Waar haal je het geld vandaan??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Roy G

Nieuwkomer
Ik zou graag een studio willen hebben, maar ik heb niet het geld ervoor. Dus mijn vraag aan jullie is:

Waar halen jullie het geld vandaan?????

De onderwereld natuurlijk! CRIME PAYS!

Maar nu even serieus....wat dacht je van werken? Lukt mij tot nu toe aardig....maar ja, je kunt niet meteen alles wat je wilt kopen he. Op je moet een rijke pappa hebben!

simpel:

je zoekt een baan, gaat vervolgens heel de dag in de baas z'n tijd SF-en, zodat je je info-luscht 's avonds in je eigen tijd niet meer hoeft te bevredigen (tijd is immers geld !) en aan het eind van de maand koop je een nieuw synthje (ofzo).

:biertje:

Sparen, jezelf dingen ontzeggen.
Ik ga nooit naar de bioscoop, zelden uit eten, ben geen lid van sportverenigingen, ga niet op vakantie etc.
Een hoop dingen 2ehands kopen in plaats van nieuw wil de kosten ook flink drukken.

-C-

Ik haal het altijd uit de pin-automaat................:D :D :D :D :D

Meestal uit mijn rechterkontzak..:engel:

Niemand koopt in 1 keer 'zomaar' een studio. Je kunt tegenwoordig al een hele hoop met je computer alleen (Reason, Fruityloops). Koop eerst een leuke geluidskaart, aan latency heeft niemand behoefte, en vaak zit er dan al een midi-interface in.

Koop daarna een lekker controllertje (even sparen voor een Fatar met 61 toetsen, da's beter dan een plastic ramding van de rest, en je hebt er dan zonder computer ook nog wat aan), zodat je je noten niet meer hoeft in te klikken.

Haal er dan iets bij waar je zelf van denkt dat het beter dingen kan doen dan wat je computer nu doet. Een 2ehands JV-module kost bijna niks meer en komt met een dikke grote bak geluiden, of anders een Novation KS-rack, daar kun je ook mee vooruit. Als je gelijk de diepe duik wil nemen, een sampler - je hebt er wel outboard gear bij nodig (SCSI HD/CD) en een verdomd goed besef van wat je wil gaan doen (je kunt het in feite beschouwen als een synth, gebruik gewoon enkele waveforms), en de oplossingen in de softwarehoek liegen er niet om, maar okee. Een Nord Micromodular, kost ook geen zak meer en leert je een hele hoop over synthese (niet in de laatste plaats door de handleiding en de tienduizenden voorbeelden). Alles wat ik nu noem kun je onder de 400 euro hebben; vind je dat te prijzig, misschien moet je dan iets anders zoeken.

Als je achter je computer zit, zorg er dan eerst voor dat je die ervaring zo plezierig mogelijk maakt. Slanke TFT-monitor (rustiger voor de ogen), doodstil systeem (ruis kan frustrerend werken), een schone installatie van je Windows (geen troep die er door komt), genoeg intern geheugen en harde schijf (zodat je niks kwijt raakt en je softsynths beter draaien). Ben je Reason eenmaal 'ontgroeid', dan kun je over op een zwaardere sequencer, of je kunt, als je ook andere VST's wil gebruiken dan het ingebouwde spul, ReWire toepassen zodat je Reason niet helemaal kwijt bent.

En nou ja, sparen. Dingen opofferen. Ga na hoeveel uitgaan kost, en wat je 'mist' als je het een paar keer overslaat. Maak een extra bankrekening aan en zet er een automatische overschrijving op, als je je "spaarvarken" dan na een jaar openslaat kun je best wel verrast opkijken.

Kijk, je kunt 't gerust allemaal illegaal proberen, maar dan kloot je ook de fabrikanten die het je mogelijk maken dat je voor zo weinig geld zoveel kan doen. En natuurlijk niet hier gaan zeuren dat Cubase om iets vraagt wat jij niet hebt.

maar ff serieus,

ben net bezig met een overstap van soft naar hard...sparen,sparen en nog eens...
het betekend wel dat ik al weken de kroeg niet meer van binnen heb gezien.

maar als ik dan een mooi apparaat voor mn neus heb staan is het me dat echt wel waard

8)

Het is gewoon een kwestie van langzaam opbouwen. Het is nu net iets meer dan 10 jaar geleden dat ik mijn eerste sampler kocht. En in die tussentijd is er hier en daar wat bijgekomen, en ook wat weggegaan.
Nog een jaartje ofzo en dan zal ik mijn setup wel compleet hebben.

Werke, sparen en geen geld uitgeven aan bioscoop, geen dure uitstapjes, goedkoop uitgaan, niet al te veek vinyl kopen, enkel CD's in de afbieding kopen, geen vakantie in Holululu, geen alcohol en geen wiet. Geen croissants op zondag en alle dagen eten en drinken van den Aldi! :D

Origineel geplaatst door ikke
geen alcohol en geen wiet.

Jij bent gek. :frons:

smiley_bartender.gif
:biertje: :peukie: :dubbel: :mega: :biertje:
stoned.gif
:peukie: :peukie: :dj: :biertje:
party.gif
:peukie: :dubbel: :mega:
joint.gif
:biertje:

Als je op het synthforum kijkt met al die mooie setups dan vraag je , waar komt al dat geld vandaan...:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back