Nederlandse bands en Vintage synths

Origineel geplaatst door Leo
Of het waar is, weet ik niet, maar het past wel bij hem en het maakt hem nog sympathieker.

Wat een gelul is dat eigenlijk! Ook rijke mensen kunnen sympathiek zijn (kijk naar mij)!

Volgens mij was het toch jouw drugs Leo.

Maar wat met onze vrouwelijke nederlandse artiesten?

Fay Lovski. Theramin liefhebber. Maar ook regelmatig gespot met synths.

Mathilde Santing is ook met een analoge drumcomputer begonnen ooit vertelde ze eens tijdens een TV interview.

Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij was het toch jouw drugs Leo.

Maar wat met onze vrouwelijke nederlandse artiesten?

Fay Lovski. Theramin liefhebber. Maar ook regelmatig gespot met synths.

Mathilde Santing is ook met een analoge drumcomputer begonnen ooit vertelde ze eens tijdens een TV interview.

Fay Lovsky was toch vaak in de weer met een casiootje dacht ik.

Origineel geplaatst door Hanz
Dat is een Rhapsody 610, de grote broer van die bak die jij bedoelt, de Rhapsodie 490 (zie plaatje).

15941.jpg

De 610 schijnt wel leuk te zijn voor een stringbak, o.a. veel door Vangelis gebruikt in z'n vroege periode.

hee, mij oude elka!!!!!!!!!!!
die heb ik ook nog gehad
was ik al weer helemaal vergeten!
die kreeg ik na de korg ms 20, zo,n 25 jaar geleden.
toen had ik een ms 20, en een elka!
zeer spectaculair, want je kon er accoorden op spelen.............:o:

later kwam daar de crumar compac piano ook nog bij

om op de topic terug te komen
earth & fire had een mellotron en een roland
we moesten tijdens een concert in de biltse sporthal nog wachten omdat de mellotron weer stuk was...

earth & fire
hier de link en klik dan op "in focus" en dan alles over de mellotron!

en robbert jan stips vond ik altijd de leukste en beste toeseneut in nederland!
bij supersisterviel hij al op met zijn hippie uiterlijk en droge meligheid.
maar later tijdens een demonstratie van de ppg nam hij ook echt de tijd om alles duidelijk uit te leggen!

Het is al eerder gezegd, maar nogmaals: Solution!!! Coole synths, maar de rest vind ik ook helemaal top. Heb een aantal LPs van ze, maar de Live dubbel vind ik toch de beste. Zal nog es kijken of ik de synths kan determineren op de sleeve.

Niet vintage maar wel vintage stuff: Zuco103. Gezien op de markt in Wageningen op bevrijdingsfestival 2005. Zag eruit als een MS-20 (van een afstandje; kan ook een MS-10 zijn geweest), een Rhodes en nog wat andere / nieuwere bakkies. Heeft ook mijn OK-stempeltje gekregen :okdan:

Doe maar weer

Doe maar weer

Heeft iemand enig idee welke synth er zo uitspringt in 1 nacht alleen?
(Die waar het meteen mee begint, de rest is ook erg lekker trouwens)

Of naar welke synth + effect die klinkt?

Volgens mij is het een layer iig...

Welke vintage synth. gebruikte B.Z.N.?

Welke vintage synth. gebruikte B.Z.N.?

Ik luister veel naar de muziek van B.Z.N., vooral naar de oudere nummers met Annie Schilder.
B.Z.N. gebruikte volgens mij een Univox K1 in 'Felicidad', 'Pearlydumm', 'Himalaya' en 'Twilight', dat orgel melodietje die je in die nummers hoort. Verder weet ik ook dat ze een mellotron en een Prophet 5 gebruikt hebben. Zoals in 'Put on your make-up'. In het begin hoor ik een resonance sweep van de Prophet 5 en een mellotron, de Prophet 5 hoor ik ook als basline in 'Mr. Dan' en 'Rockin' the trolls'. De Prophet 5 werd in de eerste helft van de jaren '80 en daarna ook nog door B.Z.N. veel gebruikt. De mellotron hoor ik ook nog in nummers als 'Mon Amour', 'Only a boozer' , 'The Valley', 'May we always be together', 'Mr. Dan'. Hoe lang heeft B.Z.N. de Univox K1, de Prophet 5 en de mellotron gebruikt en gebruikt B.Z.N. die instrumenten nog? Heeft B.Z.N. ook ooit een Minimoog gebruikt?

Ik vind de Minimoog.Prophet 5,Mellotron en Univox ineens kutapparaten ik weet niet hoe dat zo ineens komt...
:duivels:

Jasper van't Hof - PPG Wave
Rick van der Linden hadden we natuurlijk al gehad, hier nog een plaatje (van de GX1 LP hoes)

Attachments

• rickgx1.jpg
    rickgx1.jpg
    40,1 KB · Bekeken: 144
ik heb een aantal maanden geleden nog wat op en afbreek werk bij een golden earing show gedaan .. stond toen ook een moog taurus op het podium ..

maar het blijft erg grappig hoe nederlandse bandjes de synths hebben omamt .. vooral die synth waar 'belgie' gemaakt is ben ik benieuwd naar ..

Belgieeeee!!!!! ta ta ta ta ta ta belgieeee!!!!!

Voor zover ik weet is Belgie opgenomen met een Korg Polysix en een Roland Juno 60. Verder veel orchestrale percussie (vibrafoon, klokkenspel etc).

Groetjes,

Wout

Back