Alex Omega
a.k.a Brainthief
iemand nog een voor stel voor een dikke mooie reverb om mijn trancedekentje nog warmer te krijgen?
lexicon mxp1?
lexicon mxp1?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Alex Omega
ook op pads en strings delay?
misschien is een mpx 110 leuker om te proberen...
het probleem is het moet warmer en voller klinken, spacey zeg maar lekker wollig...dat krijg je toch alleen met reverb?
Origineel geplaatst door Beepr
Liever een delay met daarachter een chorus, Reverb smeert alles echt dicht.
Geloof me, been there, done that...![]()

Origineel geplaatst door Beepr
Yup, ook op pads kan je met delay een eind komen.
Maar uit een Virus of een Waldorf Q moet je toch wel errug fraaie pads kunnen halen,
die met de ingebouwde FX al aardig klinken toch?
Dat wollige bereik je trouwens ook door een "doffe" string alleen de grondnoot van de accoorden te laten spelen.
De warme bedjes uit "such is life" bijvoorbeeld bestaan uit 3 lagen, een warme dofklinkende pad in het laag, en een
soort vocal pad/koorachtig geluid samen met een heldere stringsound in de hogere regionen.
Experimenteer daar maar eens mee, op een gegeven moment wordt het zo vol dat je fx eraf gaat halen.
Als je strings te dun klinken is dat bijna altijd te wijten aan het ontbreken van lage noten in je partij.
Succes!
Origineel geplaatst door shortwave
Helemaal mee eens, die fout maakte ik vroeger ook. Alle tracks werden boterhammen met veels te veel pindakaas.
Wat trouwens een erg lekker effect is voor tech trance is het volgende: neem een percussie geluidje (en dus niet de hihats of andere geluiden die 16de noten spelen) en zet daar een leuk delay-tje op. Haal dan vervolgens alleen het geluid van de delay door een chorus-effect (bijv. phaser of pitch-shifter) Leuk trucje![]()
Origineel geplaatst door shortwave
Helemaal mee eens, die fout maakte ik vroeger ook. Alle tracks werden boterhammen met veels te veel pindakaas.