Basis van een song : basses - hihats - claps - etc...

echdarees

Nieuwkomer
Hey hey,

In een ver ver verleden gebruikte ik mijn hardware synths en hopen samples. Maar tegenwoordig tracht ik mijn weg te vinden door de softsynths en ben ondertussen ook de gelukkige eigenaar van Vanguard en Albino 2 (voor de mensen die deze dingetjes nog niet hebben : KOPEN! NU! :D :D :D ).
Voordat ik van wal steek met mijn vraagje, ja, ik weet dat het mogelijk is om bijna elk geluid uit deze 2 synths te krijgen maar toch :
is er iets op de markt dat iets gelijkaardigs is als bvb de RM1X maar dan in een soort software vorm? Sorry, kan het niet beter verwoorden :)
Ik zoek eigenlijk een programmaatje dat basses biedt, claps, hihats, toms, percussie elementen en dergelijke > en eventueel moeten deze ook nog eens getweaked kunnen worden?
merci!
Renoise addict :yamaha:

Perfect! Sweet! Superdooper!!!

Perfect! Sweet! Superdooper!!!

Hi Metatron,

Dank je wel voor de tip maat :) Duits is geen probleem inderdaad en je hulp heeft me in ieder geval al de goede richting uitgeduwd.
thanks again,
Renoise Addict

Re: Basis van een song : basses - hihats - claps - etc...

Origineel geplaatst door echdarees
Ik zoek eigenlijk een programmaatje dat basses biedt, claps, hihats, toms, percussie elementen en dergelijke > en eventueel moeten deze ook nog eens getweaked kunnen worden?
merci!

Probeer eens de Waldorf Attack VST. Genoeg in te stellen om je geluid te tweaken en klinkt gewoon lekker!

Maar bekijk anders eens de volgende sites:

De Waldorf site, met mp3 demo's:

http://www.waldorf-gmbh.de/products/attack/

En een review, ze gaven de Attack een 10!

http://www.computermusic.co.uk/reviews/attack/attack.asp

Suc6

VasC :mega:

Ja, Drumatic Vintage Edition.
Met een paar tweakable 808 en 909 sounds.

PJ

Oud maar vertrouwd: ReBirth.
Virtuele tweakable 808, 909 en 303 (2 stuks)
Verder nog een pattern controlled filter, distortion en compressor.

Origineel geplaatst door Ytse
Microtonic... Goeie drumsynth.

idd. heb ik nu ook op aanraden van iemand. had me der eerst niet zo in verdiept, maar dat ding ropt echt veel uit elkaar..

Origineel geplaatst door PIE
Ja, Drumatic Vintage Edition.
Met een paar tweakable 808 en 909 sounds.
PJ
Waneer komt ie uit? Ik kan niet wachten. :P
Ik ben namenlijk erg onder de indruk van jouw software, vooral de Invader is erg cool! :okdan:

Beste mensen,

mijn excuses voor het laattijd antwoord, tsja, het echte leven... :)
Dank je wel iedereen voor jullie suggesties, zal Attack zeker ook eens proberen en Linplug RMIV en die free plug (thnx m8)
greets,
/dimi

Back