audio track recorden in cubase probleem

mindscan

The Perspective
Wanneer ik m'n track klaar heb, wil ik deze opnemen (audio ) in cubase.
Ik maak wel eens gebruik van een vst dus deze moet ook opgenomen worden.

Wat er dan gebeurt als ik opneem, dan neemt ie de hele mix ook op , dus de helemix komt er 2 keer in, een zootje dus.
Moet ik op m'n mixer( behringer mx 3282a) iets doen , of moet ik kanalen uitschkelen op m'n geluidskaart, of in cubase?

Dus ik wil dat cubase de vst's uitzend (audio), en de hele eindmix (incl. de vst's en de (hard) synths.) opneemt op de audio sporen, zonder dat er een lus ofzo ontstaat in de opname.

Volgens mij heb je 3 opties:

1 - Trek de pluggen vanuit je computer naar de Behringer uit de mixer wanneer je alles wilt opnemen.

2 - neem alle externe/hard synths op aparte sporen op. En laat alles intern naar 2 sporen mixen.

3 - Je kan in je audio instellingen ook aangeven dat je inkomend geluid niet wordt weergegeven als je opneem. ik geloof dat het "tape mode"is, maar mijn Cubase PC ligt uit elkaar dus ik kan het niet even helemaal uittekenen.

Succes,

Marco

als ik een losse track wil opnemen mute ik altijd alle overige dingen, dan weet je zeker dat ie alleen opneemt wat je wilt opnemen :okdan:

lijkt me niet zo moeilijk: alleen afspelen wat je wilt opnemen, de rest muten.

hmmm.....beetje dubbelpost :o:

Heb je aux sends op je mixer?
Misschien kan je de aux sends terug sturen naar je computer voor opnemen. Dan kan je van alle kanalen die je op wil nemen de audio apart door de aux doorsturen.
De kanalen op je mixer waarvan de de aux niet openzet, hoor je dan wel over de boxen (de main out van je mixer moet dus niet meer naar je computer maar direkt naar je versterker/speakers) maar niet in je opname.
Bij mij werkt dat prima.

Het kanaal waarmee je OPneemt de OUTput op 0 zetten. (oneindig dB)

Back