Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Origineel geplaatst door ProtoHuman
owja, jij hebt 'mijn' (Sly Dogs) mc09 nu he?!? Hmm, ik vond juist de 303-emulatie wat matigjes. Rebirth klinkt wat dat betreft beter. Je kon er nog wel wat rauwe basslines uit halen enzo.

Qua tweeking is de 09 idd niet altijd even sterk maar als je eenmaal een goede sound hebt gebouwd, kan ie idd best cool klinken. Tis alleen niet echt een ambientbakkie.
Maar ikzelf vind van de DX-serie het principe FM-synthese wel heel interessant en als je hoort wat voor baslijnen je dr mee kan maken....knallen!

Re: Re: Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Re: Re: Re: Re: Yamaha DX200 vs. Roland MC09

Origineel geplaatst door Syntax Terror

Het is wel mogelijk om sample slot 1 te gebruiken als normale sample, die je met je keyboard kunt pitchen, je kunt dus 1 sample gebruiken zoals op een normale sampler

hoe stel je dit in ik kan t nie vinden

Phochos,

Ik weet dat het een oude thread is, maar als je nog interesse hebt in een MC-09 dan wil ik de mijn wel verkopen. Het is gerust een bruikbaar apparaat maar ik heb op het moment gewoon te veel staan dus ik kom er niet aan toe.

Over de MC zelf: in het algemeen vind ik het een wat zwak apparaat (ik ben maar even eerlijk) met 2 punten die ik wel sterk vind. Dit zijn de 303-emulatie (helemaal niet slecht maar er gaat natuurlijk niets boven een echte) en de slechte sample-kwaliteit. Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar wat de MC-09 met je samples doet is wel lekker vind ik. Heel erg lo-fi maar toch weer anders dan bijv. een S-950. Past volgens mij wel goed naast een DX-200 qua sound.

Groetjes,

Erwin

Back