CS6X synth. leuk,maar acheraf...

justin

Shauna
Heb eigelijk al een tijd een cs6x,hij ziet er geweldig uit en speelt ontzettend lekker! Maar daarnaast kan hij me qua klank nog steeds niet echt boeien. Je kunt er best lekkere fxjes uithalen en pads,maar toch heb ik een beetje een dubbel gevoel over deze synth. Verkopen vind ik eigelijk ook best wel zonde.

Op het forum zijn veel mensen te spreken over deze synth,maar kan er nog steeds geen lekker gevoel bij krijgen. En erop editten en sounds maken vind ik al hellemaal een ramp. tja...

Iemand advies of iets.

Hoi Justin,

Bij het editten gebruik je dan ook wel eens de PC editor? Dat maakt het leven namelijk een stuk aangenamer. Ik maak eigenlijk nooit nieuwe patches via de knoppen op de Synth. Tja een beetje tweaken, maar echt de sounds maak ik dan via de computer. Je kunt dan gewoon veel makkelijker met de filters etc. werken en dan krijg je toch wel erg lekkere geluiden uit het beestje.

VasC

Laatst gewijzigd:
Mocht je de editor van Yamaha niet prettig vinden, dan is er ook nog de speciale CS6x versie van sounddiver.
Mocht je hierin interesse hebben dan pb je me maar.

groet

Tom

Een PlugIn Board misschien? De vetste (vind ik) is de PLG-150AN. En das dezelfde technologie als wat in de AN1x is toegepast, maar dat was denk ik voor de meesten al duidelijk...

Een demo'tje van de PLG-150AN:

http://www.soundwizard.de/Sounds/ww...%20Soundset.mp3

Ik ben zelf wel tevreden met de CS6x, weg gaat ' ie nooit! Maar helaas haal je er niet echt vette lead sounds uit, het ligt er ook maar net aan waarvoor je 'm gebruikt. Ik zit altijd een beetje met de filters te rotzooien effectje hier en daar: voila! Weer iets gecreerd waarvan je denkt: dat haal je alleen uit een Yamaha! :)
Maar, laat ik er wel bij zeggen, qua editten mag het met de CS6x af en toe behoorlijk omslachtig zijn. Desondanks haal je er echt wel goeie geluiden uit.

Wat ik een keer gedaan heb, is 'm gecombineerd met me Roland JP-8080. Ik heb de geluiden van m'n CS6x door de Input van me JP-8080 gejaagd, en flink wat effecten overheen laten lopen, krijg je echt iets masterlijks!
Met de pc lopen editten heb ik zelf nog nie gedaan...dat ga ik ook eens ff uitproberen...

Ik heb vorig jaar een nummertje gemaakt, Disorder, en die is na een muziekwedstrijd (InHolland Popprijs) van de Hogeschool InHolland op een promotie cd gezet: InHolland Pop 2003. Dit nummer is alleen met de CS6x gemaakt (en dat hoor je ook wel). Maar dat zegt toch weer iets over het apparaat: het heeft een veelzijdige klank, je kunt er makkelijk volledige nummers meemaken. Als je het nummer wilt horen, moet je me maar een berichie sturen. Of je klikt op de onderstaande link, dan kun je een demo'tje horen. (track 6)

http://www.arisingartist.nl/2003/pop_tracks.php?albumID=52

Succes!

precies hetzelfde als de S30 - Rotte gebruikersinterface :r verknalt de rest van het apparaat. Zelfs de standaard patches zijn boring!! :gaap: - Het schijnt dat de S30 dezelfde 'engine' heeft als de CS6x. Opzich ben ik zéér tevreden over mijn S30's geluiden en toetsen, maar voor de rest is ie gewoon bagger en had ik liever een motif-toetsending als masterkeyboard :kroon:

Klopt wel, alleen de S80 en S30 zijn meer gericht op de all round muzikant (om het zo maar even te noemen) De CS6x is meer dance-achtig. Yamaha omschreef de CS6x als een technobeest, maar dat vind ik wel wat overdreven...

Verder zijn deze drie synths volgens mij zo'n beetje t zelfde....

Ik heb laatst nog een een recensie geschreven over de CS6x, moet 'm alleen nog ff plaatsen... :)

Hej,
Nu ik er zo eens aan denk... is er geen handige patcheditor voor de S30, en dan dus niet zo'n gare shareware-sounddiver versie (want die heb ik al één voor m'n virus, en dan nog één voor de s30 maar samen in één dat kan dan weer niet) poehey.. gewoon één of ander freeware patch-edit proggie!?!?
Iemand?

Wil iemand wat voor me doen,die in het bezit zijn van een CS6X + PLG150an? Ik plaats hier wat an1x banken en zou iemand deze in mp3 kunnen opnemen en hier willen plaatsen? Gewoon wat akkoordjes spelen. Ik zal eens een aantal vette patches proberen te plaatsen,als iemand ze dan ook daadwerkelijk wil omzetten in mp3.

HEYY thanks voor die link! Dat ga ik straks thuis eens nader bezien!!!
ohw enneh, waarom maak je die mp3's zelf niet? Of wil je juist effe kijke of die An1x patches gaaf genoeg zijn om zelf een an-pluginboard te kopen?

Voor de CS6x/CS6r bezitters/liefhebbers hier ook de link naar de standalone editor.
KLIK

groet

Tom

Die editor die Tom bedoeld werkt echt super!

Wat je ook eens zou moeten proberen is een dikke lead sample onder een performance zetten, dat geeft echt een gaaf effect.

Het AN board raad ik alleen maar aan, voor leads is het een perfect ding. Ook via software editors te programmeren. De DX is ook een aanrader!

Mijn cs6x gaat toch weg voor een Triton studio, Korg is altijd meer mijn ding geweest en gezien de prijzen vandaag de dag heb ik toch de beslissing gemaakt ondanks de fun en controle mogelijkheden die de CS6x meebrengt.

Het allerleukste van de PLG kaartjes is, dat als je (zoals ik dat deed) je CS6x verkoopt, je het kaartje in een andere Yamaha kunt pleuren (hij zit nu op dit moment in m'n Motif, maar ik heb 'm ook in een MU100r gehad).

DX boardje heb ik niet (heb wel een FS1R, dus FM en DX7 compatibiliteit genoeg) ik ben wel de gelukkige eigenaar van een VL, VH en DR kaartje (naast de AN).
VH sucks een beetje (zat standaard in die MU100r), maar VL is prachtig, en het DR bordje (Real Drums) is ook machtig mooi als je eens genoeg van die TR-huppeldepup drums hebt.

TOM!! BEDANKT!!
:halleluja
dat programma opent een wereld voor mij! Eindelijk van die kleine kutmenuutjes af!! Wat een overzicht... Yoegheij, ik ben al een uurtje of twee aant testen en ga nog wel effe door! Ik krijg nu ook ineens van die ingevingen, van hey zit dat zo!?? Hee dat wist ik helemaal niet.. heeeft ie ook al zo'n effect??! hmmm Thaaanks voor de tip dude!!
:okdan:

Graag gedaan...en leuk dat je er iets aan hebt :)

groet

Tom

Origineel geplaatst door justin
Wil iemand wat voor me doen,die in het bezit zijn van een CS6X + PLG150an? Ik plaats hier wat an1x banken en zou iemand deze in mp3 kunnen opnemen en hier willen plaatsen? Gewoon wat akkoordjes spelen. Ik zal eens een aantal vette patches proberen te plaatsen,als iemand ze dan ook daadwerkelijk wil omzetten in mp3.

Hé Justin, dat is goed. Geef je ook ff aan welke effecten er over heen moeten uit de CS6x of moet dat gewoon even naar eigen inzicht?

Je mag ze natuurlijk ook via PB sturen

VasC :mega:

ik kan alleen maar zeggen dat ik t een fantastische synth vind..

wat al gezegd is, geluid wat alleen uit een yamaha kan komen. Ik vind de menu's ook vreselijk, maar bij mijn synth zat gewoon sounddiver en dat werkt perfect!

Trouwens, van binnen is ie vrijwel hetzelfde als een motif volgens mij (AWM2)

heb (nog) geen PLG's maar voorlopig mis ik die nog niet, kan er eigenlijk wel alles uithalen wat ik wil tot nu toe..

Back