Opgelicht, kapotte sampler!

Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Origineel geplaatst door Fokov
Dit zijn vier woorden die normaal gesproken niet erg veel met elkaar te maken hebben, maar vandaag wel! Ik zal het uitleggen...

Vanochtend stond ik op en ik had verdomd veel zin om eens lekker te gaan musiceren; onlangs een plaat gekocht met de acapella van Kelis-Milkshake, leek het mij tof om dat nummer eens goed te gaan remixen cq op een creaieve manier te gaan verkrachten. Alle shit aangezet, hartstikke mooi, turntables klaar om gesampled te worden, sta ik klaar voor de scratch enzo, doet mijn sampler het niet!!! Had ik anderhalf jaar geleden ook al, alleen toen had ik hem laten repareren bij de fantastische zaak MIDI Amsterdam, alwaar de kamper achter de toonbank mijn sampler naar Akai had gestuurd om het defect op te lossen: geheugen viel af en toe weg en enkele knoppen op de sampler (C/sample, en nog 2 knoppen) functioneerden niet. Twee maanden later kreeg ik hem terug en was het geheugen eruit gesloopt en de knoppen deden het weer, maar of dat lag aan reparatie of toeval (soms deden ze het ineens weer) weet ik niet. Ik heb 160 euro voor de 'reparatie' betaald en nog eens 60 euro voor 16mb geheugen. Een bon van Akai, waar het apparaat heen was getsuurd, had de verkoper van Midi Amsterdam niet, toen ik hem er naar vroeg... In een eerdere thread ('muziekzaken in Amsterdam') heb ik hier al eerder over geklaagd, maar nu doet mijn sampler het dus niet en ik voel me fucking opgelicht! Precies hetzelfde probleem is weer terug en ik verdenk die gast van Midi Amsterdam ervan dat ie dat apparaat nooit naar Akai heeft gestuurd (geen bon en dus ook geen reparatie, zo blijkt nu...).

Wat denken jullie?

Buiten deze vermeende oplichterij, wordt ik nu gewoon helemaal leip! Vol inspiratie en onmogelijk die te uiten, behalve dan in fysiek geweld in mijn sociale omgeving! Heeeeelp!

Zo, dat moest ik ff kwijt...
als 1ste kut voor je idd mooi opgelicht mischien ja maar waarom is het nou meteen een kamper die er achter de toonbank staat .
ik kom ook vant kamp maar ik kan je verzekeren dat ook daar mensen zijn die een opleiding volgen en zelfs muziek maken (zoals ik) en die er niet op uit zijn om mensen op te lichten in tegendeel zelfs tuurlijk heb je die er bij maar dat heb je bij jullie huisbewoners toch ook , sorry dat ik hier even over klaag maar laten we nou gewoon niet gelijk iemand in een hokje plaatsen omdat tie er mischien een beetje onguur uit ziet als jij zelf dan een beetje nadenkt breng je dus gewoon je aparatuur daar niet naar toe en daarbij hij heeft toch weer anderhalf jaar gedaan ik zie het niet echt als oplichting peace demich

Re: Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Re: Re: Tiefuszooi, agressie, opgelicht, kapotte sampler!

Origineel geplaatst door demich
als 1ste kut voor je idd mooi opgelicht mischien ja maar waarom is het nou meteen een kamper die er achter de toonbank staat .
ik kom ook vant kamp maar ik kan je verzekeren dat ook daar mensen zijn die een opleiding volgen en zelfs muziek maken (zoals ik) en die er niet op uit zijn om mensen op te lichten in tegendeel zelfs tuurlijk heb je die er bij maar dat heb je bij jullie huisbewoners toch ook , sorry dat ik hier even over klaag maar laten we nou gewoon niet gelijk iemand in een hokje plaatsen omdat tie er mischien een beetje onguur uit ziet als jij zelf dan een beetje nadenkt breng je dus gewoon je aparatuur daar niet naar toe en daarbij hij heeft toch weer anderhalf jaar gedaan ik zie het niet echt als oplichting peace demich

Huh, er staat toch echt dat je 'in mijn huis' woont in je profiel. ;) Maar je hebt gelijk hoor, beste reiziger/kamper/woonwagenbewoner die opmerking had eigenlijk niet gehoeven....maar mensen zeggen soms wel 's dingen die ze niet zo menen als je erg boos zijn....er zal vast wel 's iemand op het kamp zoiets over burgers hebben gezegd, toch?

Nu weer allemaal ff knuffelen!

eventjes een ding, beetje offtopic dan....

Je gaat er van uit dat als je nieuwe spullen koopt je er geen gezeik mee hebt!

"IK heb meer gezeik gehad met nieuwe spullen als met tweedehandse spullen"

Moest ik even kwijt!

In principe is het niet per definitie vreemd dat die vent je de Akai bon niet wou laten zien.

Als ik zelf een apparaat moet opsturen voor een klant moet ik zelf ook telefoontjes plegen, een klachtomschrijving typen, het apparaat inpakken, naar het postkantoor rijden, parkeergeld betalen, in de rij staan bij het postkantoor, portokosten betalen etc.

Dat is geen probleem, maar het gebeurt niet voor niks.

In principe vind ik dat een klant niet hoeft te weten wat onze marges zijn.

Afhankelijk van de klant, het probleem en de manier waarop hij het zou vragen zou ik kunnen besluiten om hem de originele reparatiebon al of niet te laten zien en uit te leggen waarom hij meer moet betalen dan ik.

Het kan dus best een kwestie van communicatie zijn. A-relaxte klanten zie ik ook liever naar de concurent gaan.

Neemt niet weg dat een klant recht heeft om te weten wat er precies aan zijn apparaat gedaan is.

3 maanden garantie op een reparatie lijkt me een redelijke termijn. Maar anderhalf jaar na dato denk ik dat je vrij kansloos bent om nog ergens aanspraak op te maken.

Vervelend probleem, succes ermee!! :)

Idd, even oppassen met wat je zegt (kamper), maar dat terzijde.

Mmmm...mijn buurman (en dat verzin ik niet) heeft bij Midi gewerkt, met nadruk op **heeft**.
Je mag niet generaliseren, maar hij is daar niet prettig weggegaan.

Nu kan dit iets over mijn buurman zeggen of over Midi, maargoed dat laat ik maar in het midden,
oordeel zelf maar.

Ik heb van hem diverse verhalen gehoord over reparaties, en die liegen er niet om, en ja ik weet
haast wel zeker dat de repararie door hun zelf is uitgevoerd.

Zoek iig even contact met ze op, en probeer het op een accoord te gooien waar jullie beide mee
kunnen leven.

Tja, iets erbij en je hebt een "nieuwe" 2de hands, maargoed.

Succes.

Origineel geplaatst door Remmelt
In principe is het niet per definitie vreemd dat die vent je de Akai bon niet wou laten zien.

Als ik zelf een apparaat moet opsturen voor een klant moet ik zelf ook telefoontjes plegen, een klachtomschrijving typen, het apparaat inpakken, naar het postkantoor rijden, parkeergeld betalen, in de rij staan bij het postkantoor, portokosten betalen etc.

Dat is geen probleem, maar het gebeurt niet voor niks.

In principe vind ik dat een klant niet hoeft te weten wat onze marges zijn.

Afhankelijk van de klant, het probleem en de manier waarop hij het zou vragen zou ik kunnen besluiten om hem de originele reparatiebon al of niet te laten zien en uit te leggen waarom hij meer moet betalen dan ik.

Het kan dus best een kwestie van communicatie zijn. A-relaxte klanten zie ik ook liever naar de concurent gaan.

Neemt niet weg dat een klant recht heeft om te weten wat er precies aan zijn apparaat gedaan is.

3 maanden garantie op een reparatie lijkt me een redelijke termijn. Maar anderhalf jaar na dato denk ik dat je vrij kansloos bent om nog ergens aanspraak op te maken.

Vervelend probleem, succes ermee!! :)

Ik snap wel wat je bedoelt, maar in dit geval gedroeg ik me heel normaal en ik vroeg er gewoon naar. Als klant heb je ook gewoon het recht om in dit soort transacties inzicht te krijgen. Daar mag of hij mij een leuke vent vindt of niet natuurlijk ook geen rol bij spelen. Ik snap best dat ze er wat op verdienen, zij hebben er tenslotte ook werk aan...

En sorry van het kamper-incident, Demich! Was niet zo bedoeld!

Tsja, hoewel er dus wel aanwijzingen zijn dat we hier met oplichterij van doen hebben, moeten we natuurlijk niet valselijk gaan beschuldigen... Ik weet ook niet of ik er echt veel moeite in kan gaan steken om te achterhalen - we hebben het over anderhalf jaar geleden nl - wat er precies gebeurd is. Heb niet zoveel tijd ook ivm studie en allerlei voetbaltoernooien aankomende tijd.

Wbt de aankoop van een nieuwe sampler: ik denk dat ik voor mn samples maar een nieuwe comp koop met een delat 44 ofzo. Ik was toch al van plan een nieuwe comp te kopen...

Tsja, hoewel er dus wel aanwijzingen zijn dat we hier met oplichterij van doen hebben, moeten we natuurlijk niet valselijk gaan beschuldigen... Ik weet ook niet of ik er echt veel moeite in kan gaan steken om te achterhalen - we hebben het over anderhalf jaar geleden nl - wat er precies gebeurd is. Heb niet zoveel tijd ook ivm studie en allerlei voetbaltoernooien aankomende tijd.

Wbt de aankoop van een nieuwe sampler: ik denk dat ik voor mn samples maar een nieuwe comp koop met een delat 44 ofzo. Ik was toch al van plan een nieuwe comp te kopen...

:confused: vanwaar deze ophef, je sampler werkt niet meer (naar behoren), maar je was toch
al van plan een nieuwe pc te kopen?

Het gaat echt nergens meer over....

Origineel geplaatst door sjeijk
Lastig man, ik hoop dat je waar krijgt voor je geld. En anders een nationale boycot op Midi.

Ik dacht dat dat je niet zo maar iemand kan beschuldigen terwijl je helemaal geen wederwoord van de tegenpartij hebt gehoord.

Ik kom regelmatig bij midi amsterdam en kan me voorstellen dat ze af en toe wel eens gek worden van een aantal klanten die denken dat ze maar alles kunnen maken.

Ik zeg niet dat jij je zo gedragen hebt maar toch, zelfs dat kunnen we hier niet met zekerheid weten.
Misschien klopt jouw verhaal eigenlijk niet en probeer je nu ineens midi amsterdam zwart te maken.

Het feit blijft wel dat het vervelend is dat je problemen met je sampler hebt.

Gewoon over gaan op software dan heb je dit gezeik niet!

(Sorry flauw grapje maar ik moest het even kwijt.) Ik snap nog steeds niet dat mensen hardware samplers gebruiken. Maar goed daar zijn al te veel threads over geweest.

Succes verder!

Origineel geplaatst door mikemix
:confused: vanwaar deze ophef, je sampler werkt niet meer (naar behoren), maar je was toch
al van plan een nieuwe pc te kopen?

Het gaat echt nergens meer over....

Hoezo gaat dat nergens meer over? Ik denk er al heel lang over om een nieuwe comp te kopen, maar mag ik me dan niet meer opwinden over dat mijn sampler kapot is en dat ik misschien wel ben opgelicht! Welke redenering zit hier achter?

'Ach ja, mijn huis is afgefikt, maar tsja, ik mag niet klagen, want ik bedacht me twee weken geleden dat ik graag wilde gaan verhuizen...'

:confused: Tuurlijk...

Origineel geplaatst door mono-poly
Hahahaa niet snappen
Dumpen jullie allemaal je samplers maar voor weg geef prijzen 8>

Om dan met een klap wakker te worden en te merken dat er een wereld van verschil is...
Nee, doe mij ook maar een vette S5000, maar dat wist je al.

Als klant heb je ook gewoon het recht om in dit soort transacties inzicht te krijgen.

Kijk, dat vind ik nou niet. Jij hebt het recht om een hersteld toestel terug te krijgen en daarvoor de rekening te betalen.
De stappen die een winkelier daarvoor moet nemen zijn in regel jouw zaken niet, evenmin de manier waarop de winst wordt gemaakt.
De winkel in kwestie moet wel een erezaak maken om jou tijdig in te lichten over het feit of zulke reparatie niet of wel haalbaar is. Ik wil maar zeggen dat het zinloos is van 160 euro kosten te doen aan een apparaat dat nog 300 euro waard is.

Origineel geplaatst door Errol
Ik dacht dat dat je niet zo maar iemand kan beschuldigen terwijl je helemaal geen wederwoord van de tegenpartij hebt gehoord.

Ik kom regelmatig bij midi amsterdam en kan me voorstellen dat ze af en toe wel eens gek worden van een aantal klanten die denken dat ze maar alles kunnen maken.

Ik zeg niet dat jij je zo gedragen hebt maar toch, zelfs dat kunnen we hier niet met zekerheid weten.
Misschien klopt jouw verhaal eigenlijk niet en probeer je nu ineens midi amsterdam zwart te maken.

Het feit blijft wel dat het vervelend is dat je problemen met je sampler hebt.

Je hebt gelijk, hoor, ik denk dat we wel een beetje moeten uitkijken met beschuldigen, maar ik liep aanvankelijk nogal hard van stapel, omdat ik best wel pissed off was, snap je... Feit blijft dat het vreemd is dat ik zoveel heb moeten betalen voor een reparatie en dat het vermoedelijk nooit echt gerepareerd is. Eerst dook het probleem af en toe op, nu is het toevallig(?) een tijdje weggeweest, maar ja, toch weer (permanent?) terug...

Hoezo denken sommige klanten dat ze alles kunnen maken? Wat doen ze dan? Wij consumenten moeten juist veel harder optreden tegen slechte service etcetera ipv andersom, nl winkeliers tegen 'lastige' klanten.

Idd dumpen die handel. , wel eerst een mailtje naar digimod die geeft er
altijd wel een leuk prijsje voor..;)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Kijk, dat vind ik nou niet. Jij hebt het recht om een hersteld toestel terug te krijgen en daarvoor de rekening te betalen.
De stappen die een winkelier daarvoor moet nemen zijn in regel jouw zaken niet, evenmin de manier waarop de winst wordt gemaakt.
De winkel in kwestie moet wel een erezaak maken om jou tijdig in te lichten over het feit of zulke reparatie niet of wel haalbaar is. Ik wil maar zeggen dat het zinloos is van 160 euro kosten te doen aan een apparaat dat nog 300 euro waard is.

Ik kan me herinneren dat ze wel gebeld hebben, maar dat ik maar ja heb gezegd, omdat ik gewoon dat ding weer terug wilde... Dus dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. En voor 150e reparatie is toch goedkoper dan een tweedehands voor minimaal 300e!

Je hebt gelijk, hoor, ik denk dat we wel een beetje moeten uitkijken met beschuldigen, maar ik liep aanvankelijk nogal hard van stapel, omdat ik best wel pissed off was, snap je... Feit blijft dat het vreemd is dat ik zoveel heb moeten betalen voor een reparatie en dat het vermoedelijk nooit echt gerepareerd is. Eerst dook het probleem af en toe op, nu is het toevallig(?) een tijdje weggeweest, maar ja, toch weer (permanent?) terug...

Hoezo denken sommige klanten dat ze alles kunnen maken? Wat doen ze dan? Wij consumenten moeten juist veel harder optreden tegen slechte service etcetera ipv andersom, nl winkeliers tegen 'lastige' klanten.

Je mag als consument toch klagen als ze iets niet goed hebben gedaan,
en als je niet tegen lastige klanten kunt dat moet je maar de winkel
sluiten , wel eerst vangen en als er problemen zijn dan ben je
een lastige klant.

Sorry maar voor 160 euro mag je tenminste verwachten dat het apparaat
nog jaren meegaat zonder problemen , ik zal net zo als Fokov reageren.

Back