Het beste is gewoon je gehoor niet blootstellen aan hard geluid. De dB in de disco's zijn de laatste jaren zo toegenomen, dat ik het geen meerwaarde meer vind er nog rond te hangen. Die gasten die zo hard draaien zijn gewoon superdom. Een geluidstechnicus of DJ die het geluid te hard zet, mankeert vaak ook wat aan zijn oren. Veelal wordt het geluid ook harder gezet naarmate de uren verstrijken. Dit heb je als bezoeker niet in de gaten. En je gehoor past zich aan aan het volume. Ze houden de levels gewoon niet in de gaten en daar walg ik van. Een disco waarbij je niet normaal kunt converseren, is voor mij een slechte disco. Ze verzieken gewoon de oren van de bezoekers. Het plezier wordt daardoor ontkracht. Geef mij maar goede oren i.p.v. een paar uurtjes plezier. Met je oren moet je nog je hele leven doen. En je kunt ze nog hard nodig hebben.
Een dj die nu bergen ervaart en goude tijden, zal het toch de laatste jaren moeten doen met een slecht gehoor. Ik kan niet zonder muziek en zou het vreselijk vinden al dat moois nooit meer te kunnen horen. Dit is voor mij de reden dat ik veel alerter ben geworden.
Heel belangrijk: Gun je oren rust. Bij een piepend oor, zeker 3 dagen. Je gehoor moet weer de tijd hebben zich te herstellen. Doe je dit niet dan kan dit zeer schadelijke gevolgen hebben. Op zich een disco op zijn tijd moet kunnen, maar niet dagen achter elkaar.
Met oordoppen in kun je niet je favoriete band zo horen zoals je zou willen. Je hoort gewoon niet alles. Oordoppen is een aanpassing achteraf. Bij de bron moeten we wezen. Die gasten moeten gewoon zachter gaan draaien. Want uiteindelijk hoor je meer detail bij een lager volume.
Erik
Een dj die nu bergen ervaart en goude tijden, zal het toch de laatste jaren moeten doen met een slecht gehoor. Ik kan niet zonder muziek en zou het vreselijk vinden al dat moois nooit meer te kunnen horen. Dit is voor mij de reden dat ik veel alerter ben geworden.
Heel belangrijk: Gun je oren rust. Bij een piepend oor, zeker 3 dagen. Je gehoor moet weer de tijd hebben zich te herstellen. Doe je dit niet dan kan dit zeer schadelijke gevolgen hebben. Op zich een disco op zijn tijd moet kunnen, maar niet dagen achter elkaar.
Met oordoppen in kun je niet je favoriete band zo horen zoals je zou willen. Je hoort gewoon niet alles. Oordoppen is een aanpassing achteraf. Bij de bron moeten we wezen. Die gasten moeten gewoon zachter gaan draaien. Want uiteindelijk hoor je meer detail bij een lager volume.
Erik