Wat mis jij nou op een feest? (was: perfectionisme)

Sevencool

Nieuwkomer
Wat mis jij nou op een feest? Of ben je altijd 200% tevreden over de feesten waar je bent geweest of bent geboekt? Wat zou de dans scene nou moeten doen volgens jou om te vernieuwen of wat zou een feest moeten doen om zich positief te onderscheiden van de rest? Of gaat het jou puur en enkel om de line-up van de feesten waar je heen gaat? (als je er niet geboekt bent)

Tegenwoordig draait het (mijn inziens) te veel om de lineup. Dit is vooral terug te zien bij de ietwat grotere feesten.

Ik heb het idee dat de partyscene in Nederland momenteel te verwend is; gevolg is dat men gauw klaagt.

Heb de afgelopen 4 a 5 jaar de meeste grote evenementen/feesten bezocht. Mij vrijwel overal vermaakt. Toch heb ik het bij middelgrote feesten als Awakenings het meest naar mijn zin. Heeft denk ik te maken met de goede sfeer en de erg fijne lokatie.

Ik organiseer zelf ook (progressive/techno) feesten in het oosten des lands (www.clubeight.nl). Ons concept is (regioneel gezien) nieuw en verfrissend. Inhoudelijk perfect (visuals, liveacts, percussie, nieuw PA, nieuw licht,etc), alleen de lokatie zou beter kunnen. Voor sommige mensen toch reden om te klagen (of om niet te komen).

Re: Perfectionisme

Re: Perfectionisme

Origineel geplaatst door Sevencool
Wat mis jij nou op een feest? Of ben je altijd 200% tevreden over de feesten waar je bent geweest of bent geboekt? Wat zou de dans scene nou moeten doen volgens jou om te vernieuwen of wat zou een feest moeten doen om zich positief te onderscheiden van de rest? Of gaat het jou puur en enkel om de line-up van de feesten waar je heen gaat? (als je er niet geboekt bent)

:confused:
offtopic :
Wat heeft dit nou met een SYNTH-forum te maken ???

In principe vrij weinig. Feit is wel dat er hier veel mensen zijn met ervaring en ik denk dat dit best een leuke discussie kan opleveren. :) Plus, ik heb 'm in het algemene deel neergezet. Er staat achter algemene discussie: SYnths, muziek, etc. Ik vind wel dat dit met muziek etc. te maken heeft. :)

wat ik belangrijk vindt:

-PA...dus hoge kwaliteit van geluid..niet snoeihard, maar wel heel gebalanceerd en strak geluid

-DJ's en/of live performance: ik wil niet 100 DJ's die elk 1 uurtje draaien, maar 1 of max 2 DJ's die elk een hele complete set draaien, met een opbouw, een echte "journey" zeg maar....en ik wil kwaliteits DJ's, niet omdat ze toevallig goed kunnen produceren maar eigenlijk wack draaien, maar top DJ's...en big names hoef ik niet perse, als het goed is hoor ik dat vanzelf wel.....snap wel dat je publiek trekt met namen, boek dan een bekende maar goede DJ en zet daarvoor of daarna een onbekende maar nog veel betere DJ...competitie! ;)

- verlichting en sfeer: niet te druk en groot...400 a 500 mensen max....liever incrowd dan mensen die op de dansvloer staan te lullen ipv te dansen....niet te licht, mag eerder donker zijn dan licht..ik kom niet om te kijken of bekeken te worden maar om te dansen...en dat doe ik liever in een iets donkere tent...

- service van personeel: ik eis kwaliteit, aardige en professionele mensen, zowel bij de deur als achter de bar etc....

- normale toegangs en drankprijzen......

Olaf

...en geen halvegare MC die door de muziek lult !!! :duivels:
heb ik eens gehad bij een Drum N Bass feest, wat irritant!

Bericht door een moderator:
titel aangepast

De dance-scene is de meest uitgemolken scene die ik ken. En iedereen blijft er in trappen!

De dance-scene moet een harde klap voor z'n harses krijgen. Ik dacht dat dat gebeurd was, toen dancevalley
zijn 90.000 bezoekers niet kwijt kon (wat was dat een k** feest), maar nee hoor! Het jaar erop was het gewoon weer uitverkocht.
De dance-scene moet iedereen naar huis sturen die op een feest komt om: Te playstationen
Aan de bar te hangen
Een zonnebril te kopen
Tarotkaarten te laten leggen

Als ze beginnen om al die ongein weg te laten, zijn we al een heel eind!

:biertje:

Groetjes:doei:

Ik mis goede dj's op de meeste feestjes. (of ik hoor te veel van hun gepruts dat een ander niet zou horen) Ik hoor elke fout die de dj doet. Bij elke beat die er een paar milliseconden naast zit, gaat mijn vinger in de lucht. Best wel ambetant..

Origineel geplaatst door enlil
De dance-scene is de meest uitgemolken scene die ik ken. En iedereen blijft er in trappen!

De dance-scene moet een harde klap voor z'n harses krijgen. Ik dacht dat dat gebeurd was, toen dancevalley
zijn 90.000 bezoekers niet kwijt kon (wat was dat een k** feest), maar nee hoor! Het jaar erop was het gewoon weer uitverkocht.
De dance-scene moet iedereen naar huis sturen die op een feest komt om: Te playstationen
Aan de bar te hangen
Een zonnebril te kopen
Tarotkaarten te laten leggen

Als ze beginnen om al die ongein weg te laten, zijn we al een heel eind!

:biertje:

Groetjes:doei:

Ga dan niet naar zo'n commerciel festijn! :D Der zijn andere feestjes genoeg.

Origineel geplaatst door ikke
Ik mis goede dj's op de meeste feestjes. (of ik hoor te veel van hun gepruts dat een ander niet zou horen) Ik hoor elke fout die de dj doet. Bij elke beat die er een paar milliseconden naast zit, gaat mijn vinger in de lucht. Best wel ambetant..

ik heb 1000 keer liever een DJ met slechte tecniek maar perfecte platenkeuze dan andersom....maar jij en ik willen natuurlijk allebei! ;)

Meestal ronduit kut is het geluid.

Ik was laatst op Speakerplay in de HMH, gewoon omdat de Speakerplay feestjes altijd wel tof zijn. Het geluid was echter zo ongelooflijk triest, zowel in de grote zaal als in de kleine bovenzaal, dat ik 'm vrij snel weer gepeerd ben. Alleen maar heeeeeel veeeeel bass en wat snerpend hoog. Niet om aan te horen. Ook grote namen als Dave Clark en Miss Kittin draaiden alsof ze het voor het eerst deden.

Daarnaast lijkt het alsof het gros van de DJ's niet te beseffen dat ze niet voor zichzelf maar voor de zaal draaien. Wat een ego gelul is het vaak. Als ik betaal voor een feestje eis ik gewoon dat een DJ zich te pletter werkt om het de zaal naar de zin te maken. Strak draaien, goede platen en geen getruck, gewoon grooven en knallen...

Miss Kittin.. Jeeezzzz.. Wat een gerommel doet die meid! Die bakt er nu werkelijk nix van!! Een echte prutstante! Haar muziek kan wel ns aanslaan maar die mixen slaan werkelijk nergens op...:frons: Mixen, welke mixen? :frons:

Origineel geplaatst door olafmol
ik heb 1000 keer liever een DJ met slechte tecniek maar perfecte platenkeuze dan andersom....maar jij en ik willen natuurlijk allebei! ;)

Dat weet ik nog zo niet.. Als ik dance muziek draai probeer ik zoveel mogelijk door mekander te mixen (bij voorkeur 3 platen tegelijk) en zo kan je van 2 kutplaten toch iets volledig anders maken. Een dj die enkel goede platen en hits speelt moet maar bij de radio gaan werken! :D

Gewoon lekker klein feestje van 300 man ofzoiets,een goede onbekende dj die vanalles draait.
Van hiphop tot houseachtigen,een dj die de mensen laat horen wat er nog meer betsaat dan alle hokjes.
Opvoeding,de mensch die nu naar "house" lusitert,wordt gewoon dom gehouden.

Ik vind van die verjaardagsfeesten waar je met z'n alle in een kring zit en dan taart eet en cola drinkt altijd erg cool!
En meestal is er dan ook geen DJ maar wordt de nieuwe Celine Dion of Norah Jones in de CDspeler gedaan. Er vallen wel vaak ongemakkelijke stiltes en je moet je altijd aan opa's en oma's voorstellen enzo....Dat mis ik wel vaak!

Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind van die verjaardagsfeesten waar je met z'n alle in een kring zit en dan taart eet en cola drinkt altijd erg cool!
Dat mis ik wel vaak!
En de stoelen dans,en koekhappen

Origineel geplaatst door Nolet
HOU OP!!! MAAK ME GEK!!!!

En natuurlijk een potje onvervalst:
twister.jpg

Back