Tracks op P2P, problemen mee?

Ik snap niet, dat als je niet wilt dat je track bij iedereen kan komen, je toch een link naar je track post op deze site.
Het is heel simpel, want je weet nooit wie je track download, of bij wie het werkelijk terecht komt.
Post je een track, dan neem je een (ongewild?) risico :).

Ik zet de dingen die ik hiet download gewoon in mijn SLSK folder. Met mijn eigen tracks heb ik daar helemaal geen problemen mee als anderen dat doen, en ik ga ervan uit dat men dat ook niet heeft als men hier zijn tracks post. Wil je niet dat je tracks opduiken in p2p netwerken, dan moet je ze niet posten.

Origineel geplaatst door matt second
Het is nu eenmaal zo dat op het moment dat je een mp3 online zet, dat het vrij downloadbaar is voor de hele wereld. Het synthforum is namelijk voor iedereen toegankelijk. Dus of de sharing op een P2P nu wel of niet toegestaan is, is eigenlijk een niet ter sprake doende zaak.

Ik ken de Nederlandse en Internationale regeling niet in detail, maar deze redenering klopt niet volledig. Wanneer je een track plaats op synthforum, is je nummer toegankelijk voor de hele wereld, maar dat betekent nog niet dat de hele wereld gelijk wat met je nummer mag gaan doen.

Als "de auteur" verkiest om zijn "werk" hier op synthforum te plaatsen, dan kiest hij er niet voor om zijn nummer op een P2P netwerk te zien verschijnen.

Bij mijn weten is hier nog niet zoveel rechtspraak over te vinden en zeker niet internationaal, maar zo bepaalt de Belgische auteurswet toch. Als je legaal wil blijven, mag je gerust naar nummers luisteren die hier ter beschikking gesteld worden, maar dat is dan ook het enige.

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik ken de Nederlandse en Internationale regeling niet in detail, maar deze redenering klopt niet volledig. Wanneer je een track plaats op synthforum, is je nummer toegankelijk voor de hele wereld, maar dat betekent nog niet dat de hele wereld gelijk wat met je nummer mag gaan doen.

Als "de auteur" verkiest om zijn "werk" hier op synthforum te plaatsen, dan kiest hij er niet voor om zijn nummer op een P2P netwerk te zien verschijnen.

Bij mijn weten is hier nog niet zoveel rechtspraak over te vinden en zeker niet internationaal, maar zo bepaalt de Belgische auteurswet toch. Als je legaal wil blijven, mag je gerust naar nummers luisteren die hier ter beschikking gesteld worden, maar dat is dan ook het enige.

Wat jij zegt klopt ook wel, maar helaas is niet iedereen even eerlijk als jij en ik :)... Wat ik dus wil zeggen: post je een track, dan neem je risico... Of je die nu wilt nemen, of niet.
En of het nou mag of niet, dat maakt velen ook niet uit.

Origineel geplaatst door Bubbles
En of het nou mag of niet, dat maakt velen ook niet uit.

Dat is inderdaad de enige spijtige conclusie die getrokken kan worden.

:D

okee
,maar een link naar de te downloaden mp3 delen mag wel (recente uitspraak NL)
dus als iemand graag de mp3 met een ander wil delen mag deze volgens jouw redenering niet de mp3 zelf overzenden, maar wel de link naar de mp3 geven, wat resulteert in dat alsnog beide partijen de mp3 heeft.

Het is onvermijdelijk denk ik, als je je mp3tje van je eigen track blootsteld aan het net, waar dan ook, dat dat op de een of andere manier "vrijgegeven is" in principe. ook al bedoel je het niet zo, en verwacht je een basisrespect van bvb mede-forum genoten. Het is natuurlijk de aard van het internet en het bloot stellen van je muziek.

@matt second: dat lijkt me logisch. het is dan nog aan die andere om effectief van de link gebruik te maken of niet? toch?
:confused:

Wat mijzelf betreft: ik deel geen tracks van anderen, hoewel vrienden bij me thuis er wel eens naar luisteren op m'n pc of zo. Mijn eigen tracks zijn op dit moment nog niet zo super :D dus heb ik er niet zo veel problemen mee dat ze wijder beluisterd worden. zolang er maar mijn naam onderstaat, zelfs al zijn ze slecht of zow :D

Back