Irritante knop

ELectronic SKIL

Sound center
Wie weet wat je moet doen als erop mijn mc 909 een pad knop blijft hangen.
Ik heb eral tig keer in geblazen maar dat wil niet werken.

Heeft er hier ook iemand last van pads die irritant zijn.

De hold knop uitzetten?

:D hehehe, ja had gekunt van die [HOLD]-knop..

Lijkt me iets van 'vuil', ofzo. Iets wat ik meer bij oudere apparaten verwacht.. TENZIJ ie regelmatig 'live' gebruikt wordt in rokerige en 'vieze' omgevingen.

Als ik nooit 't Synth-forum had bezocht, zou ik zeggen: contact-spray!! Maar dat schijnt nogal slecht te zijn?

Maar wellicht zijn er slimmere mensen hier op 't forum...... :o:

Pads resetten en nog eens proberen?! Ik heb ditzelfde probleem eens met m'n mpc-4000 gehad, na veel frunikken heb ik 'em gewoon ge-reset! Was wel veel kwijt, maar heb sindsdien het probleem niet meer gehad?! :confused:

Heb gelezen dat dit een probleem is wat meer voorkomt bij de MC909.

De pads zijn niet goed geplaatst ten opzichte van de bovenplaats en blijven daarom soms steken.
Heb in forums meer van dit soort rariteiten gelezen en dat heeft me ook doen besluiten een RS7000 te kopen.

Anyways.....ik las dat mensen als oplossing de zijkanten van de pads even voorzichtig insmeerde met een doekje met siliconenspray.
Dan blijft de pad blijkbaar niet meer tegen de zijkant hangen.

Oh ja....en nee ik wil geen RS7000 vs. MC909 war unleashen. (Maar ik sta altijd open voor duscussie, hehe)

Openschroeven en schoonmaken. 87.5% van alle defecten zijn achterstallig
onderhoud.

ISPdeRuiter

De MC-909 is nog zo nieuw dat hij waarschijnlijk nog in de garantieperiode valt. Gewoon even naar je dealer brengen en laten repareren bij Roland.
Het wordt eerdaags toch mooi weer en zit je liever buiten dan binnen :mega:

P.s: blijf met je pootjes van de contactspray af. Als niets meer zou helpen, dan pas grijp je naar de contactspray.

Eh bedankt voor de reacties.

Ik denk ook nu dat je het zegt, dat het iets met die stugge pads te maken heeft die tegen de behuizing schuren.
In combinatie met vet en vuil of iets dergelijks.

Oja dat resetten mocht niet baten.

Back