alweer kaal, was dat nou? :)

Als ze er bij Akai niks aan gedaan hebben heb je wel degelijk een poot om op te staan, want dan heb je betaald voor iets wat niet geleverd is.

Dan natuurlijk wel. Maar werkt het echt zo simpel? Bedrijf bellen om te vragen of ze even kunnen kijken of er anderhalf jaar geleden een apparaat terug gekomen is? Werken ze daar aan mee? Je zou vandaag de dag verwachten dat je snel van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden maar misschien valt het bij dit soort bedrijven mee... ?

Ik heb ooit een set nieuwe jazz-schijven van 1 Gb besteld bij een winkel en kreeg voor dus de nieuwprijs al beschreven opgestuurd.......:( :(

Origineel geplaatst door omc
Balen. Alleen als iets anderhalf jaar geleden gemaakt is en dus weer anderhalf jaar wel gewerkt heeft heb je denk ik echt geen poot om op te staan. Ze zien me aankomen bij de garage met mijn auto over anderhalf jaar. Zeg die banden zijn alweer kaal, was dat nou? :)

Klopt wel wat je zegt, maar in dit geval gaat je vergelijk niet op; het gaat hier om een heel typisch probleem dat nu in exact dezelfde vorm is teruggekeerd. De sample/c knop, de 'k' en de 't', dacht ik, doen het niet. Of ze doen het allemaal wel of alleen die - altijd tegelijkertijd - niet. Soms doen ze het een tijdje, dan weer niet. Vooral die sample-knop is irritant, want die heb ik vaak nodig!

Er zit sowieso garantie op de reparatie en onderdelen, normaal krijg je
een reparatiebon met de beschrijving wat ze gedaan hebben.

Wat betreft het geheugen dat is inderdaad vaag daar had je meteen achteraan
moeten gaan..

Maargoed je zit nu weer met een defecte Sampler dat is natuurlijk sh*t ,
wat nu ,weer laten repareren of toch maar voor een tweedehands kijken.

Je moet anders via Midi-Amsterdam toch aan de bon zien te komen wat
ze nu hebben gedaan aan die sampler, aangezien je het zelfde
probleem weer hebt waarvoor je hem toen de tijd naar Midi-Amsterdam hebt gebracht.

Als ze iets hebben vervangen lijkt het me sterk dat het nu weer defect is,
als ze het alleen hebben schoongemaakt is dat geen 160 euro dus op een
of andere manier moeten ze tocht kunnen verantwoorden hoe ze toen de tijd
aan dat bedrag zijn gekomen..

Succes

Volgens mij zit er een kabeltje / stekkerblokje los in de sampler. Durf je het aan om de sampler open te schroeven, en dan voorzichtig alle stekkerblokjes e.d. aan te drukken of iets heen en weer te bewegen? Waar je voor moet uitkijken is dat je geen draadjes bekneld tussen metalen delen, want bij het dichtschroeven kun je dan kortsluiting krijgen en dan heb je in het minst erge geval de zekering kapot.

Heb je al lichtjes geschud met de sampler, zodat je er achter komt dat er misschien iets los ligt dr binnen in?

-C-

Back