Feedback oordoppen aanbieding

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik vraag me wel eens af of je bij het gebruik van oordoppen de prut in je oren niet steeds verder naar binnen duwt, zodat ze op een gegeven moment verstopt raken.

Is het uberhaubt verstandig om je oren af en toe uit te laten spuiten bij de huisarts? of doe je dat alleen als je bepaalde klachten hebt????

Nee, oorsmeer zit veel dieper dan je oordoppen reiken. Ok misschien als je last hebt van veel oorsmeer, dat er wat aan je dopjes komt, maar daar gaat het niet van verstoppen.

Je oren uitspuiten bij de dokter gebeurd alleen alks het echt nodig is. Dus als je merkt dat je oor constant dicht zit, dan kan dat door vuil komen. De huisarts ziet zo of het vuis is of niet. Als ze echt smerig zijn, mot je eerst een paar dagen met watjes azijn in je oo rond rlopen om alles los te weken en dan kan de arts de boel eruit spuiten. Ik heb wel eens gehoord dat het bij sommige huisarten best wel pijn kan doen.

Wattenstaafjes gebruik je niet om in je oor te gaan, maar alkleen het buitenste schoon te maken. Je steekt namelijk makkelijk ff te diep. En das niet fijn.

keb ook die alpine oordoppen en voornamelijk voor uitgaan ,optredens en oefensessies. je kunt praktisch alles nog goed door horen... alleen zachter. echt ideaal. alhoewel als het echt hard gaat ga ik wel ff verder op staan want 20 db min 110 db is nog steeds 90 db te hard.........

ff over je oren uitspuiten. als je vaak wattenstaafjes gebruik gaat je oor juist meer oorsmeer maken dus werkt het averechts. je oren uitspuiten lijkt mij alleen handig als je daad werkelijk klachten hebt maar ik weet het ook niet zeker. tis wel aan te raden om je oren eens in de zoveel tijd s te laten checken door een oorarts en een gehoor test te doen als je serieus met audio bezig ben.

thomas

tjeuz... dit is alweer zo'n thread waarin ik lees dat mensen een blijvende piep in hun oor hebben... is dat een muzikantenkwaaltje?:confused:

de reacties hierboven doen me terugdenken aan wat een timmerman weleens zei,
die zonder oorkleppen planken met de cirkelzaag stond te zagen
"WA?" "ach hard geluid, daar wen je vanzelf an"...

Origineel geplaatst door Jazper
Om de 2 jaar werden mijn oren gecontroleerd.. en vele.. vele party's tussendoor.. + lekker boomen in de car.. daarbij werkte ik nog eens in een fabriekshal waar ik vaak geen gehoorbescherming droeg.. alle diagrammen naast elkaar is de conclusie dat er niets maar dan ook niets veranderd is in mijn gehoor vermogen.. :W

Of je word niet dover dan je nu bent, kan ook toch?

Origineel geplaatst door Roel
tjeuz... dit is alweer zo'n thread waarin ik lees dat mensen een blijvende piep in hun oor hebben... is dat een muzikantenkwaaltje?:confused:

Helaas wel ja!!!. Dus als je het nog niet hebt, pas dan maar op.
Bij elke ooropticien kan je gewoon ff gratis een goede test doen, mocht je willen weten hoe
het met je gehoor staat.

Origineel geplaatst door sander
Helaas wel ja!!!. Dus als je het nog niet hebt, pas dan maar op.
Bij elke ooropticien kan je gewoon ff gratis een goede test doen, mocht je willen weten hoe
het met je gehoor staat.
trouwens sander, waarom ben je zo actief bezig om iedereen aan de oordoppen te krijgen enz? (no offence hoor). Zelf slechte ervaringen?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
trouwens sander, waarom ben je zo actief bezig om iedereen aan de oordoppen te krijgen enz? (no offence hoor). Zelf slechte ervaringen?

ja dat denk ik ook regelmatig.......zou 'ie aandelen hebben in oordoppen? ik wandel binnenkort toch ook ff binnen bij 'n oordoppenwinkel...en dan vraag ik: ".....hebben jullie die sander-doppen waarmee je vrouwen beter kunt verstaan?...."
ach ik zit maar te k#tten...oorbescherming is een goeie zaak.
;)

.... ik moest trouwens ff denken aan een of andere malloot die dacht dat je van die gele kneedbare doppen door moest slikken......:dubbel: :dubbel: :dubbel:

.... ik moest trouwens ff denken aan een of andere malloot die dacht dat je van die gele kneedbare doppen door moest slikken......

Sommige gasten slikken werkelijk alles... :D

Wees blij dat ik mensen erop wijs. Denk je dat het een pretje is om nooit meer stilte te kunnen ervaren.
Altijd een piep in m'n oren. Ook is het frequentiegebied van de menselijke stem bij mij licht beschadigd.
Op de grafiek zie je daar dus ineens een domper. Dus ik kijk nu wel uit.
Ook zijn mijn oren gevoeliger geworden. Sneller pijn in de oren, geluidsmoe (en ook bij het maken van muziek in de studio en dat staat geeneens zo hard). Niet goed tegen velle geluiden kunnen, bijv als je moeder op de pan slaat, etc.

En dat wil ik graag voorkomen voor anderen. En dat er dan steeds een aantal van die gasten blijven roepen dat ik uit m'n nek lul, kan ik niet echt hebben. Maar aan de andere kant lijkt het me erg leuk als die gene een flinke beschadiging oplopen of over 10 jaar de helft minder horen. Kijken of ze dan nog zo'n grote mond hebben.

Kan het alleen maar met Sander eens zijn, zelf heb ik al een lichte beschadiging opgelopen maar ik draag nog zeker bij lange ritten op de motor gehoorbescherming. Genoeg is genoeg.

Trouwens die Alpine bij feedback zijn dezelfde als die ik bij Motorport (MotoSafe) heb gekocht, alleen was het daar altijd al 19,95. Kan ze aanraden :)

Je kan niet genoeg mensen vertellen hoe erg je op je oren moet passen. Gelukkig heb ik een aantal van mijn vrienden ook al kunnen overtuigen van het nut van dopjes. Laatst liet ik een vriendin (die er eerst niet aan wilde) één kant heel even uitdoen. Ze wist niet hoe snel ze hem weer terug moest stoppen.

Helaas zullen sommige mensen zoals Jazper er zelf achter moeten komen hoe vervelend het is als je ineens permanent een pieptoon in je oren hebt en ineens gesprekken niet meer kan volgen als het rumoerig is...... Ikzelf draag ook sinds vijf jaar deze doppen tijdens het uitgaan en ze zijn echt prima. Je hoort de muziek, je verstaat mensen en je hoort nog normaal als je weer naar buiten loopt :) Ik heb ze ook nog nergens voor deze prijs gezien.

Waarom zou men zich in situaties begeven, die schadelijk zijn voor het
gehoor ?
Steekt men ook drukke verkeersaders over met de ogen gesloten ?
Of kleedt men zich dan in dikke lagen schokabsorberend materiaal ter voorkoming van
letselschade ?

Rijk-dom,
ISPdeRuiter

Inderdaad, wees dankbaar dat Sander jullie waarschuwt voor de gevaren in plaats van het af te doen als onzin. Massaal worden mensen opgezadeld met deze handicap (want dat is het uiteindelijk), terwijl ze zelf in onwetendheid verkeren.

Tot wanneer de organisatoren, DJ's, PA's, ... beseffen dat ze hun eigen gehoor en het gehoor van hun publiek levenslang beschadigen, zijn die oordoppen de beste manier om je te beschermen. Schandalig trouwens hoe die DJ's zelf met oordoppen staan te draaien, terwijl ze hun publiek aan 120db (of soms meer) blootstellen ...

Dus kopen die oordoppen!

idd! Goed spul, zeker voor ons, daar wij zo al veel thuis in de studio zonder doppen blootgesteld worden, ben je het beste af met dopjes als je naar èèn of andere megafuif gaat, zeker weten.

Origineel geplaatst door The Q

Trouwens die Alpine bij feedback zijn dezelfde als die ik bij Motorport (MotoSafe) heb gekocht, alleen was het daar altijd al 19,95. Kan ze aanraden :)

Nee filter is anders. Kijk maar naar de kleur.

Origineel geplaatst door sander
Nee filter is anders. Kijk maar naar de kleur.

Ik heb een geel en groen filter, die zitten ook in de muziekvariant volgens de site

Wel maf, zie nu dat de tabel (ff naar beneden scrollen) in de pagina zegt dat ze gelijk zijn en even verder op rept men over een paars filter... die heb ik dus niet.... Anyway wie hoort dan nu? :D

vragen, vragen...

vragen, vragen...

Het is toch van de gekke dat je met oordoppen in muziek moet luisteren.
maar waarom vinden mensen harde muziek dan beter dan zachte ?
Is het omdat je het dan het geluid kan voelen ?
Is er dan meer compressie ?
Verschuift het spectrum naar meer bas ?
Waarom zetten mensen de schuif steeds verder open ?

Zijn er geen psychoacoustische truukjes om dezelfde ervaring te geven ?
Heb je voor verschillende frequenties verschillende trilhaartjes zodat een overdosis bass niet hetzelfde resultaat geeft als een overdosis mid ?

Wie het weet mag het zeggen.

Back