Nederlandse bands en Vintage synths

Je moet de clips van Top Pop niet vertrouwen als het om het instrumentarium gaat.

Destijds huurde Top Pop (en ook andere tv-programma's) muziekinstrumenten van HvK Music, als decorstuk. Omdat het voor acts (vooral buitenlandse) geen doen is om naar elk tv-programma hun eigen instrumenten mee te nemen. En bovendien is het dan tijdens de opnames niet nodig om steeds andere instrumenten op te stellen(duurt te lang). Daarom zag je destijds bij Top Pop heel vaak dat toetsenisten hun synth-partijen op een Fender Rhodes stonden te spelen.

En ik denk dat het bij buitenlandse tv-programma's er net zo aan toegaat. En dat die clips dus ook niet te vertrouwen zijn.

Overigens, Hvk Music was een PA en instrumenten verhuurbedrijf van wijlen Herman van Keeken, bekend van de smartlap Pappie, loop toch niet zo snel.

Martin Agterberg?

Martin Agterberg?

hoi

misschien mogen 1 man bands ook? haha!
kennen jullie Martin Agterberg?
of zijn Korg synthesizers vintage zijn weet ik zo niet,maar zijn lp hete toendertijd ''Synshine"
en kwam volgens mij uit 1986 of was het 87?
later kwam die muziek met een paar nieuwe nummers uit op cd en die cd hete "Ballerina"
ik heb die lp en die cd en zijn muziek vind ik erg vaardig en melodious
Een nummer was of is best wel bekend,was vroeger de tune van het tros programma:
ter land,ter zee en in de lucht en die nummer heet"Behind the mountain"
Dit had geen nieuwe thread moeten zijn,maar ik wou replyen op"Nederlandse bands en vintage synths."
mijn fout,sorry;{

Attachments

• synshine_achterkant.jpg
    synshine_achterkant.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 146
Hmm, geen DW6000, geen DW8000, geen Poly 61...
Grappig, als je op de hoes van Synshine kijkt zou het bijna alleen een Symphonic Piano 80S kunnen zijn, maar die kast is ook best anders.
Het lijkt eigenlijk helemaal geen Korg? Misschien dat het een soort van endorsement-verhaal was met Korg, en dat het apparaat daarom niet wordt genoemd?

Die STD-3000 Digital Delay moet trouwens natuurlijk een SDD-3000 wezen... ;)

Attachments

• image.php (medium).jpg
    image.php (medium).jpg
    79,2 KB · Bekeken: 151
Origineel geplaatst door smackos
Synshine was uit 1984

en natuurlijk is het vintage Mono/Poly, P6, Trident, MS :)

inderdaad 1984 klopt helemaal,ik had niet gekeken op de hoes van de lp
en op de lp staan weer een viertal nummers die weer niet op de ballerina cd staan

Origineel geplaatst door Hanz
Hmm, geen DW6000, geen DW8000, geen Poly 61...
Grappig, als je op de hoes van Synshine kijkt zou het bijna alleen een Symphonic Piano 80S kunnen zijn, maar die kast is ook best anders.
Het lijkt eigenlijk helemaal geen Korg? Misschien dat het een soort van endorsement-verhaal was met Korg, en dat het apparaat daarom niet wordt genoemd?

Die STD-3000 Digital Delay moet trouwens natuurlijk een SDD-3000 wezen... ;)

ik heb intussen ook getracht te achterhalen wat het zou kunnen zijn,maar volgens mij is het inderdaad helemaal geen korg

Origineel geplaatst door smackos
Hij komt me zo bekend voor! Maar ik kan hem niet determineren :D

hij komt mij helemaal niet bekend voor,ik zou het echt niet weten wat voor keyboard of synthesizer het dan wel zou kunnen zijn

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
Snel uitgegraven dit keer:
Coparck gebruikt in ieder geval een Yamaha CP 70 of 80, Wurlitzer, Fender Rhodes, Mellotron, Philicorda, Solina string ensemble, Roland DJ 70, Hohner Pianet, Korg MS 10 of 20 en iets waarvan ok denk dat het een Roland SH 5 is (maar ik kan me vergissen).

Coparck live vandaag de dag:

Clavia Nord Stage (of electro, maar ik dacht stage)
Roland DJ 70
Korg Electribe S

Toetsenist Maurits de Lange is ook Geigercounting en gebruikt dan 2 x Electribe S en het kleinste behringer mxiertje wat er te vinden is :)

Groetjes,
Allert

Vandaag The 3rd album van Coparck gekocht:halleluja

Volgens de hoes gebruiken ze op dit album het volgende:
Wurlitzer, Fender Rhodes, Hohner Pianet, Yamaha CP80, Celeste, Mellotron, Jupiter 8, MiniMoog, Vox Continental, Prophet 600, Baldwin Electric Harpsichord, Hohner Clavinet, Tack (?) Piano, Viscount organ, Juno 106, Philicorda, Yamaha SK30, Organetta, een harmonium, Rhodes Chroma.

En ze maken er ook nog eens fantastische muziek mee!!

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
Tack (?) Piano

Is dat niet een piano waar ze punaises in de hamertjes hebben geduwd?
Wel eens zoiets gezien namelijk...

Toen ik vroegah op...

Toen ik vroegah op...

Origineel geplaatst door Hanz
Is dat niet een piano waar ze punaises in de hamertjes hebben geduwd?
Wel eens zoiets gezien namelijk...

...pianoles zat, en de leraar was in een gekke bui, dan dezen we wel 'ns kranten tussen de snaren en de hamertjes voor een onvervalst Saloonpiano-geluid. Als techniek te vergelijken met het bekende kammetje met een vloeitje. En dan maar HuuHuuHuu-en totdat je lippen gek werden van het gekriebel.

Back