Compressor voor rauwe beats?

Origineel geplaatst door Errol
na-aper8)
nou ja, gaan je tracks eindelijk een beetje klinken.

trouwens, wat lijk jij ontzettend veel op je vader. Zelfs dat heb je na-geaapt8)

fijne pinkster

inderdaad, na-aper 8o

ik kan niet anders zeggen dat de dl 241 het middelpunt is in ons grote studio-universum...
dat in tegenstelling tot de 251, die niet zo lekker klinkt.

Nog een nadeel van die dingen is dat ze er ontzettend ontzettend uit zien.

tc-electronics of dbx, dan zit je altijd goed.

vooral een dbx kan je beats erg goed laten pompen en de viezigheid (kraken etc...) van je beats helemaal uit laten komen (klinkt 't dynamisch toch alsof 't allemaal klopt.)...
zorg maar dat je beats smerig zijn voordat je ze gaat compressen/enhancen, scheelt een hoop werk...

je hebt toch al 4 dbx'en staan 8o)

aha nog een secret uit huize catscan 8o)

Zeg Bart,jij hebt toch ook een Fireworx ? Kun je zelf je compressie/distortion algoritme bouwen....kom je ook een heel eind mee...;)

Origineel geplaatst door dione
Zeg Bart,jij hebt toch ook een Fireworx ? Kun je zelf je compressie/distortion algoritme bouwen....kom je ook een heel eind mee...;)

Daar heb je gelijk in maar ik gebruik momenteel(laatste 2jaar) hem alleen voor een reverb....
Heb hem zelf nog geen een keer gebruikt voor een kick ofzo wat bijna iedereen doet in de HC scene...
Wil er eigenlijk nog een gezien de prijs...maar ik wil het liefst een Reverb4000 maar die is erg prijzig!....
Wil nog zo veel:)

Origineel geplaatst door Catscan
Daar heb je gelijk in maar ik gebruik momenteel(laatste 2jaar) hem alleen voor een reverb....
Heb hem zelf nog geen een keer gebruikt voor een kick ofzo wat bijna iedereen doet in de HC scene...
Wil er eigenlijk nog een gezien de prijs...maar ik wil het liefst een Reverb4000 maar die is erg prijzig!....
Wil nog zo veel:)

oei....een Fireworx alleen gebruiken voor de reverb....blasphemy !:D

dan kun je beter een M-one of zo dr bij kopen voor de reverb,klinkt net zo....maar de Fireworx is echt een brute bak,ik haal er zelfs Sherman-Filterbank-achtige sounds uit...maar ik heb er nu idd ook 2...;)

heb je ondertussen al een Distressor ?

Mijn distressors heb ik inmiddels opgehaald! :)

Hier een picture! Dus... 2 distressors incl. Britisch mode en image link! :P

Attachments

• distressor.jpg
    distressor.jpg
    40,2 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Cisco
Mijn distressors heb ik inmiddels opgehaald! :)

Hier een picture! Dus... 2 distressors incl. Britisch mode en image link! :P

Heb je nou 2k voor het setje betaald? En wat houd British Mode in? Zien er iig erg geil uit! :D

Ja zien is leuk. (smerige patser! ;) )

Maar hoe rauw zijn ze?

Btw die clavia knopjes vinnik niet zo mooi staan. Maar ja, als je die ook nog eens gaat modden ben je wel erg...... erg.

Origineel geplaatst door mono-poly
clavia?

meer ems achtig

geil ding om te zien!

Ik denk dat de drukknopjes worden bedoelt links van die EMS achtige :)

Origineel geplaatst door n0_key
Heb je nou 2k voor het setje betaald? En wat houd British Mode in? Zien er iig erg geil uit! :D

Gehehe?! 2k voor beide?! Was 'et maar waar!!! Nee, deze krengen (britisch mode) kosten helaas 2k per stuk!!!;)
Britisch mode is een functie die gebasseerd is op de befaamde UREI LN1176 limiter! Met deze optie is de distressor in staat al de "Vintage/onbetaalbare" functies van de UREI te evenaren! En dat resultaat?! Is niet te omschrijven!:D
Dit is niet een stuk apparatuur die een bepaald specifiek geluid heeft! Iedereen gebruikt 'em anders! Deze bak geeft je z'on verschrikkelijke punch/KNAL op je mix?! Vooral drum-sounds! Deze compressor is echt niet te evenaren! (En heb al een focusrite red/lexicon gehad!)
Voor mij is dit absoluut geen na-aperij! Maar gewoon het beste op de markt!

peace...

Hmm, ok... Ik geloof dat er voor mezelf nog wel wat andere opties zijn voor dat geld. Maar maak eens wat geluidsvoorbeelden met en zonder dan! Drumloopje, vocaltje, dat soort dingen. Ben erg benieuwd...

Ik zit zelf een beetje te lonken naar de TFpro Edward P8... Iemand daar al ervaring mee??

ik hou het lekker bij de uad . en extra kleuring etc kan ik wel met andere plugs voor of na de compressor gooien

1 zet een wavje hier op en dan een distressor werkte wav en dan mag iedereen het proberen na te doen kwa klank etc

Back