Compressor "contest"

Croaton

Infected with the virus!!
ik zie steeds vaker threads voorbij komen over compressors. vaak voor over een hele mix te gooien, dan wel voor het laten pompen van een kick. ik ben volgens mij ook al de tel kwijt van het aantal merken en typen. dus hier mijn idee.

1. plaats hier een kick-loop van 1 tel zonder compressie
2. plaats hier dezelfde kick-loop met compressie

vertel hier natuurlijk wel bij welke compressor (merk, type) je hebt gebruikt en (enkele van) de instellingen. dus welke ratio, threshold, etc...

ik zal van het weekend eens wat spelen met de creamware compressor

succes
:biertje:

Wat een geweldig idee!! :eureka:
Onlangs waagde ik het om (blijkbaar 'nog maar eens') wat uitleg over die compressors te vragen, maar eigenlijk had ik ineens dit voorstel moeten lanceren. Betere uitleg zal je niet kunnen krijgen. Nu maar hopen dat er deelnemers zijn.

Heerlijk! Doen...

Ik zou zeggen, stukje drums / stukje zang / stukje baslijn?

(Hanz heeft een kl0te compressor, maar wil ook wel eens zien wat 'n echte zou toevoegen).

Origineel geplaatst door Vizion
Misschien handig om door iedereen dezelfde loop te laten gebruiken?
Zo krijg je een aardig beeld van wat je allemaal met diezelfde loop kunt doen..:)

kan ook. maar de deelnemers kunnen natuurlijk een eigen loop hanteren, maar als iemand een loop heeft geplaatst kan de rest deze vervolgens mis... euh gebruiken

Het is idd zinloos iedereen zelf wat te laten verzinnen. De geluidskeuze is 10 x belangrijker dan de compressie als je iets "VET" en "POMPEND" wil laten klinken. De reden dat ik niet meer reageer op compressie-threads is het feit dat nog zoveel mensen denken dat een compressor een soort wondermiddel is....

Don't believe the hype! Geluidskeuze is 1, daarna balans en levels en daarna misschien compressie....

Maarrrrrr....om niet teveel roet in het eten te gooien. Zet 1 standaard loop neer (van iets meer dan 1 tel denk ik zo) en laat mensen daar dan los op gaan.

als je het nou goed wil doen
1loop van te te compressen file
een van de omgeving
b.v. de bd en de music it belongs too
wat denk je
ja jij ja:r

hier een simpele beat uit m'n RM1x eerst 4maten droog en dan door de compressor:

Dit fragment is gemaakt met een mindprint t-comp met extreme instellingen, lage threshold, hoge comp rate, snelle attack en korte release:

http://www.vanroonenzoon.nl/prive/t-comp.mp3

Dit stukje is met een focusrite compounder, threshold -12, rate op 6, snelle attack en korte release en een beetje bass expand.

http://www.vanroonenzoon.nl/prive/compounder.mp3

De compressors staan vrij extreem ingesteld om het effect goed te kunnen horen. En ik ben het met een eerdere post eens dat compressors geen wondermiddel zijn, maar je kunt er leuke effecten mee bereiken.

tot nu toe vind ik de ongecompressde versies nog steeds mooier....:)

ik compress bijna nooit.

mocht een label toch geinteresseerd zijn (ooit :D) dan kun je het naar mijn weten het beste over laten aan een mastering-studio.

leuk dit....nu gaat iedereen extreme instellingen met de compressors doen,terwijl als je compressie goed wilt doen,je het juist subtiel moet toepassen...;)....alhoewel extreme instellingen je een extra tweek-mogelijkheid geven natuurlijk...

3 vragen:

Met welk geluid wat iemand hier neer gaat zetten voor iedereen om te gebruiken, kan je het beste het karakter van een compressor horen/meten ??

Als bovenstaande het doel is, zou het dan niet fijn zijn als iedereen dezelfde settings instelt op zijn compressor om zo echt de verschillen te horen?

Of is het doel van deze thread om dmv meten=weten erachter te komen wat het effect is van een bepaalde instelling op een bepaalde compressor op een bepaald geluid <- hier schiet je denk ik weinig mee op :confused: want de perfecte instelling van een compressor is afhankelijk van de song, de rest van de geluiden er omheen enz. enz. dus die bestaat eigenlijk niet echt. (gevoelskwestie & smaak e.d.)

aaah ik doe mee :)

origineel

Attachments

• origional.mp3
    147,5 KB · Bekeken: 117
ex 1

Attachments

• uad ex-1.mp3
    147,5 KB · Bekeken: 128
EX1 met eq

Attachments

• uad ex1 met eq.mp3