Nederlandse bands en Vintage synths

AHUMMM....

Voorgaand berichtje was eigenlijk bedoeld als antwoord op de eerdere thread genaamd Nederandse bands en Synthesizers. Excuses
Tsja.....nieuw hier hè

Future Wolrd Orchestra!!!!

FWO heeft deze opnames gemaakt met:
Polymoog, Korg 3100, Korg MS20, ARP 2600, een Korg ritmebox en een ARP sequencer

linkje: www.multimediamusic.nl/FWO1.html

Re: Nederlandse bands en Vintage synths

Origineel geplaatst door Kevin
Welke NEDERLANDSE groepen gebruikten er allemaal synths ???

Was namelijk ff naar Neerlands trots uit de 60 /70 ér jaren aan het zoeken en stuitte op de volgende plaatjes van de groep Ekseption

Ik zie hier namelijk Rick van der Linden met een EMS :{

De ex van Penny de Jager.

Toevallig een paar nummers van ekseption geluisterd een paar dagen geleden.
Air en de Ffith.
Typische jaren 70 muziek.
Voorals die piano solo in Air(van Bach) is gaaf.
En de Hammond komt hier en daar ook naar voren.
Maar synths in deze nummers? Is me niet echt opgevallen.
Wel een clavecimbel.

Wat ik me afvraag. In deze tijd van standaard bandopstellingen en geluiden (de Nederlandse popmuziek wordt mijns inziens gekenmerkt door gitaar-bas-drum-piano-hammond), welke Nederlandse artiesten durven er nu nog terug te grijpen naar Vintage Synthesizers om hun muziek net even iets anders te laten klinken?

Origineel geplaatst door rob'n
Wat ik me afvraag. In deze tijd van standaard bandopstellingen en geluiden (de Nederlandse popmuziek wordt mijns inziens gekenmerkt door gitaar-bas-drum-piano-hammond), welke Nederlandse artiesten durven er nu nog terug te grijpen naar Vintage Synthesizers om hun muziek net even iets anders te laten klinken?

Kijk eens om je heen en begin bij dit forum. :)

Postmen doet wel eens wat met oud spul.

Origineel geplaatst door rob'n

Ik werk alleen met oude reut.

Nederpop Synths

Nederpop Synths

Gisteren kreeg ik een kopietje in mijn handen van een nederpop-verzamelaar met de naam "Alles".
Fijne CD met het beste van eigen bodem uit de jaren 80. Wat zijn zo'n beetje de merken synths die je hoort in de intro's van: Net als in de Film (Toontje Lager), Verliefd (Circus Custers) en In het Donker (Kadans)? Alleen maar Roland Juno's, Jupiters en/of Oberheims. Ik meende een Juno te herkennen op een Goede Doel-foto op in inlay. Iemand nog meer ideeën?

Vraag me nog steeds af wat Ernst Jansz van Doe Maar voor synths gebruikte..

Origineel geplaatst door Maleh

Als ik het me goed herinner heb ik ooit eens een foto of video gezien van Ernst Jansz met een Korg Trident boven op een Baldwin electrische piano.

En tijdens de concerten in Ahoy gebruikte hij een Nord (electro).

In oude videoclips (toppop) zie je veel nederpop bandjes "playbacken" met een Prophet. :)
Ook die jonge gasten met dat iritante franse liedje....waar ik de naam van ben vergeten.

Origineel geplaatst door OnAcid
En tijdens de concerten in Ahoy gebruikte hij een Nord (electro).

In oude videoclips (toppop) zie je veel nederpop bandjes "playbacken" met een Prophet. :)
Ook die jonge gasten met dat iritante franse liedje....waar ik de naam van ben vergeten.

Les Poppys of The Shorts?

"playback"-synths op tv waren destijds toch decorstukken van de NOB ?

Origineel geplaatst door matt second
"playback"-synths op tv waren destijds toch decorstukken van de NOB ?

Kweetniet. :confused:

Mischien kun je die nu wel voor een prikkie kopen dan. ;)

Bericht door een moderator:
Inderdaad, samengevoegd...

Origineel geplaatst door Hanz
Zit me altijd af te vragen wat voor synths door die Nederlandse jaren '80 bands werden gebruikt...
(even op de grote hoop: Frank Boeijen groep, 't Goede Doel, Hans de Booi)

Weinig over te vinden!

Erg veel Juno 60 kan ik je zeggen (De Dijk), en natuurlijk polysix (Doe Maar) om de ARP CHROMA (Time Bandits) niet te vergeten.

Hans de Booi...LINNDRUM.....vette plaat.

Ad Visser: Polysix / Trident / Linn 1 / Synton vocoder.....

Michiel v.d. Kuy : Linndrum / Polysix / Poly 61 / Jupiter 6 / en later Akai MPC en S900.... nu veel computer VA, en klinkt nu op schijt dus... helaas

Origineel geplaatst door Maleh

Live veel Polysix, Rhodes en orgel spul, later Juno 60 er bij.

Op platen hoorde je vooral veel Prophet 5 en Polysix, en later Linndrum.

Erwin Musper nam de band op en volgens mij kwam veel gear bij Albert Boekholt vandaan.

Back