Nord Lead? (gebruikerservaringen)

hihi.. het was een grapje :)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Zelfs zo beperkt, dat ik die sequencer nog nooit gevonden heb. Waarschijnlijk bedoel je de arpeggiator?

Wout

Origineel geplaatst door demian
hihi.. het was een grapje :)

Ehh...
Nu is het al een heel erg oude thread, dus er zal waarschijnlijk geen schade bij de oorspronkelijke vraagsteller zijn opgetreden, maar als iemand vraagt om informatie om zich een beeld te kunnen vormen van de mogelijkheden van een bepaalde synthesizer en je geeft verkeerde informatie als grapje, dan is dat eigenlijk niet zo erg netjes, toch? Nu heeft die kerel z'n NordLead3 al lang gekocht of niet en als'tie er nu nog niet uiit is, tja... dan heeft'ie echt problemen. Maar iemand die deze thread gaat lezen omdat'ie de zoekmachine wel goed gebruikt... die wordt op een verkeerd been gezet.

Maar even goeie vrienden, hoor :)

Wout

Ik kan een nord rack 2 kopen voor 400 euro. Dit zou mijn eerste hardware synth worden.

Eerst dacht ik dat dit een zeer goede synth voor me was, een echt werkpaardje(voices/multitimbraal). En ook heel straightforward qua programmeren. Maar na veel threads te lezen en zo krijg ik alleen meer twijfels :confused:

I wil die hedendaagse hiphop sounds zoals outkast, jaydee, hi-tek, dizzee rascal, beans ...
alsook funky, jazzy sounds zoals herbie hancock, stevie wonder, chick corea,...

Deze synth wordt een aanvulling bij mijn gesamplede beats en ik zou volledig vanaf 0 eigen patches programmeren.

goeie keuze?

Prijs is redelijk.
Of het wat is kan alleen door jezelf worden beoordeeld.
En de prijs is zodanig dat je zonder veel of misschien niets te verliezen weer kunt doorverkopen.

De NordLead1 en NordLead2 zijn gebaseerd op de Prophet V. Ze worden, ondanks dat het ontwerp meer dan 10 jaar oud is, nog steeds veelvuldig door muzikanten wereldwijd gebruikt. (Ook door de grote jongens) Zij, die zeggen dat ze er geen pads mee kunnen maken, die kunnen best wat lessen krijgen :)

Of je al die geluiden er uit kan krijgen die op je verlanglijstje staan, dat is vrij moeilijk te beoordelen. Hoe goed kan je programmeren? Hoe ver durf je te gaan? Kan je een supersnelle LFO op je CutOff gebruiken?

Ik heb die Leads nu al meer dan 10 jaar en vaak zit ik gewoon heerlijk vol de lol te patchen, en wat mooi is bewaar ik...

Wout

Origineel geplaatst door m-prez
Ik kan een nord rack 2 kopen voor 400 euro. Dit zou mijn eerste hardware synth worden.

Eerst dacht ik dat dit een zeer goede synth voor me was, een echt werkpaardje(voices/multitimbraal). En ook heel straightforward qua programmeren. Maar na veel threads te lezen en zo krijg ik alleen meer twijfels :confused:

I wil die hedendaagse hiphop sounds zoals outkast, jaydee, hi-tek, dizzee rascal, beans ...
alsook funky, jazzy sounds zoals herbie hancock, stevie wonder, chick corea,...

Deze synth wordt een aanvulling bij mijn gesamplede beats en ik zou volledig vanaf 0 eigen patches programmeren.

goeie keuze?
dat is een heel goede keuze, de Nordlead1 zou ook een goede keuze zijn trouwens voor deze (als het de de Expanded is tenminste 12 stemmig dan)
Aangezien Funky en groovy shit, al die plucky dingen en ook rhodes en orgelachtigen het beste tot zijn recht komen uit zo'n Nordlead, kan je niet fout gaan.

Je kan daarna nog een Virus B erbij nemen of een JP8080...en "je bent gesteld als een hond met vlooien" zeggen ze bij ons in belgië ;)

Nord lead2 en dat voor 400??? goede prijs als hij niet verhakkeld uit ziet tenminste
Doen!!:okdan:

Sorry als ik iemand op het verkeerde been zette, ik ging er van uit dat het vanzelf duidelijk zou worden dat het een grapje was.. arrogant van mij om zo te denken.

Hoe dan ook, ik heb 2 nordleads gehad, een 1 en een 2, en ze zijn qua sound prima in te zetten als drum-synthesizer, maar om als drumcomputer omschreven te kunnen worden schiet de nord lead een sequencer te kort.

Excuses voor het ongemak.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ehh...
Nu is het al een heel erg oude thread, dus er zal waarschijnlijk geen schade bij de oorspronkelijke vraagsteller zijn opgetreden, maar als iemand vraagt om informatie om zich een beeld te kunnen vormen van de mogelijkheden van een bepaalde synthesizer en je geeft verkeerde informatie als grapje, dan is dat eigenlijk niet zo erg netjes, toch? Nu heeft die kerel z'n NordLead3 al lang gekocht of niet en als'tie er nu nog niet uiit is, tja... dan heeft'ie echt problemen. Maar iemand die deze thread gaat lezen omdat'ie de zoekmachine wel goed gebruikt... die wordt op een verkeerd been gezet.

Maar even goeie vrienden, hoor :)

Wout

ja als er ooit een deftige stepsequencer in de Nord had gezeten, dan hadden de makers van de MACHINEdrum misschien nooit zulk een groot gat in de markt gehad...*D

Origineel geplaatst door demian
Hoe dan ook, ik heb 2 nordleads gehad, een 1 en een 2, en ze zijn qua sound prima in te zetten als drum-synthesizer, maar om als drumcomputer omschreven te kunnen worden schiet de nord lead een sequencer te kort.

Zondermeer waar. Ik gebruik de NordLead1 hoofdzakelijk voor de drums en speciale effecten, wat de synth geweldig aan kan. Maar dan gebruik ik wel de MPC 2000 als sturing :)

Wout

Back